dborov je napisal/-a:Zanimajo me pozitivna in negativna mnenja lastnikov omenjene znamke!!

Če maš kakšen višek denarja, potem pojdi v najbližji center, kjer podajajo Tourane, naroči Cross verzijo v oražni barvi, podvozje pa zahtevaš na višino serijskega avta. Kako temu avtu paše ta oranžna zunanjost in notranjost - res hudo, če kupuješ novo vozilo, pa ciljaš na višje nivoje opreme, je ta verzija avta vsekakor poslastica za oči. Drugače je pa s tem avtom takole:
- kdaj 1.9 TDI motor: če se boš vozil sam (npr: tako kot moja stara ki je ta avto kupla zarad prevažanja psa) in so tvoje relacije večinoma navadne ceste, narediš pa precej kilometrov, potem bo res dovolj 1.9 TDI motor s 105 KM in 5 ali 6 prestavam (prestavna razmerja 5 st in 6 st menjalnika so skoraj identična, zato je motor 1.9 TDI s 5 st menjalnikom, in motor s 6 st menjalnikom pri slabih 110 na 2000 rpm). S tem se seveda odpvoeduješ kakšnim konkretnejšim prehitevanjim in podobnem. Avto gre toliko da se premika in če pri praznem šaltaš klimo, se ne bo poznalo. Tudi poraba ob mirni nogi je lahko brez težav, ob striktnem šaltanju v mestu pri okoli 7.5 l / 100km, relacijska vožnja, avtocesta, v koliko potuješ okoli 110 pa okoli 6.3 l / 100km.
- kdaj ne 1.9 TDI motor: če tvoja potovanja zajemajo avtoceste, oziroma rad voziš okol 130+, voziš tudi ljudi s seboj in tudi od naloženega avta zahtevaš premikanje, je vsekakor boljši nakup 2.0 TDI s 140 KM (več ne potrebuješ za smrtnika). Prva stvar ki jo pridobiš s tem motorjem so normalna prestavna razmerja in bistveno nižji obrati pri 140 na uro - tako dejansko lahko normalno potuješ tam 130-140 na uro po avtocesti brez da ti bo dizelske obrate nabijalo v kabino (Touran je spodobno izoliran, vendar se pri 140 motor vrti že s skoraj (par rpm manj) 3000 rpm in je prekleto glasen). Posledica tako nastavljenih prestavnih razmerij je, da bo Touran porabil na avtocesti pri višjih hitrostih tudi po liter in več goriva manj na 100 km kot bi ga sicer -> namreč 1.9 TDI motor pri hitrostih nad 110 začne žret kot k****a in poraba ti takoj skoči od 9 - 10.5 litra na 100 km (npr: samo furanje gas bremza po mestu boš takoj čez 10l, podobno tudi avtocesta 150-160 iz celja do graca in nazaj, poraba 9.4 litra / 100km).
- vozne lastnosti in okretnot: zaradi mini avtobus oblike res ladja, vendar pa zaradi velikih oken povsod, je parkiranje take ladje v ozek kot mnogo lažje od marsikaterega drugega avta (z ali brez parktronicom - Tourana laže parkiram od svojega Leona) - tako da s tem tudi v mestu, v koliko je dovolj metrov na razpolago ni problemov. Drugače pa je položaj za volanom dober, sedeži v Highline opremi so super (priporočam v primeru nižje opreme doplačilo za ledveno oporo - po nekaj urah furanja, boš prišel z avta tak k si šel noter) stikala in podobne zadeve na mestu, preglednot tudi. Avto se lepo drži ceste , kar pa pretiravaš, zelo zelo dobro (preizkušal z letnimi gumami goodyear na letališču, se moraš res potrudit, da ga spraviš iz smeri) popravlja elektronika - in tu pridemo do prvih dejstev: avto je spredaj težek, zadaj pa lahek, zato na ta avto NUJNO sodijo dobre pnevmatike, sicer boš imel v dežju in snegu, avto nevozen, ker tudi elektroniko nebo pomagala - sicer se boš fural skozi približno tako, kot da ti je spustila guma in te bo cikcak zanašal skozi ovinke (rezultat na sava eskimo s3 4leta starih gum na tem avtu). Druga stvar: športno podvozje in 17" platišča (225/45/R17) bosta že iz v osnovi trdega avta za naše ceste naredila tank - na avtocestah je ql, na povprečnih slovenskih cestah, polnih lukenj pa te ne bo rukalo ampak dobesedno premetavalo po avtu, zato bo vožnja z serijskim podvozjem in 16" pnevmatikami mnogo mnogo bolj udobna. "Zelo pametna" odločitev so ravno športno podvozje + 17" platišča pri 1.9 TDI motorju saj ti bosat ukdarla še tistih nekaj konjev ki jih ne požre teža in vodila v višje bolj tišanje na gas - mama navija obrate tam do 3500 (mrzu, topu, sredn ogret) in ma porabo okoli 8.5 l / 100km s letnimi gumami in omenjenim podvozjem, medtem ko sedaj pozimi s savinimi R15 kolesi in isto vožnjo beleži liter nižjo porabo. Če dam stran, da je s temi kolesi nevarna na cesti, je avto mnogo bolj odzien kar se pospeškov tiče in tudi sam sem zabeležil dodatnega pol litra nižjo porabo. Nagibanja pri serijskem podvozju je sicer nekoliko več. Osebno bi vzel 16" kolesa 205/55, saj tudi menjava gum za 17" ni zanemarljiv strošek, k temu pa dodaj še dejstvo, da Touran na 16" še izgleda, na 15" pa izgleda kot nakupovalni voziček.
- notranjost in uporabnost: razen Tourana cross je tudi highline oprema živa žalost kar se notranjosti tiče: vse sivo, mrtvaško, malo le pri highline opremi poživi notranjost kakšen kromiran del. Prostora za sedet je tako zadaj kot spredaj (trije zici) več kot dovolj, prtlažnik je v osnovi velik, sicer pa lahko tako ali tako sedeže vržeš ven, noter zložiš stvari in problem rešen - z vidika družinskega avtomobila je stvarca res uporabna, posebej pohvalna so ogromna zadnja vrata, skozi katera dobiš marsikatero stvar - predlagam le doplačilo za ravno dno prlažnika, s katerim je furanje stvari okol mala malca (posej nakladanje in razkladanje). Odlagalnih mest imaš dovolj.
Drugače mamo 20.000 prevoženih in problemov z avtom ni, so pa tako moji stari kot sodelavcu menjali celoten radio zaradi odpovedi (no še več, očitno ma VW težave s tem, saj so ga tudi meni v Leonu...). Druga težava o kateri slišim od sodelavca pa je, da naj bi imeli 1.9 TDI Tourani težave z motorju: avtomatsko vklapljanje ventilatorja ob ugasnjenem avtu in podobne bučke. Upam da zna o tem povedat kej več kdo drug. Če te še kaj zanima, piši.