Odgovornost za stvarne napake pri komisijski prodaji avtomobila
Četrtek, 20 Marec 2008 15:11
Zakonski par se je odločil, da bo podaril hčerki rabljen avtomobil. V trgovini z rabljenimi avtomobili sta izbrala ustrezen model. Prodajalec jima je tudi zagotovil, da je bilo vozilo pri njih pregledano in je varno. Avtomobil sta kupila, že med vožnjo domov pa sta opazila, da je z avtomobilom nekaj narobe. Odpeljala sta ga na servis, kjer so po pregledu ugotovili, da je bilo vozilo očitno poškodovano in zelo nekakovostno popravljeno.
Svetovali so jima, naj ga vrneta prodajalcu, saj ne omogoča varne vožnje. Ogorčena potrošnika sta tako tudi storila, vendar pa jima je prodajalec dejal, da ni odgovoren za napake na vozilu, ker je bilo vozilo pri njih le v komisijski prodaji. Trgovina je kot trgovski posrednik (komisionar) prodajala vozilo v imenu prejšnjega lastnika, ki jo je pooblastil za prodajo (kot komitent). Trgovina je pri celotni prodaji opravila le prepis. To naj bi bilo razvidno tudi iz komisijske pogodbe, sklenjene med prejšnjim lastnikom in trgovino, ki sta jo potrošnika dobila z računom ob nakupu. Po mnenju trgovca je v tem primeru za napake odgovoren prejšnji lastnik in ne trgovina. Potrošnika sta nas prosila za nasvet, kaj naj storita.
Pojasnili smo jima, da ima trgovec pri komisijski prodaji enako odgovornost za stvarne napake na izdelku kot neposredni prodajalec. To je v nekem drugem podobnem primeru potrdilo tudi Vrhovno sodišče RS, ki je v izrečeni sodbi (sodba II Ips 620/2000) izrecno poudarilo, da dejstvo, da nastopa prodajalec kot komisionar (trgovski posrednik), ne vpliva na pravice in obveznosti, ki jih ima do kupca vozila na podlagi prodajne pogodbe za osebno vozilo.
Preden sta potrošnika za nasvet zaprosila našo svetovalno pisarno, sta poslala prijavo na Tržni inšpektorat, zato smo na sodbo Vrhovnega sodišča opozorili tudi inšpektorja, ki obravnava njun primer. Postopek na inšpektoratu sicer še traja, prepričani pa smo, da se bo končal v korist potrošnikov, če bo inšpektor ugotovil, da napaka na vozilu ni sporna. Ni namreč sporno, da trgovski posrednik (komisionar) odgovarja za napake enako kot prodajalec.
VIR:
http://www.zps.si