Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
mmiki
Novinec
 
Prispevkov: 244
Pridružen: Sr apr 24, 2002 4:54 pm
Kraj: Maribor

SE ENKRAT OSNOVE

Napisal/-a mmiki So sep 28, 2002 10:38 pm

TAko, v nekaj delih (kakor se bom pac spomnil, kaj sem pozabil napisat) bom skusal opozoriti na tezave pri kupovanju avtomobila. Ne trdim sicer, da sem tezak strokovnjak, ampak zal je tako, da se na lastnih napakah ucimo (to se pac zgodi ce se ob nakupu zaletis in kupis prvi avto ki ga vidis).

Torej, kot ze nekajkrat receno, se ne smemo zaleteti ob nakupu. Najprej moramo seveda vedeti kaksen avto bomo kupili. Rabljen, nov, 3-, 4-, 5-vratni. Velikoprostorca ali kupeja, itd. In pa seveda najvazneje: koliko cvenka (€) imamo, oz. smo ga pripravljeni za avto zapraviti.

Ko smo se odlocili o teh temeljnih stvareh, se lahko zacne lov na nas novi avto. Kot prvo velja zbrati cimvec informacij o nasem bodocem avtomobilu. Tukaj bi zbiranje informacij razdelil na dva dela: na zbiranje informacij o rabljenih avtomobilih, ce pa smo se odlocili za novega pa iskanje najugodnejse varijante po salonih.

Pa bi se najprej posvetil iskanju informacij o novih avtomobilih. Ce se dolocamo se med 2 avtomobiloma imamo vsekakor nekaj vec manevrskega prostora, ce pa smo se ze fiksno odlocili za model avtomobila in znamko, pa vseeno nic hudega - tudi tako se se da delati cudeze.

Kar se same cene avtomobilov tice, je imajo prodajalci tudi 25% provizije. Prav zato tako vneto ponujajo popuste, ko prodaja ne tece kot bi morala in kljub temu kujejo dobicke. Ceprav zadnja leta ne vec tako kot nekoc. (A ste ze videli reklame po TV, kjer v Nemciji ponujajo 3500 evrov!!!!!!! popusta za avto). Vsekakor se nek popust lahko uredi, njegova visina pa je povsem odvisna od vas kupci in od vasegamesetarjenja :) . Ampak ne zagrabit takoj ko vam bo nek prodajalec ponudil 20000 popusta - dobite ga lahko se precej vec.

Naslednje je dodatna oprema pri avtomobilu - doplacila za alu- platisca se ponavadi ne izplacajo, ker jih lahko pri kaksnem specializiranem prodajalcu dobite veliko ugodneje, pa se ogrooomno vec izbire imate. Kar se avtoakustike tice, lahko izbirate med originalno tovarnisko, ki je ponavadi mocno podhranjena (ce se seveda ne odlocate za avtomobil visokega ali visjega razreda). Za ta denar lahko dobite ze zelo dober sprednji sistem z avtoradijem ali se kaj vec ce ta nakup opravite takoj za mejo (Avstrija, Italija). Sam imam v avtomobilu sistem kupljen v Avstriji za 120000sit, pri nas bi bil enak vreden okoli 160000sit. Pa si poglejte malo cene tovarniskih radijev in se zamislite. Toda opozorilo: novejsi radiji so danes skriti nekje v drobovju armaturne plosce in kot zaslon uporabljajo informacijski zaslon avtomobila (razvoj gre kar mocno v to smer). Zaradi tega je te avtoradije prakticno nemogoce ukrasti (ceprav se je prav ta neverjetna stvar zgodila kolegu na Fordu Focusu), medtem ko pri nadknadno vgrajenih ni kaksnih posebnih tezav. Razlika je tudi v tem, da se tovarniskega, ce ga ze slucajno ukradejo lahko vgradi samo v enak avtomobil zaradi svojstvenih zunanjih mer). Vprasanje pa je tudi, kdo bi si zelel avtoradijo 4x10W ali kaj podobnega, ko pa se lahko kupi ze celo avtoradijo z 4x60 Wattov končne izhodne moči. No, pa da ne bomo prevec zasli s prave teme... Vglavnem, razlika je tudi v samih avtoradijih, saj so tovarniski ponavadi kasetofoni, pri nadknadno vgrajenih pa se prodajajo vglavnem samo se avtoradiji c CD-predvajalnikom.

Naslednja pomembna stvar je klima, ki bo ocitno v naslednjih letih ob teh pasjih poletjih postale res nepogresljiva. Kljub temu, da ni prav poceni, pa je nadknadna vgradnja ze prav astronomsko draga. Tako da je najbolje, ce je klima ze vgrajena, ceprav se nam ne zti tako zelo potrebna.

Pozanimajte se tudi za servisne intervale, ki so pri novih avtomobilih ze nekje na 30000km pri bencinskih motorjih in na 50000km pri dizelskih. Servisi novih avtomobilov so lahko zelo dragi, se posebaj ce smo se odlocili za kak avto iz zgornje cenovne lestvice (kjer je ze sama obracunska ura dela v servisni delavnici obcutno visja).

Pomembno: pozanimajte se za ceno nadomestnih delov. Ce se nam ze kaj zgodi ali se kaj pokvari, je dobro vedeti koliksne stroske lahko pricakujemo. Pri tem so (pa ne tega razumeti kot antopropagando) japonski in francoski avtomobili ze pregovorno drazji. Po zadnjih spremembah zakonov v EU pa prvic dobivamo moznost (oziroma jo bomo ko bo ta praksa prisla tudi k nam), da namesto originalnih rezervnih delov proizvajalca izberemo rezervni del kaksnega Velikega proizvajalca rezervnih delov. RAzlika pri tem je lahko tudi polovico cene (ne pozabiti da avtomobilski proizvajalci kar nekaj dobicka ustvarijo tudi s poprodajo rezervnih delov). Pri tem nas slabsa kvaliteta ne rabi skrbeti, ce ne kupujemo izdelka nekje na trgznici. Avtoservisi ipd. so ponavadi zalozeni z razmeroma kvalitetnimi deli. Najbolj zanimivo: recimo, za neka tovarna proizvaja sprednji blatnik za avtomobil Pikipoki. Cena dela je 5000sit. Ista tovarna prodaja del proizvodnje tudi podjetju Zaftava, ki ga nato prodaja naprej po 10000sit. In v cem je razlika se sprasujete? EDINA razlika je v potrdilu, da smo prejeli originalni avtomobilski del, ce ga kupimo od tovarne Zaftava. In pa seveda 100% visja cena. In prav to se dogaja danes v avtomobilski industriji. Kupci ste lahko torej vsaj kar se cene nadomestnih delov tice pomirjeni - nobena juha se namrec ne poje tako vroca kot se skuha. ;)

Naslednja stvar pri novem avtomobilu bi bilo zavarovanje - poizkusite doseci, da vam ga vsaj delom ce ze ne v celoti placa prodajalec, ali pa vam da ustrezen popust v visini zavarovanja. Ja, tudi to se da doseci.

Pomembno pri avtomobilih je tudi vrednost ob prodaji po nekaj letih. Pri cemer se nemski avtomobili nekoliko bolje drzijo (letosnji zmagovalec v kategoriji 3 leta starih avtomobilov je Ford Focus). Vsi ostali ceno izgubljajo nekoliko hitreje (nekatere znamke tudi po 40% v prvem letu), je pa res da je zato cena novega nekoliko cenejsa ter da so avtomobili v osnovi nekoliko bolje opreljeni. Pac morate vedeti, kaj vam je pomembneje.

Pomembna je tudi tema bencinar ali dizel. O tem je ze tekla debata na forumu. Poiscite ce vas zanima celoten potek. Vsekakor pa velja, da morate z dizlom prevoziti veliko vec kilometrov, da se vam bo visja nabavna cena izplacala. In to kljub precej nizji porabi. Seveda pa o tej debati ni vec dvoma za nekoga, ki na leto naredi 50000 kilometrov in namerava imeti avto vsaj 4 leta. Smo pa pri dizlih precej omejeni, saj jih veliko daljnovzhodnikov se ne ponuja, tako da je prava izbira le med francoskimi in nemskimi. Kot veste imajo pri tem kar se tehnike tice prednost nemski (TDI) kar pa se cistosti izpuha tice pa francozi (HDI).

No, to bo zaenkrat vse, kar sem se spomnil o nakupu novega avtomobila. Bom se kaj dopisal ce se se cesa spomnim.
 
Uporabniški avatar
mmiki
Novinec
 
Prispevkov: 244
Pridružen: Sr apr 24, 2002 4:54 pm
Kraj: Maribor

SE ENKRAT OSNOVE

Napisal/-a mmiki So sep 28, 2002 11:01 pm

Tako, sedaj sledi nadaljevanje o kupovanju rabljenih avtomobilov.

Jaz osebno taksen avtomobil kupim le od fizicne osebe. Razni preprodajalci imajo cene kar nekaj visje, pri cemer mi nihce ne garantira, da bo zato avto boljsi. Se huje: oce si je kupil laguno za 2 mio sit. Na stevcu je imela okoli 50000 kilometrov. In kako lepo presenecenje je bilo, ko sem spoznal lastnika, ki jo je imel pred tem. Prodal jo je za nekaj stotisocakov manj in z 11000 kilometri na stevcu. In da ne bo pomote: gre za velikega preprodajalca, tudi zastopnika za nove francoze, znamke in imena pa raje ne bi izdal, da ne bo kaksnih tezav. Zelel bi vas le opozoriti na to, da razni OK in oznake DOBRO cisto nic ne pomenijo. Dobre so samo v toliko, ker nam zagotavljajo garancijo, ceprav je avto ze rabljen. Tako da ce zelite kupiti avto pri taksnem prodajalcu (npr Opel ali Renault), se vam izplaca primakniti nekaj cekinoc za to garancijo prodajalca.

Sicer pa sam najbolj zagovarjam nakup avtomobila na domu prodajalca. Ko sem si kupoval zdajsnji avto, sme namrec klical na neko telefonsko iz oglasa, ki mi je obljubljala Peugeota 405 prvega lastnika itd... Pa mi dvigne moski, jaz pa ga vprasam za ceno avta in prevozene kilometre. Nato pa presenecenje: moski me se enkrat vprasa za kateri avto to klicem. Ne bom poudarjal da sem se prijaznezu raje zahvalil in odlozil ;)

V cem so sploh prednosti obiska na domu prodajalca?
-Vecje stevilo starih avtomobilov na dvoriscu nam pove, da se prodajalec ukvarja s preprodajo avtomobilov. In da avtomobili najverjetneje niso garazirani niti redno vzdrzevani. Pac po sistemu:-A je zmanjkalo olja??Ja, ga bomo pac malo dolili ;)
-daljsi makedam do hise nas opozori na morebitno dotrajanost amortizerjev (tudi do 60000sit za nove)
neurejenost hise govori sama zase o lastnostih lasnika. Pa ce nam se tako vneto zatrjuje, kako skrben je
-prodajalec nima izgovora, da kaksen del manjka in da ga bomo ze dobili kasneje (npr prva pomoc v avtomobilu, rezervna guma,...).
-vsaj priblizno lahko ugotovimo koliko ljudi se je z avtom vozilo in kako so z njim ravnali
Ce oseba ni prvi lasnik naj nam pokaze kupoprodajno pogodbo od takrat ko je ta avto kupila. Ce je to bilo pred kratkim je z avtom kaj narobe in se ga zeli cim hitreje znebiti ali pa pogosteje menjava avtomobile, kar pomeni, da avtomobilu ni bilo prav prizaneseno.
Stevilo prevozenih kilometrov lahko priblizno oceni po stanju notranjosti avtomobila. Obrabljen volan ter raztrgan sedez pricajo o vsaj 150 000 prevozenih kilometrih ce ne ze vec (izjemoma se lahko prevleka pretrga tudi pri recimo 80000 kilometrih, kar pa je zelo zelo redko glede na kvaliteto prevlek v zadnjem casu). Prav tako zamascen motor prica o skorajsnjem servisu, ki ga bomo placali, ce kupimo tak avto. Prevec cist motor nas opozori, da je bil ociscen, kar najpogosteje pomeni, da si prodajalec zeli kaj prikriti.

Sicer pa bom stvari, na katere je potrebno biti se posebej pozoren raje nasteval naslednjic in si sedaj raje privoscil malo spanja in sanjanja o nakupu novega avtomobila. hehe

LP

Miki
 
Uporabniški avatar
mmiki
Novinec
 
Prispevkov: 244
Pridružen: Sr apr 24, 2002 4:54 pm
Kraj: Maribor

Re: SE ENKRAT OSNOVE

Napisal/-a mmiki So sep 28, 2002 11:06 pm

Ups, pa je prisel skratek. Pri nakupu rabljenega avtomobila pri velikih prodajalcih sem se zmotil pri navajanju kilometrov. Oce je kupil avto z 50000 prevozenimi kilometri, avtomobil pa jih je v resnici imel ze 110000prevozenih. Se opravicujem za napako (op. pisc.)

LP

Miki
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 99 gostov