mili je napisal/-a:Kmalu imam namen kupiti novo vozilo, v izbor pa sta prišla Seat Altea 1,9 TDI (105 KM) in FORD C-Max 1,6 Tdci (90 ali 109 KM - ne vem še)
Na Seat forumu oziroma Ford forumu take teme nisem odpiral, saj bi vsak hvalil svojega. Ker je tu več uprabnikov različnih znamk, vas naprošam za vaša mnenja/izkušnje ali pa mnenja/izkušnje kakega vašega kolega ki ima trako vozilo.
Zdej sama Altea je nekaj mesecov nazaj bila razglašena za najbolj zanesljiv avto med malimi enoprostorci (bil link med novicami na tej strani, lahko poiščeš) tako da nekih groznih okvar nebi smelo biti. Edina res omembe vredna stvar je dvomasovni vztrajnik kateri lahko crkne (cena z menjavo 1.000 €), kondenz v lučeh in serijsko odpovedovanje radia (če ga tudi v najnovejše modele še vedno vgrajujejo od podjetja Grundig). Pa bolj podrobne informacije si preberi temo na tej strani o Seat Leonu s 170 KM ki jo je odprl en uporabnik - imaš tam bolj podrobno napisano.
Kar se pa same Alteje tiče nasplošno je pa to super avtek za vozit, tako tavelika kot tamala s tem, da se pri tamali mnogo bolj čutijo športni geni. Če si mahjen na trdoto avtomobila in res odlično lego razmišljaj o doplačilu za športno podvozje (vendar ga prej probaj) ker so sicer že serijsko Seati precej trdi, posebna pohvala pa gre tudi pri Alteji zelo neposrednemu volanu.
Bi se pa obregnil v eno zadevo: razen če nimaš točno izdelanega mnenja, zakaj bi kupil ravno tamalo Alteo, premisli ali je smiselen nakup. Namreč če ti prtljažnik, ki je samo par litrov večji od Leonovega, vanj pa tak ne spraviš nič pametnega ni pomemben, potem imaš cenejšo alternativo v Leonu, ki je od same Alteje sodeč po tovarniških podatkih tudi precej lažji (1365 kg, oz. 1480 kg - velja za 1.9 TDI motor) in to prinese lepo razliko v zmogljivostih motorja in tudi porabi goriva (Leon ima nižji količnih zračnega upora). V primeru, da pa potrebuješ velik prtljažnik, je pa eden in edini odgovor Altea XL ki ima res ogromen kuferaun, dražja bogih 800 € + zraven dobiš še pomič zadnjo klop, sicer pa isti avto kot je tamala Altea a za nameček je tavelika Altea od tamale lažja (1480kg tamala, tavelika 1444kg).
Obenem bi te opozoril še nekaj: 1.9 TDI motor s 105 KM je komaj kos povprečnemo vozniku v povsem praznem Leonu, rečmo še z enim sopotnikom in eno vročko stvari iz trgovine. Podobno je sam motor uporaben za mestno vožnjo ter regionalne ceste, avtocesta pa pride v poštev samo v primeru kompromisov:
- kot prvo čim je avto malo bolj obtežen, motor v vsakem klančku klecne (za držat hitrost se moraš potrudit - lahk ti pedal dol do ceste porineš, pa odziva nebo, četudi je motor na 2000 rpm (navor), tako da prehitevaš na regionalkah čim kaj pelješ zelo težko (nič boljše kot z ibizo 1.4 s 60 KM...)
- druga stvar je avtocesta: 1.9 TDI ima samo 5 prestav in že pri 110 na uro doseže 2200 rpm, pri 130/140 (števc laže za 10 na uro) je že skoraj na 3000 rpm, kar poemeni dvoje. Daljša potovanja s 130 na uro so povsem neprimerna, ker se pri pogovarjanju moraš dret da se slišiš in podobno prične rasti tudi poraba goriva: če je ta pri 110 na uro do 5L se pri 140 bližaš 7,8 litrom
Rešitev v tem primeru predstavlja nakup 2.0 TDI motorja s 140 KM, s katerim pa vsi navedeni problemi izginejo saj dobiš 6to prestavo in na avtocestah pri 130 / 140 na uro prinese slab liter nižjo porabo ter bistveno manj hrupa. Kot zanimivost naj omenim, da sem z 2.0 TDI 140 KM Alteo 17" pnevmatikami 225/45/R17 in športnim podvozjem dosegal tudi pri relacijskih vožnjah (avto je imel 75.000 KM) od 0.5 L do več kot liter na avtocesti nižjo porabo kot so vsi moji rekordi s več kot 100 kg lažjim Leonom in 1.9 TDI motorjem (35.000 km prevoženih). Vozil sem tudi malo alteo z 1.9 TDI motorjem in lahko rečem, da če že Leon ne gre nikamor, altea gre še bolj ne nikamor. Tako, da je 1.9 TDI ekonomičen nakup pri zavarovanju in začetni ceni avtomobila, ob enaki vožnji pa 2.0 TDI vsaj po mojem stilu vožnje ki je sila varčen, 2.0 TDI pokosa 1.9 TDI v vseh točkah, tudi pri porabi goriva.
Pa še en namig: če ni financ, polavtomatska klima hladi uredu - se mrzloto da krasno nastavit, medtem ko je gretje totolno v kurcu - namreč povečevanje temparature vse do 28 stopinj deluje super, ko pa želiš iz max temparature it na npr. 22 stopinj pa traja 10 minut piha ledeno mrzlo nato pa počasi spet toplo - pri avtu s polavtomatsko klimo tega ni. Preostalo drži kar je napisal tudi uporabnik fare... sedeži so res že v najbolj osnovni opremi vrhunski - bila letos s punco na potovanju po Evropi, po več kot 1.000 km na dan - nič bolelo.
Vsekakor pa preizkusi tudi forda, ker slednjega še nisem vozil - vendar pa pri primerjavi lege na cesti bodi pozoren na nekaj. Seati, predvsem Reference nivo opreme, pa tudi kakšen Stylance imajo pri letnih gumah gor Michelin Energy+ pnevmatike oz. pozimi Maborjeve WinterJet pnevmatike. Problem prvih je, da pri testiranju lege v ovinkih ne Leon ne Altea XL niso mirni ampak imaš ves čas občutek, da avto v celoti drsi, pri Maborjevih pnevmatikah pa pa vsem avtomobilom po spisku drsi zadnji konec, kar mene strašansko zajebava ko je na cesti sneg. Tega pri letnih Bridgestone potenza pnevmatikah (tisto Alteo sem dodobra stestiral na letališču NI) in podobno teh težav nimaš pri UG7+ gumah.