tha_man je napisal/-a:TL:DR: Formentor je super za vozit na daljših relacijah in po ovinkih, udoben, s prostorno kabino, povprečno velikim a dobro zasnovanim prtljažnikom, malce tečnim upravljanjem (touch kontrole) in modernim ampak bugastim infotainmentom. Sam sem po dobrem letu lastništva z njim zadovoljen (2.0 190 4x4) in ga lahko priporočam.
Pa še na dolgo...
Dobre strani: 2.0 190 ni dirkalnik, se pa zelo lepo premakne, avto gre skozi ovinke bolje kot marsikateri nižji hatchback, DSG je smooth pri tekoči vožnji, zvočna izolacija zelo dobra (najbolj se slišijo gume, ampak ful manj kot pri npr. Toyotah ali Hondah), sedeži so super (1000 km v eno smer brez kakršnihkoli težav, pa sem imel v marsikaterem avtu na dosti krajših vožnjah težave - dobro dela tud travel assist, ki sam drži smer ter prilagaja hitrost na AC), avto je tud presenetljivo okreten pri manevriranju. Kabina je zelo prostorna, tudi zadaj brez problema sedijo dolgini, materiali so večinoma kvalitetni in praktično brez piano plastike (razen mali nemoteči kvadratek pri menjalniku), opozorilo za mrtvi kot, vgrajeno v ambientalno osvetlitev je res dobro in ga ne moreš spregledat, prtljažnik je uporaben, mersko pravilnih oblik z ravnim dnom in enostavnim podiranjem sedežev iz prtljažnika, standardno serijsko ozvočenje je precej kul (ni zdaj uau, ampak boljše kot pri marsikateri konkurenci), 1.5 motor je povsem spodoben, bi ga pa sam raje imel z ročnim menjalnikom (ki je v redu, slabši kot pri Mazdi, ampak dosti boljši kot npr. Peugeotov). Avtomatskemu se IMO lepše podajo močnejši motorji, čeprav dela lepo tud z 1.5. 2.0 190 je super, upoštevajoč težo/aerodinamiko/zmogljivosti/4x4 ni požrešen, varčen pa tudi ne - dnevno 7,5-8l, na relacijah po omejitvah do pol litra manj, z malce bolj spirited vožnjo pol litra več. 1.5 bo s primerljivo vožnjo kuril mogoče kak (slab) liter manj.
Slabe strani: zaradi ravnega pokrova motorja (kar mi je sicer všeč) je pri parkiranju nepregleden v stran (360 stopinjska kamera bi prišla prav), prtljažnik je za to velikost avtomobila litrsko podpovprečen, na 19" kolesih zna na slabi cesti včasih malo bolj potrest kot bi si želel, občasno se prižge lučka za kak senzor asistenčnih sistemov (predvsem pozimi in v slabem vremenu), lane assist je ful tečen, zato ga vedno ugašam, a se ob vsakem zagonu motorja spet vklopi (najmanj 3 kliki na volanu za izklop, če izklopiš vse virtualne števce, sicer ustrezno klikov več), pozimi okoli ničle redno crkuje prostoročno odklepanje,, ki začne spet samo od sebe delovati, ko ni več tako mrzlo (zaklepanje dela), infotainment se dostikrat na random resetira (po zadnjem update-u pred tednom/dvema se zaenkrat še ni, trkam po lesu), carplay zna imet težave s predvajanjem iz apple music in podcasts (rešitev je izklop sim kartice v infotainmentu in po potrebi ponovna povezava s telefonom), touch kontrole zahtevajo privajanje - po enem letu so mi ok, ampak bi še vedno raje imel gumbe (na srečo avtomatska klima dobro deluje in ni potrebno dosti prilagajanja), DSG zna pri manevriranju naprej/nazaj po parkirišču cuknit in večrat sem ga že zalotil nepripravljenega ob speljevanju v križišču (Peugeotov 8-stopenjski mi je bil skoraj malo bolj všeč, čeprav tud ni idealen), občasno v podvozju nekaj zaškrta (skoraj vedno v istem ovinku v kombinaciji s slabo cesto, na servisu jim ni uspelo replicirat), zadaj levo imam enega črička, ki je pozimi bolj tečen kot poleti (moram enkrat zatežit).
Ko sem kupoval, je bila med favoriti tudi Mazda CX-30, ki se še lepše vozi, ima boljši ročni menjalnik od Formentorja (za avtomatik ne vem), motor v kombinaciji z mild hibridom je ful smooth in vleče praktično iz prostega teka, je še boljše zvočno izolirana in bolj ergonomska z vidika upravljanja z res pametno zasnovanimi gumbi namesto touch kontrol, notranjost deluje bolj premium, ne pa tudi nujno bolj kvalitetno sestavljena, je ful utesnjena (spredaj ok, zadaj je prostora kot v kakem Puntu), prtljažnik je majhen, za podret sedeže je prednje treba premaknit naprej in še vedno ni čist ravno dno, motorji niso niti približno tako poskočni kot v Formentorju in po 10 minutah igranja z infotainmenotom pri ugasnjenm motorju se je prižgalo neko opozorilo za hibridno baterijo, kar mi ni ravno vlilo zaupanja.
Drugače sem pred dobrim letom v najslabšem možnem času za nakup avtomobila vseeno dobil kar lep popust (vsaj na gotovino), ne vem kako je zdaj s tem, ampak predvidevam da slabše ne bi smelo biti...
Hvala za izčrpne informacije. Tudi mene drži za nakup Cupre Formentorja sicer za bencinarja 1.5 TSI 110KW DSG predvsem, ker ga hvalijo zaradi dobrih voznih lastnosti, lege na cesti in vožnje skozi ovinke. Trenutno imam P3008 pa je to katastrofa od voznih lastnosti predvsem skozi ovinke in po kakšnih slabih luknjičastih cestah. Odločam se med Formentorjem in Tusconom.
Me je pa zelo zmotilo to pod "slabe strani" predvsem o tem infotainmentu. Ali je res tako zanič oziroma moteče. Ker po tvojem pisanju sem šel malo brskat po netu in po youtubu in vidim, da ni to samo tvoj problem ampak, kar na splošno pri vseh Formentorjih in me je kar malo odvrnilo od nakupa?