Napisal/-a kseb Sr feb 08, 2017 12:34 pm
Aja pa še tole:
Če je neka firma velika in znana, še ne pomeni, da nič ne zatajijo in dela vse pošteno. Tudi oni morajo prodati vsa stara j***a, ki jih dobijo v račun, če se le da, z nekaj dobička. Itak je splošno znano, da avte ob menjavi staro za novo, slabo ocenijo. Vsak racionalen prodajalec poiskuša avto prodati sam, ker bo zanj dobil več. Torej po tej logiki v avtohišah ostanejo le vozila, ki jih kupci sami niso mogli prodati, ker so preveč zvožena, uničena ali s preveč okvarami. Najde se tudi cca. 1% dobrih vozil, kjer se lastniku ne ljubi ukvarjati s prodajo in mu finance niso pomembne in avto enostavno odda v račun. Samo takšne avte ponavadi razgrabijo zaposleni v avtohišah zase ali svoje sorodnike in prijatelje. Zelo malo jih je naprodaj.
Moj primer:
Sem pred nekaj leti dal v račun nekaj let star avto, kjer je "zružila" mašina. Mehanik je zadevo poporavil, ob prodaji avta v račun avtohiši sem vse pojasnil in jim dal račun za popravilo motorja, s katerim je imel novi kupec garancijo 12 mesecev na popravilo motorja. Pa me čez nekaj mesecev kliče novi lastnik avta in seveda o tem ni imel pojma in tudi ni dobil računa za garancijo. Pač so mu "kao" pozabili pri prodaji povedati nekaj stvari.
Velika večina dobrih vozil se torej proda med sorodniki ali sosedi. Taka vozila so na A-netu zelo redka.
Sam ne bi kupil rabljenega avta, ki ni bil servisiran na pooblaščencu natančno tako, kot je predpisano. To bi preveril pri drugem pooblaščencu, ne z neko doma poštempljano servisno knjižico. Če je le majhno odstopanje, bi iskal drug avto. Meritev debeline laka zaradi karamboliranosti je obvezna, preveritev mehanskih delov pri neodvisnem mehaniku, obvezno sprobati vse kar je mogoče na avtu. Nato pa preveriti akumulator, gume in narediti servis (mali, če je potrebno še veliki) in bi avto moral delati.
Vedeti je potrebno, da 150 kkm, kolikor imajo ta vozila ni tako malo. Deli se obrabijo, popravila so v modernih vozilih, ki so polna elektronike draga. Prejšnji lastnik je izrabil tisto življensko obdobje vozila, ko se to najmanj kvari, ker so vsi deli novi in ima na vozilo garancijo. Seveda bo avto še naprej delal, samo stroški s popravili bodo večji. Vsake toliko bo kaj narobe.
Po drugi strani pa: veliko podjetij v tujini in tudi po Sloveniji ima pogodbe za najem vozil, ki so veljavne nekaj let oz. 150 kkm. Ti avti so redno servisirani in imajo realne kilometre. Ni v interesu leasingodajalca, da bo avto neizpraven in bo stranka imela težave, prav tako pa se neko veliko podjetje ne bo izpostavljalo tožbam, ker avto ni bil na servisu. Težava je samo, da je tak avto potrebno poiskati.
In vprašanje je ali ga zna poiskati nek s.p., ki obstaja eno leto in ima avte parkirane na travniku.
Sem se preveč razpisal.
Pa dober nakup