Ali obstaja kakšno podjetje, ki je s svojimi izdelki slavilo svetovno prvenstvo v rallyu, formuli 1, in na vztrajnostnih dirkah?
O pač. To je Lancia. In še preden mi kdo reče 'čakaj malo, Lancia ni osvojila naslova v F1!', mu bom rekel takole. Leta 1956 je bil Ferrari nič drugega kot Lancia D50 z drugim znakom. Pol-uradno se še zdaj najdejo oznake avtomobila Lancia-Ferrari D50. Na vtrajsnostnih dirkah so postali svetovni prvaki 1981 in 1982 (ja, tudi Porscheja so premagali!), medtem ko o uspehih v rallyu skoraj ne bi izgubljal besed. Modeli Aurelia GT, Fulvia HF, Stratos, Rally 037, Delta S4 in Delta HF Integrale (v kar nekaj verzijah) so še danes legendarna imena.
Kar se pa tiče Lancie in njihovih serijskih produktov - nekdo je omenil, da gre za italijanskega Mercedesa. kar se pa tiče njihovih inovacij, bi rekel, da gre na nek način tudi za italijanski Citroën. Prvi avto s (pol)samonosno karoserijo in posamičnimi prednjimi obesami je bil Lancia Lambda iz leta 1925. Prvi avto, ki ni imel centralnega stebrička med vrati, je bil model Aprilia leta 1937 (!). Prvi model, ki je imel ozkokotni V motor (V4 s 11 stopinjskim kotom) je bil isti Aprilia. Uradno prvi GT avto je bil Aurelia GT leta 1952. Prvi posebej za rally zasnovan avto (in ne le iztpeljanka serijskega modela za dirke) je bil Stratos leta 1973. To sem se uspel spomniti na hitro, verjetno pa je bil še veliko več novosti, ki se jih trenutno niti ne spomnim, in ki izhajajo izpod Lanciine strehe.
Če te zanima še kaj iz zgodovine (to me bolj zanima kot sedanjost

), kar vprašaj.
