Fantje, hvala za odg., kupili smo tole:
http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID= ... ence.1.LASSlovenski avto, potrjena servisna, vsi servisi pri Vrtaču - Kranj, seznam zgodovine (kaj vse so menjavali, od brisalcev, do akumulatorja ipd.), šli smo z njim na diagnostiko k Vrtaču in z možem sva zraven stala, ko so ga pregledovali, vse so povedali (menjati bo treba sprednje diske in neko malenkost pri menjalniku - potrošni material), izmerili barvo in potem še zgodovino, zakaj je bil ponekod šprican (ni bil karamboliran)... vse naj bi bilo jasno in prodajalec ni nič kompliciral, ko sva ga peljala pregledati, preden sva mu dala denar. Je pa bil v lasti leasing hiše, v najemu pri neki firmi kot službeno vozilo, notranjost avta je resnično tako ohranjena, kot da nikoli noben ni sedel noter. Edino skrbi naju poraba - tam čez 6 litrov kaže, pa smo lepo vozili po AC in sumiva, da morda računalnik kaže narobe?
Mnenja okoli visoke porabe so deljena.. eni pravijo, da so službeni avto zgonjeni (karkoli že to pomeni), eni pravijo, da je Altea XL prevelika za motor 1.6 tdi in ni aerodinamična, je pa res, da so gor zimske gume in da je bilo mokro cestišče,... ne vem, nisem strokovnjak. Bova pa dala vgraditi tempomat, če se bo dalo (na nekatere se namreč ne da, morajo preveriti računalnik).
Tistim, ki predlagate nakup novega avta, pa takole povem... imamo situacijo, ko ne upamo vzeti ne kredita, ne leasinga, naš budget je bil do max. 9000 €, raje manj. Če bi dobila RES dobrega Tourana, bi morda odštela 10.000 €, ampak bi šlo na knap, ker še rabimo gume itd.
Tega sva z veseljem plačala 8300 €, pa še zelo dobre in nove letno/zimske gume so gor, vinjeta do konca 2015 tudi... Ajde, recimo, da menjamo diske, tisto malenkost pri menjalniku, pa včeraj sva ugotovila, da je zaštekala ključavnica na prtljažniku, ampak to so manjše reči. Pri kateremkoli drugem avtu bi skoraj ziher morala kupiti zimske gume in ajde, pokompenziramo s temi manjšimi popravili.
Če bi imela 5000 € več, bi seveda kupila kaj novejšega, morda čisto novega... ampak če nimaš, pač nimaš. To je zelo enostavno. Ne moremo se pogovarjati in obnašati, kot da je 1000 € razlike nič, kaj šele 3000 € in več... ni to tako, kot če greš v trgovino in kupiš malo dražji jogurt, ker je bolj dober in ga je več v lončku. Nekateri s tisoč euri preživijo cel mesec. Da bom riskirala in si nakopala kredit, če ne vem, kaj bo s službo z novim letom, tako neodgovorna pa nisem.
Ljudje kupujejo tudi avte za 2000 - 3000 € ali celo manj. Seveda pri 10 let in več starem avtu ne moreš pričakovati, da bo brezhiben, ampak takemu človeku soliti pamet, naj kupi novega, ker s starimi so sami problemi... nesmisel. Če ni denarja, ga pač ni.
Sicer pa, če smo že pri novih... soseda sta kupila novega Tourana, pa jima zdaj po dveh letih nekaj "poka" v volanu in ne vejo, kaj to sploh je. Ga bosta dala zdaj čez počitnice (ko ni treba 3 otrok voziti dnevno v šolo in vrtec) na servis, kot nadomestno vozilo lahko dobita samo Polota, torej se vseh 5 sploh ne more nikamor peljati in evo... daš 20.000 € za novega VW-ja, mesečno imaš npr. 250 € kredita, pa ga maš cele jesenske počitnice na popravilu. Juhu! Podobno je bilo pri mojih starših, novega Golfa, po enem letu je nekaj bilo narobe (res ne vem več kaj) in tudi, par dni brez avta, nimaš kaj. In ker šparata pri servisih, ga ne vozita na pooblaščen servis (imata mehanika, ki je res strokovnjak in popoldne dela še doma servise, seveda občutno ceneje kot pooblaščen servis), so jima še fejst komplicirali, da to ne spada v garancijo. Komaj sta nekako za malo manj denarja popravila skoraj NOV avto, ker jima je nekdo poznan šel na roke in zrihtal neoriginalen del. Pa naj mi še nekdo reče, da je nov avto kaka garancija, da boš imel mir z njim! Isto je lahko sranje, to je pač en kup pleha in en kup enih stvari, ki lahko kadarkoli crknejo. In pri vsakem nekaj pride...
Tako, pa sem si malo olajšala dušo.
