Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
soso
Uporabnik
 
Prispevkov: 1459
Pridružen: Če sep 18, 2003 9:37 pm
Kraj: maribor

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a soso Pe apr 05, 2024 8:37 pm

srcnik je napisal/-a:Problem električarjev je ta, da so preveč dolgočasni...


Ce voziš najmanj V6 ali pa kakšnega športnika z vsaj 300 KM, potem se strinjam, da je lahko en električar dolgočasen in te cisto razumem. V kolikor pa vozis en povprečen avto, potem pa ne vidim razlike v " dolgočasnosti". Meni je pri elektricarju velik plus, da je tih.
AH NI NAM LAHKO!
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a boštjan_01 Pe apr 05, 2024 10:24 pm

nasamorpheus je napisal/-a:Moj sodelavec je dal 70k za plugin Priusa in elektrarno in se sedaj vozi skoraj "zastonj" ker mu plugin pije 1L na 100 kilometrov od dneva nakupa (cca 5 let)

Jaz sem kupil avto za 10k, za gorivo dam 1,4k/leto, elektro položnice malo več. Po približno 25-30 letih se boma izenačila, ravno takrat ko bo že menjal SE.
Ob predpostavki da se ne bodo spreminjale cene in da ne menjama avta.
 
Uporabniški avatar
srcnik
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Po nov 22, 2010 10:51 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a srcnik Pe apr 05, 2024 11:24 pm

soso je napisal/-a:
srcnik je napisal/-a:Problem električarjev je ta, da so preveč dolgočasni...


Ce voziš najmanj V6 ali pa kakšnega športnika z vsaj 300 KM, potem se strinjam, da je lahko en električar dolgočasen in te cisto razumem. V kolikor pa vozis en povprečen avto, potem pa ne vidim razlike v " dolgočasnosti". Meni je pri elektricarju velik plus, da je tih.


Ravno v tem je fora, da sem za tem rental na sosednjem otoku drug avto (p208 1.2 turbo, avtomatik), pa je bil 100x bolj zabaven za vozit napram štromarju, pa čeprav ni nek presežek od avtomobila... Imaš tist občutek, da se nekaj mehanskega dogaja, lahko zavrtiš motor na obrate, prestaviš v nižjo... Pri električarju je pa dolgčas binarna vožnja 10101010....

Bi rekel, da je kot pri urah, dražje in bolj cenjene so analogne z mehanizmi, za rajo so pa cenene digitalne z lcdji, appi in baterijami...
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1073
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a D12J12 So apr 06, 2024 6:01 am

Spet iz katerega zornega kota gledaš. Vse skupaj je napredek tehnologije in hočeš ali nočeš ICE je že danes zastarela tehnologija in jaz bi z veseljem probal nekaj novega. Lahko ostanemo na ICE, ampak koliko vsega bi zamudili. Mogoče je pa EV odskočna deska, da spravimo avtomobile v zrak, bi se tudi tega tako branili?
Euro 7 standard je že pokazal zobe, do 35 sledi še kakšen novi standard, kateri bo stvari pri ICE toliko poslabšal, da bo vse skupaj že nevzdržno. Sama elektronika in senzorika, motor zaprt na vsakem koraku in tisoče filtrov. Se za takšen pogon borimo? Je pa res, s takšnim vozilom definitivno ne bo dolgčas :D .
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a J.McLane So apr 06, 2024 7:03 am

srcnik je napisal/-a:Problem električarjev je ta, da so preveč dolgočasni...

Sem imel rentano cupro born na dopustu, pa sem bil od začetka res navdušen nad močnimi pospeški, samo mi je postala že do konca prvega dneva dolgočasna... Ker pospeškov se hitro navadiš, potem pa postane dolgočasno... Ni zvoka, ni prestavljanja, ni nič, brez kakršnekoli duše... In lahko mirno rečem, da je tudi 1000+hp tesla dolgočasna...

Sem se spomnil na tole:

FB_IMG_1710965142371.jpg


Dolgočasnost je na dolgi rok lahko blagodejna, ker ponavadi ravno tisto z dušo postane anoying prdenje in tresenje pod ritjo. Seveda je močno odvisno od tega koliko časa na dan si v avtu, če imaš avto za duš,o da se za vikend malo popelješ z njim ok, ko pa je enkrat v igri nek dnevni commute dan za dnem, vsak dan po eno uro, pa postane tista "dolgočasnot" pravi blagor.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a J.McLane So apr 06, 2024 7:06 am

nasamorpheus je napisal/-a:Moj sodelavec je dal 70k za plugin Priusa in elektrarno in se sedaj vozi skoraj "zastonj" ker mu plugin pije 1L na 100 kilometrov od dneva nakupa (cca 5 let)


Plug-in prius nikoli ni stal več kot 50k€ (začetna cena je bila 39k €), sicer je to za moje pojme še vedno drago, ampak ni pa 70k.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1295
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a J.McLane So apr 06, 2024 7:13 am

toluen je napisal/-a:Zdravo,

Ker sem v fazi nabave novega družinskega avta in sem si posledično vzel nekaj časa, da pregledam kaj trg ponuja med novimi in rabljenimi avtomobili, sem se obrnil tudi proti štromu, bil tudi na testni vožnji z Teslo Y, ID.4, Enyaq iV in Audi Q4 e tron. Ti avti bi lahko prišli v poštev. Hkrati sem do sedaj sprobal še 3 cenovne/razredne ekvivalente dizlov/bencinarjev.

Ta post ni mišljen kot šinfanje in dajanje v nič zdajšnje e avte, ampak preprosto ne razumem oziroma se sprašujem, česa ne vidim oziroma na kaj sem pozabil, ko poskušam odgovoriti zakaj bi nekdo danes kupil e avto in zakaj taka priljubljenost? Da čez 10 let, ne danes, moje mnenje.

1. Okoljska trajnost oziroma podpora razogljičenja?

E-avti niti približno niso tako zeleni, kot se jih prikazuje. Kot sem bral, naj bi v povprečju za proizvodnjo e-avta nastalo za 70% več toplogrednih plinov kot za ekvivalent bencinarja. Samo za to, da se “izenačiš” po izpustih z bencinarjem, bi moral prevoziti od 15k km (Norveška) do 120k km (Poljska), odvisno kaj država uporablja kot vir energije za generiranje elektrike. Kako “trajnostno” ravnati s potrošeno baterijo, pa je potem še zgodba zase. Če gledaš ozkogledno, mogoče zdrži argument, da za čase tvoje uporabe, pa si poskrbel za brezogljičnost, ampak to je larifari.

2. Ugoden nakup zaradi subvencij?

Po moji izkušnji in kolikor tudi berem teste, so e-avti preprosto predragi za to kar ponujajo. Če se vsedeš, zapelješ in primerjaš zgoraj naštete avte s cenovnimi primerljivimi bencinarji/dizli je razlika kot noč in dan. Npr. konkretno opremljen ID.4 je zame po kvaliteti primerljiv z P3008, srednje opremljenim Tiguanom ali Karoqom, ima pa ceno XC60 s top opremo. Vprašam se tudi, koliko bo zdajšnji e-avto vreden čez 10 let? Kdo bo kupil 10 let staro baterijo, ki bo ob napredku v razvoju baterij, čez 10 let tehnološki dinozaver? Ekvivalent bencinar se bo lahko še prodal po ok ceni.

3. Cena elektrike / goriva

Tukaj ne morem govoriti iz lastne izkušnje, ampak kolikor sem gledal teste, se na prevožen km plačuje podobno kot za bencin/dizel. Poleg tega, tudi čas je denar - primerjava trajanja polnjenja. Dodatno - kam mislite kam bodo šle cene elektrike, če bodo potrebe tako narasle in je v kapacitete še potrebno investirati.

4. Infrastruktura - polnilnice

Imeti polnilno postajo doma se sliši super, sem se poigraval s to idejo, ampak avto ne bom vozil samo doma. Gremo tudi z njim drugam, izleti, morje. Tudi mi tipično hodimo na Hrvaško. Ustrezne infrastrukture ne pri nas, ne Hrvatih, ni in je ne bo vsaj še 5 let. Zakaj bi kupil avto, okoli katerega moram potem planirati dopust/izlete, pregledati možna mesta polnjenja, se pripraviti na vrsto in večurno čakanje in polnjenje oziroma vedno vzeti v zakup kako dodatno uro zaradi avta? Začneš služiti ti avtu in ne obratno. Naj zaradi avta začnemo hoditi na dopuste drugam, nekam z letalom? Daš 50-60 jurjev za avto, da se greš potem take.

5. Razlogi za nabavo e-avta danes

Na podlagi vseh informacij potem ugotovljam, da edini smotrni in manj smotrni(ampak frajerski) razlogi za nabavo so naslednji:

- avto imaš izključno npr. za službene dnevne poti in imaš možnost polnjenja doma ali kje v bližini, kjer ni zasedeno. To je priročen razlog.
- e-avti so prihodnost, stroški in omejitve z bencinarji/dizel znajo narasti v naslednjih 10 letih
- elektrika je kul, popularna, zadnji gadget. Nekaj za pohvaliti, da voziš e-avto, pospeški so nori
- izgled e-avtov je atraktiven, notranjost drugačna
- prepričani, da z e-avti podpiraš okoljsko trajnost.

Ker se mi predvsem zadnji trije “razlogi” za nabavo zdijo podcenjujoči in ker verjamem, da je povprečen slovenski in evropski kupec bolj ozaveščen in da predvsem v Sloveniji kupujemo bolj racionalno, se mi zdi, da meni nekaj manjka in da sem pozabil na kaj?

Zna kdo razložiti? Za nakup se namreč še dokončno nisem odločil.


Pozabil si na najbolj očitno točko, ki bi jo sigurno zaznal na testni vožnji, če bi res bil. Sama enostavnot in odzivnost pogona, danes čakaš menjalnik, čakaš turbino, ko pohodiš gas pedal se 1s ne zgodi nič, EV se odzove praktično v trenutku. Ne govorim o končni moči in pospeških, tudi švoh EV ima take karakteristike. Nekaj razlik sicer je med proizvajalci, ampak še vedno v primerjavi s klasičnim pogonom je razlika očitna.

Na koncu dneva, se novi avto kupi predvsem zato ker ti je všeč. Če govorimo o neki racinalnosti, lahko govorimo o rabljenem avtu, ali pa če si eden od redkih ki na leto dela več kot 30k km. Povprečen Slovenec, ki dela manj kot 14k km letno, pa kupi novi avto, predvsem zato ker ga želi imeti.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a boštjan_01 So apr 06, 2024 8:14 am

J.McLane je napisal/-a:
nasamorpheus je napisal/-a:Moj sodelavec je dal 70k za plugin Priusa in elektrarno in se sedaj vozi skoraj "zastonj" ker mu plugin pije 1L na 100 kilometrov od dneva nakupa (cca 5 let)


Plug-in prius nikoli ni stal več kot 50k€ (začetna cena je bila 39k €), sicer je to za moje pojme še vedno drago, ampak ni pa 70k.

Jaz razumem, kot da je dal za avto in SE skupaj 70k€
 
kseb
Novinec
 
Prispevkov: 398
Pridružen: Sr sep 11, 2013 2:24 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a kseb Ne apr 07, 2024 7:33 pm

nasamorpheus je napisal/-a:Si si odgovoril sam, če maš tolk denarja za Teslo etrona itd. se dobi čudovitega turbodizla , nekaj od svete trojice in to je to. Pozabi električna j***a, čez 10 let bodo za v smeti .


Žal bo čez 10 let bo vsak od novih avtov za v smeti. Stroški vzdrževanja in okvar bodo previsoki in bo vsak raje kupil novega. Avti so izdelani ravno tako dobro, da vzdržijo leto ali dve več kot traja garancija. Imajo firme to zelo dobro naštudirano. Potem pa se začnejo okvare in okvarice. Če ne bo okvare mehanike, ki se da nekako zamenjati (nadomestni, cenejši del), bo pa kaj elektronskega, ki je zaradi veliko različnih serij in oprem misija nemogoče za dobit nadomestni (neoriginalen) del. Original bo pa zelo drag, pa še za dobavo jamčijo ponavadi nekih 7 let.

Nasprotno imajo električni avtomobili manj delov, ki se lahko pokvarijo in jih je lažje servisirati. Baterija tudi ni takšna težava, kot se predstavlja. V Zagrebu jih za Tesle tudi popravljajo. Imajo nekatere Tesle S, konkretno preko 300.000 km, pa ni težav z baterijami.
 
kseb
Novinec
 
Prispevkov: 398
Pridružen: Sr sep 11, 2013 2:24 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a kseb Ne apr 07, 2024 7:53 pm

Sriple Tix je napisal/-a:Izredno sem proti evropskemu posiljevanju z elektricnimi vozili (2035), ker to dojemam kot agendo, ki ima v ozadju vse kaj drugega kot "zeleni prehod", vendar, glede na dejstvo, da delam dnevno v povprecju 15 kilometrov po lokalnih cestah in mi elektricno polnjenje avtomobila doma ne predstavlja tezave, bo moj drugi avto, cez ene dve leti, stromar. Verjetno rabljen, kajti doseg 250km ali 350km ne igra nobene vloge. Prvi avto pa bo se vedno bencinar, ki je trenutno pri hisi, saj nocem mazohisticno nactrovati vsako daljse potovanje in medtem upati, da bo polnilnica prazna, ko bom pripeljal do nje (izkusnje prijateljev, ki ze vozijo EV).


Za drugi avto je EV super ideja. Potem pa postane kar prvi avto. Večina povprečnih voženj je v razdalji 20 -30 km od doma. In to zmore vsak EV brez težav. Tistih voženj, s 100 km v eno smer je malo. Pa še to zmore večina EV. Problem so vožnje dalje od 500 km, ampak take delam 1-2x letno. Za takrat res dobra organizacija ali pa termični motor.

Drugače pa je na Mobile.de nekaj 100 BMW i3, Nissanov Leaf, Mazd MX30, Oplov Cors, VW ID3, Hyundai Kona....., letnik 2021 ki stanejo med 13 in 18.000 EUR in imajo tam do 50.000 prevoženih km. Država ob uvozu takega vozila doda 3000 EUR subvencije. Za drugi avto superca. Pa tudi, če se avto kupi na kredit, pač gledaš, da je mesečni obrok kredita manjši, kot mesečni strošek nakupa goriva. S fiksno obrestno mero si zakleneš ceno bencina in so podražitve bencina irelevantne.
Enako kot s ceno elektrike. Če imaš fotovoltaiko na strehi, me cena elektrike ne zanima več. Ok, mogoče bo sedaj treba malo preštudirati te nove tarife zaradi novega obračuna.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2358
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a DePalmo Po apr 08, 2024 5:18 am

jack86 je napisal/-a:Ko tankas elektriko na daljsih poteh, te cena na prevozeni km stane priblizno isto kot s klasicnim pogonom.

Eden izmed razlogov zame zakaj si ne želim električarja. Drugi je seveda da če bi šel kam dlje, bi moral planirati pol urne ali celo urne postanke.

S svojim dizlom če mi primanjkuje nafte, se na hitro ustavim na črpalki in speljem čez par minut.

Sem tudi sam že gledal električnega za drugi avto, ampak ga niti ne rabim. Sploh pa ne za tak denar kot so na trgu. Bi pa bil za mojo idealen ker dela do 4 km na dan (v obe smeri), jaz pa itak delam od doma.
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a cc09 Po apr 08, 2024 1:03 pm

Mi smo prodali bencinarja in doplačali 4 jurje za eno leto starejšega leafa. Domet ima cca 150-160 km izven avtoceste, po kateri se pač ne vozimo z njim, za to imamo še enega - kar smo imeli tudi prej, tako da ni to noben dodaten avto.
Na leto naredimo z njim 18,000 km, kar je, upam si trdit, več od večine dizlov v Sloveniji. Letni servis obsega menjavo kabinskega filtra za 8 evrov, če se preseravam in kupim takega z aktivnim ogljem.
Gorivo pride s strehe, na leto morda zapravim še 50 evrov na polnilnicah.
Se pravi, na leto se prihrani na gorivu cca 1400, na servisu vsaj 200, naj bo skupaj 1500. V treh letih je pokrita razlika do prejšnega bencinarja, v 8-9 letih bo odplačana ne samo razlika, ampak cel avto. Mislim da tolk življenja še ima v sebi, glede na druge, starejše, ki še vozijo.
Če ga bomo prej prodali, je prihranek enak dokler mu cena pada približno za toliko na leto kot se znjim prihrani. Cena bi pa itak padala seveda tudi bencinarju.

Vozi se lepo, sigurno lepše kot karkoli za ta denar. "Avtomatik" v rangu najboljših, ki jih ne dobiš v avtih za manj kot 50 jurjev, ker seveda sploh ne prestavlja, opreme tudi kar veliko, keyless, kamera, "webasto", ki ga vklopiš lahko prek telefona, itd.

Ko je bila sila, smo se en čas z njim vozili tudi malo bolj naokoli, po AC itd, in polnjenje ni nek bavbav. Leaf ima svoj komplet problemov s tem in ni namenjen temu, zato moraš vedet kaj rabiš in kaj kupuješ, ampak razen tega, polnilnic je kar nekaj. Če gremo kam do 120 km daleč, če se le da, gremo na elektriko, in ga tam pač priklopimo na počasno polnilnico če smo tam dlje časa, ali pa po poti domov na hitro.

Ko sem dobil nadomestnega VAG-a, ročni menjalnik itd...kdo to še danes kupi? Ne bi ga imel, če bi mi ga zastonj dali. Stokrat raje nek e-c4, cupra born, mg4, karkoli takega. V rangu višje imaš izbire še več.

Je pa res nekaj, vedet moraš kaj rabiš in kaj kupuješ, posebej pri rabljenih, ker drugače se komot zgodi, da boš preplačal ali kupil nekaj kar ti sploh ne ustrza. In ne, 98% ljudi NE rabi električnega avta s 500 km dosega. To je samo v glavah. In ne, gledat teslo ali pa nek ioniq6 in fantazirat o šparanju nima smisla, ampak ljudje, tako kot se voziš z nekim ioniq6, tega pač z neko škodo ne moreš primerjat niti v sanjah.

Jaz sem izbral takega kot sem, ker če bi dal 20 jurjev več za boljšega, z njim ne bi uspeli naredit več kot dodatnih 5000 km letno, in za tako malo km se tolk več ne splača plačat. Ko pa bo bencinar fuč, bo naslednji sigurno električni, nov ali rabljen, ampak tak, "potovalni". To kar se danes prodaja, je čist dovolj dobro, lahko pa da za nekoga še zmeraj predrago. Pa si kupite raje novega passata dizla zarad mene, baje da bo ful poceni...jaz že ne bom.
 
Uporabniški avatar
Al_Capone
Novinec
 
Prispevkov: 121
Pridružen: To avg 06, 2013 11:58 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a Al_Capone Po apr 08, 2024 2:32 pm

Kako je pa s prodajo el.avtov? A kdo sploh kupi rabljen el.avto? Npr. da kupim nov el.avto in ga želim po 3-4 letih prodati?
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a cc09 Po apr 08, 2024 2:52 pm

Kaj, kako pa naj bi bilo s prodajo? Daš oglas in prodaš.
Električni avto lahko priklopiš sam na računalnik z obd2 in kar dobro vidiš stanje baterije, če je tu ok, ga lahk pelješ na uradni servis ali amzs, plačaš dobrih 100 evrov in baterijo res stestirajo, v parih urah, potem res veš kako je stanje.

Dizla ti lahko mehanik gleda cel teden pa marsičesa ne bo ugotovil.

Če ga misliš prodat čez 4 leta, se pa itak ne sekiraj, popušil boš ne glede kaj kupiš.
 
nasamorpheus
Novinec
 
Prispevkov: 274
Pridružen: Sr nov 04, 2020 2:36 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a nasamorpheus To apr 09, 2024 4:05 pm

Koliko pa si plačal za gorivo s strehe?
 
Highupthere
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: Sr jan 08, 2020 9:44 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a Highupthere To apr 09, 2024 4:54 pm

Nisem prebral vseh odgovorov, ampak a kdo sploh razmišlja o depriciaciji EV avta? Ne dolgo nazaj sem bral o ID3, novi okoli 40k eur, čez 3 leta cca 60k km so vredni okoli 18k eur.

Je čisto brezpomensko koliko te ceneje pride vožnja, če je avto tako nezanimiv za prodajo čez par let.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a Firediver To apr 09, 2024 5:08 pm

Isti šmorn pri klasiki, nov skoraj 50k€, 3 leta star pa 20k€. Pa se noben ne žali zaradi tega.
Pri električarjih pa tak halo...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1073
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a D12J12 To apr 09, 2024 5:12 pm

ICE avto je stroj, EV avto je "zabavna elektronika". Kako ga prodati po 3-4letih? Zelo težko, sploh ob tem tempu napredovanja tehnologije. Vsako leto bodo hodile lažje baterije (kw/kg) in bolj napredni sistemi, sploh to leti na VW.
Kaj se je zgodilo pri tesli? Kdor jo je kupil pred pocenitvijo jo danes par let staro prodaja za ceno nove :lol: .
Pa še to, ne pozabite na kitajca, ta bo zamajal trg do te mere, da se bomo z rabljenimi lahko samo še oženili :lol: .
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 830
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a Kristjan123 To apr 09, 2024 5:30 pm

Firediver je napisal/-a:Isti šmorn pri klasiki, nov skoraj 50k€, 3 leta star pa 20k€. Pa se noben ne žali zaradi tega.
Pri električarjih pa tak halo...

Avto po treh letih ne pride na 40% svoje cene...
 
Uporabniški avatar
aklan86
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 585
Pridružen: Po apr 02, 2007 12:35 pm

Re: Od kod že sedaj tak interes/priljubljenost električnih a

Napisal/-a aklan86 To apr 09, 2024 7:49 pm

Če daš 50 jurjev za avto to res ni računice. Sam sem vzel novega elektriko (e-C4) za 35 -6,5 subvencije in sem na približno 29k€ s polnilnico. Sončno sem dobil za 11k€. Skupna investicija torej 40k€. Manj kot je recimo tvoj budget za e-Q4 ali ID4, Enyaq ipd. Ogrevanje, hlajenje, toplo vodo in elektriko imam sedaj letnega stroška 150€. Drugače bi bilo verjetno nekje 1500€. Kilometrov sem lani naredil 23.000. Na elektriko bom od teh 23.000 lahko naredil z polnjenjem doma 15.000km. Pri porabi 6,6l/100 dizla sem prišpral cca 1000l nafte na leto. Torej cca 1400€. V 10-ih letih bom torej predvidoma prišparal 14.000€ pri nafti (če se ne bo še podražila) in cca 15.000€ pri elektriki (če bo tudi ta ostala pri enaki ceni). Ne smemo pozabit, da imam sedaj nov avto in ne 8 let stare jajce. Ne smemo pa zanemariti niti vpliva inflacije. In pa ne pozabiti, da me recimo enak avto(dizel - 28k€) prišel 1000€ manj kot električni, ki pa ga je potrebno še tankati. Tako da računica je, če gledaš na to kot investicijo v prihodnost. Bodo pa čez recimo 10 let tudi baterije napredovale in (upam) se bo našla tudi kakšna cenejša opcija za zamenjavo.

Aja za na dopust bo pa še zmeraj večji (starejši) avto - dizel :D
Slika
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 20 gostov