Jaz se vozim v službo dobrih 71km (v eno smer). Letno naredim okoli 30.000km. Torej plačam trenutno za nafto okoli 3k€ ali 250€/mesec. Imam tudi sončno elektrarno ki mi trenutno pridela 2MWh viška letno, ki jih trenutno podarim dobavitelju. Imam pa še prostora na strehi oz. razsmerniku da dodam še par panelov in bi lahko pokril praktično vso letno porabo el. avtomobila (za 30kkm bi porabil okoli 5-6MWh).
Po mojem mnenju moraš imet kapaciteto baterije vsaj za 2x v službo in nazaj (v mojem primeru 2x142km = 284km), ker se bo zgodilo, da ga bom en večer pozabil dat polnit ali pa bo kaj narobe z kakšno varovalko in nočem zjutraj ugotovit da ne morem v službo, ker se avto ni napolnil
Res da imam tudi v službi plačljivo polnilnico ampak to je malo dražja varianta. 300km dosega pozimi pa mi verjetno zagotavlja samo 60kWh baterija in če gledam Leafa alu Cupra Born s takšno baterijo stane okoli 42k€ - 4k subvencije je torej končna cena okoli 38k€.
Matematika mi pravi, da bi s takšnim avtom v 10ih letih prihranil 30.000€ pri stroških goriva in mogoče še nekaj € pri stroških servisiranja.
Torej če preračunam na dobo 10 let oz. 300.000 prevoženih km me stane:
--------------------------------------------------
El avto Nissan Leaf ali Cupra Born 38€k
Dodatni sončni paneli 4k€
Gorivo (občasno polnjenje na polnilnicah) 0,5k€
Redni servisi 2,5k€ (pojma nimam koliko so v resnici, bi pa rekel 50-60% od dizla).
Skupni strošek štromarja 45k€--------------------------------------------------
Dizel avto podobnega ranga, avtomatik 27k€
Dodatni sončni paneli 0€
Gorivo 30k€
Redni servisi 4k€
Skupni strošek dizlarja 61k€--------------------------------------------------
Po tem hitrem preračunu bi torej s električarjem privarčeval 16k€/10 let oz 1600€ na leto kar ni tako malo. Če se odločim da bi lahko shajal s Leafom z 40kWh baterijo, pa bi privarčeval še dodatnih 6k€. Vsekakor je za razmislit.