Kar se prvotnega vprašanja tiče so vsi TSI-ji EA211 in EA211 Evo z jermenom ok. V osnovi so to letniki 2013 in naprej (razen nizkocenovniki Škoda Rapid/Seat Toledo, kjer se je še leto ali 2 kasneje dobilo motor z verigo)tako da z 2015 si zagotovo na varni strani. Zasledi se, da kateri spije kaj olja, ampak v kolikor je bil vožen normalno in olje menjano na 15k km ne bi smelo biti panike. Jermen je kao lifetime in interval menjave ni predpisan, priporoča se le pregled stanja ob rednem servisu (v literaturi se zasledijo priporočene menjave od 5let/120k km pa do 10let/240k km). Mi ga na nobenem TSI-ju še nismo menjali po 8 letih.
Od ostalih znamk lahko priporočam Renaultov 1.33TCe 160, ki sem ga vozil v Meganu in Mercedesu A200 - ta bo verjetno tudi zamenjal dosedanjo Octavio TSI. Motor je lepo prožen in po občutku vleče malenkost bolje kot 1.5 TSI 150.
Znanec ima PSA-jev 1.2 PureTech 130 s 190k prevoženimi km in tudi brez kakršnihkoli težav.
Hondin 1.5 182 ima težave z gorivom v olju, ima žlahtnik ravno tega Civica in je super za vozit, podvozje odlično, kar se pa tiče vzdržjivosti bomo pa še videli.
Kar se pa tiče 2.0 TDI-jev na Audijih B8 in PSA HDi-jev je pa resnica verjetno nekje vmes. Ve se kakšna klientela povečini kupuje te A4-ke 2.0 TDI, ko pridejo na dostopno ceno dobrih 10 tisočakov. Važno je da so gor fejk Audi Turbine platišča in da se sveti, zgodovina nepoznana, kilometri in korektno servisiranje vprašljivo.
A4 B8 je verjetno najbolj uvožen avto, vsaj na ravni Passata B7 in B6. V mojih koncih in to kar poznam - podravska in savinjska, si ta avto videl vsepovsod in ni čudno, da je tudi nekaj slabih zgodb. Bencinskih A4k je bilo pa za vzorec in itak so vsi uvoženčki dizli, vozijo se pa po večini na kratke relacije. Če voziš krajše relacije in si racionalen človek - recimo kupec 3 leta starega francoza ne boš vzel C5-ke z dizlom v nosu za vozakanja po lokalkah, pogledaš recimo za 308 1.2 130 turbobenciranjev. Po drugi strani bo pa za isti denar neracionalna klientela vzela še 3 leta starejšo A4ko, Passata, ali pa bmw 3ko, obvezno DIZLA, ker je bencinarjev v ponudbi itak za vzorec in bo pri recimo opravljenih 300k (če so realni) tisti, ki je delal krajše relacije enostavno v slabšem stanju, kot recimo C5-ka, ki je oddelala večino km na avtocesti.
Osebno si ne predstavljam in ne poznam, da bi kdorkoli, ki dela 20-30km po na dan vzel Citroena C5, ki je avto narejen za avtocesto. Po drugi strani osebno poznam cca. 10-15 ljudi, ki drmajo 2.0 TDI-je za vožnje 3 do max 10km v eno stran. Pa seveda spet mišljenje te klientele od kafane do kafane in kratke relacije pa vsakič obvezno pri hladnem avtu po gasu, da se na semaforju ja pokaže ko je jači pa so problemi tu. Že samo to kako je bila vožena povprečna A4 B8 v primerjavi z C5ko je verjetno ogromna razlika. Pa saj isto je s Passati in BMW serije 3..
V kolikor se pa 2.0 TDI vozi na daljše relacije in vsaj malo z občutkom pa verjami, da ni nič kaj manj zanesljiv od HDi-ja. Šla bo vodna pumpa pri 150k in tam pri enih 300k lahko pričakuješ, da bo šla visokotlačna, drugače so pa ok. Službeni 190 konjski Passati so sicer pili olje in je bila kanta dejansko v prtljažniku, so pa bili od prvega dne zlorabljeni s strani praktično vsakega voznika in tiščani že od prvega kilometra.
Tast recimo vedno kupi uvoženega Passata 2.0 TDI 3-4 leta z 100-120k km. Naredi velik servis in ga vozi do 200k. Njegova povprečna vožnja je dolga manj kot 5km, od tega ima že takoj iz garaže 40m hladnega avta rikverc v res konkreten breg, potem pa spet en res konkreten breg, kjer recimo atmosferca držiš vsaj na 3,5k rpm, da sploh drži hitrost in nekaj ravninske vožnje do službe. Avta ne vidi temperature olja 60 stopinj do konca vožnje razen če stoji na največji vročini sredi poletja 8ur in se potem pelje domov. Pozimi temperature do konca vožnje sploh ne pokaže.
Vozi ga pa na tako nizkih obratih, da se velikokrat cel avto trese. 2.0 TDI v 4. prestavi pri 45km/h je eno samo veliko mučenje. Njegovih 50k prevoženih kilometrov je slabše za avto kot 200k prevoženih kilometrov z mojim stilom vožnje. Edino kar ga rešuje, da z avtom nima problemov je to, da ima vikend na morju in da dela 700km vsaj enkrat mesečno, da se avto prediha. Sam se vedno hecam, da bi moral vzeti Passata TDI, ker če zdrži to maltretiranje in ponavadi brez enega izrednega stroška bo pa tudi mene držalo za 5 let brez problema.
Še mazda - atmosferski Skyactiv 2.0 je odličen motor, prijetno vozen tudi na nizkih obratih, malenkost robat ob zagonu (vsaj Mazda 3 2014) in tudi precej varčen. Ima pa 120 konjska verzija daljša prestavna razmerja kot 165 in je bolj primerna za AC (do 4k rpm je graf navora in moči itak identičen). 2.2 dizel v Mazdi 6 (letniki 2013 pa do FL) so pa j***a v kolikor ni bil servisiran na krajši interval pa še par preventivnih ukrepov (pojdi na Mazda forum). Odtrgane verige oljne črpalke, gorivo v olju zaradi nezaključenih regeneracij DPF-a, ketna itd. Ampak motor pa kar se vožnje tiče vrhunski, vleče res lepo.
P.S.: Pa preden me kdo obtoži, da sem VAG fan naj mu že vnaprej povem, da nisem (Mercedes od prvega trenutka, ko sem kot otrok videl 300-SL gullwing) -v svoji vozniški karieri sem si lastil samo enega - Octavio. Korekten avto za ok ceno, kjer je veliko placa, ergonomija štima in se pelje solidnih 6/10 brez bilokakih emocij. Doma smo imeli običajno Japonce ali Korejce (vedno problem free).