Napisal/-a limas So jul 17, 2021 1:44 pm
Ne gre za mehkobo in udobje.
Namen sem opisal, cilj pa je vzdržljivost podvozja, torej polosi, končniki, stabilizatorji, ležaji, roke in amortizerji, naj bi zdržali čim dlje. 2-tonske mrcine v smislu pravih terencev niso opcija.
Ko sem še v študentskih letih potoval v Grčijo, sem v Severni Makedoniji redno menjal ležaje, pa kašno strgano manšeto. Res, da so bili študentski avti, ampak so bili vedno tehnično brezhibni. Z leti se glede cest ni nič izboljšalo, je pa deželica zanimiva za kratek dopust na poti na Egejsko ali Jonsko morje. Kombinacija nizkih cen, dobre hrane in šarma tretjega sveta.
Ceste so na zadovoljivem nivoju edino v Skopju, saj se vlaga edino v glavnem mestu. ostalo je rodeo, ki se začne takoj za hrvaško-srbsko mejo. Tvegam kazen, ker občasno vozim samo po prehitevalnem pasu - ta je v boljšem stanju kot vozni.
Avtocesta preko Severne Makedonije do Grčije: katastrofa. udarne luknje, grbine, krtine in padajoče skale tam kjer so pobočja. Varovalne mreže so seveda luknjaste in verjetno iz časa Tita. AC Tetovo - Gostivar (tista do Ohrida) je še hujša. Pa magistrala Ohrid-Resen-Bitola po EU standardih ne bi smela dobiti tehničnega dovoljenja. Tista od Prilepa do Bitole je podobna kot njiva s krtinami, Izbokline so enake kot krtine - kako jim rata?
Glede predlogov - hvala vsem. Vsak predlog je konstruktiven.
Najbolj suveren bi bil Subaru XV z resnično predimenzioniranim podvozjem in udobno vožnjo po AC.
Honda HRV: platforma od jazza. Le je še podvozje od jazza, potem je vse skupaj preslabotno. Prva generacija je bila OK, ampak je to že tehnološko zastarel avto.
Mica ASX: mislil sem, da ima platformo od lancerja, kar ni nič slabega, saj ima že klasičen lancer zelo vzdržljivo podvozje. Nato izvem, da ima ASX platformo od outlanderja, kar je spodbudno. Avto je v ožjem izboru.
Volvo V40 in ostali modeli z oznako cross-country: že osnovni civilni modeli imajo zelo robustno in napredno podvozje.
Dacia: novih modelov se ne bi branil, starejši pa me vizualno odvračajo.
Panda: zelo dobro podvozje, ampak premajhen avto in prekratko medosje.
Suzukiji: opcija vitara, ampak premalo podatkov glede podvozja. Nič ne vem kako je z vzdržljivostjo.
V ožjem izboru: volvo, mica in XV.
Bencin.
Pa še nekaj zanimivosti: ogromno odsluženih avtov iz Slovenije konča v Severni Makedoniji; vsi vozijo z odstranjenimi DPF; 1/4 vozil v prometu ni registriranih (informacija od lokalcev) in velik delež voznikov vozi brez veljavnih vozniških dovoljenj. Kmetijska mehanizacija in konjske vprege ponoči brez luči! Kolesarji ponoči brez luči!
Kolikšen delež vozil bi opravilo TP po slovenskih standardih? Zelo malo. Le tisti stari do enega leta, teh pa skorajda ni.