Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
rs1975
Novinec
 
Prispevkov: 117
Pridružen: Sr mar 15, 2006 7:48 pm

dizel ali bencin + plin

Napisal/-a rs1975 Po maj 31, 2010 5:47 pm

malo si ogledujem oglase na netu. iščem avto srednjega razeda (focus karavan, octavia karavan, morda kak enoprostorec), star 3 leta, z največ cca. 80k km. cena do max 13000 EUR. letno naredim okoli 25000 km.
nekaj mi ja padlo na misel; kaj je po vaše bolj smotrno - nakup dizla za max 13000 EUR ali pa morda isti avto, le da je bencinar, ki so cenejši in dam potem nakandno vgraditi še plin? predvidevam, da na koncu prideš nekako do iste cene, s tem da je vožnja s plinom občutno cenejša.
ena primerjava glede porabe za Ford Focus 1.6 dizel ali bencin + plin:
dizel: poraba 5.3 l, mesečni strošek cca. 130 EUR
bencin + plin: poraba 6,7 L, mesečni strošek cca. 90 EUR
 
Uporabniški avatar
branee
Uporabnik
 
Prispevkov: 811
Pridružen: Po feb 15, 2010 9:39 pm

Napisal/-a branee To jun 01, 2010 8:14 am

Focus in pa octavia nista ravno srednji razred.. Drugace bi se pa odlocu za benci + plin, sploh ce ga bos imel dalj casa

Lp
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
 
Uporabniški avatar
[DocX]
Novinec
 
Prispevkov: 102
Pridružen: To jun 22, 2004 5:12 pm

Napisal/-a [DocX] To jun 01, 2010 9:01 am

Sam ne šparat pri vgradnji plina - sploh če ga misliš met delji časa.
Ne dovoli, da ti šalabajzersko vgradijo kakšen čudn sistem, s katerim boš imel garant same težave in slabo voljo. ;)
 
Uporabniški avatar
406
Novinec
 
Prispevkov: 340
Pridružen: So jan 27, 2007 10:01 am

Napisal/-a 406 To jun 01, 2010 9:13 am

koliko pa pride dobra vgradnja v recmo avto srednjega razreda?
koliko stanejo redni servisi (sem bral da mors enkrat na let servis narest)?in kaj je ta servis,kaj menjajo?
koliko je kaj pokvarljivosti..ker ce se kaj pokvari pa da je drago si takoj v minusu...
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar To jun 01, 2010 10:08 am

kolk sm jst to spremljal...

predno se zagreje kuri bencin ane? pozimi kuri dost bencina ane? (ko sešteješ bencin+plina, računica za sam plin že je...)
servisirat moraš še plinsko napravo ane (še dodatna stvar ki lahko crkne)?

se ne splača

dizel ;)
 
Uporabniški avatar
branee
Uporabnik
 
Prispevkov: 811
Pridružen: Po feb 15, 2010 9:39 pm

Napisal/-a branee To jun 01, 2010 11:03 am

Drugac nevem tocno zakaj poskusas sparat na ze varcnem avtomobilu? Poraba 2l gor al pa dol to je 2.4€ na 100km, men se ne zdi to tak strosek :o
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
 
ghandaed
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 765
Pridružen: To okt 17, 2006 9:14 pm

Napisal/-a ghandaed To jun 01, 2010 11:25 am

kolesar je napisal/-a:kolk sm jst to spremljal...

predno se zagreje kuri bencin ane? pozimi kuri dost bencina ane? (ko sešteješ bencin+plina, računica za sam plin že je...)
servisirat moraš še plinsko napravo ane (še dodatna stvar ki lahko crkne)?

se ne splača

dizel ;)


vidiš, ko na pamet govoriš.

Ja, starta vedno na bencin, ampak tudi pozimi preklopi po manj kot kilometru. Jaz se ravno izmotam iz parkirišča in na semaforju z glavno cesto že teče na plin. Nazadnje sem bencinski tank napolnil oktobra lani in še vedno ga imam četrtino, pa imam zadnje čase precej mestne vožnje (veliko vklopov in izklopov).
:roll:


@rs1975 računaj pa, da ti pri 1,6 motorju plina ne bo pilo pod 8 litrov, ni šanse ;)
Jaz imam pri svojem avtu (142 konjev in 1500 kg) porabo 10,4 in dvomim da bi mi primerljivo močen dizel pri enaki vožnji pil manj kot 6 litrov ;)
Tako, da prihranek napram dizlu definitivno je, ni pa nevem kako velik (v mojem primeru kvečjemu 1 eur na 100 km)

bottom line, se splača

plin ;)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: dizel ali bencin + plin

Napisal/-a Energetik81 To jun 01, 2010 11:54 am

rs1975 je napisal/-a:ena primerjava glede porabe za Ford Focus 1.6 dizel ali bencin + plin:
dizel: poraba 5.3 l, mesečni strošek cca. 130 EUR
bencin + plin: poraba 6,7 L, mesečni strošek cca. 90 EUR

Ja potem si pa lahko sam enostavno izračunaš - veš, koliko je prihranka na mesec, veš koliko časa hočeš imeti avto in takoj dobiš ven, za koliko € mora biti cenejši bencinc, da se ti bo splačalo. Kaj bi lahko še razmišljal drugega?
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Antiznačkar
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Pe jan 08, 2010 4:11 pm

Napisal/-a Antiznačkar To jun 01, 2010 1:10 pm

Tako ti bom povedal, pa se sam odloči ali se splača ali ne...

Moj kolega ima v opel astri H 1.6 115KM vgrajen plin. Pravi, da moraš plinsko napeljavo servisirat na 10.000 km, ampak da je servisiranje le-te precej cenejše kot redni servis za bencinski motor - je pa res, da moraš v tem primeru servisirat dve stvari.

Porabo je imel pred vgradnjo plinskega sistema bojda 8,3l/100km, sedaj po 25.000 km, odkar ima vgrajen plin, pa je povprečna poraba 9,7l/100km.
Poleg tega prištej še ceno bencina, ki ga porabi, ko voziš prve kilometre. Aja, pa kolega mi je rekel, da so mu tam, kjer so mu plin vgradili, svetovali, naj vsakih 20 prevoženih kilometrov za nekaj kilometrov preklopi na bencin.

Skratka, če računamo plin+bencin, ki ga avto na plin prav tako potrebuje+vzdrževanje plinskega sistema, se iz moje perspektive ne izplača - ampak to raje presodi sam.
 
Uporabniški avatar
pinny
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2595
Pridružen: Sr feb 11, 2004 2:40 pm
Kraj: Šoštanj

Napisal/-a pinny To jun 01, 2010 1:20 pm

kolesar ne nekej kr tko u 3 dni govort če ne veš kako je kj

drgač pa rs1975 predlagam bencin + plin ;)

ma žlahtnik focusa karavan tudi na plin in nima problema, edino kar je če boš vgrajeval plin, daj malo večji kesl v prtlažnik(ker rezervno kolo je malo), pač bo dno prtlažnika malo više, več plina dle se boš vozu, kolk velek kesl pa ma pa zdele res ne vem
 
simonxy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 33
Pridružen: To avg 03, 2010 2:53 pm

Plin - bencin : diesel

Napisal/-a simonxy To avg 03, 2010 3:18 pm

Jaz se prav tako odločam za to opcijo in sicer sem vzel za primer Hyundai IX35, ki ga kupujem.
Diesel ima realno porabo dobrih 7l, bencinar pa dobrih 10l, se pravi je razlika med njima 3l. Z avtomobilom bom recimo prevozil 120.000km preden ga bom menjal.

Vzel bom, da bo pri plinu poraba narasla za 1l se pravi na 11l. Referenca:
http://www.spc-skerjanec.si/sl/Novice/a ... perb_combi
- tudi pri kvalitetni večtočkovni vgradnji poraba namreč malo naraste.
Pri tem ne bom upošteval, da se pri vožnji s plinom porablja tudi 10% bencina ampak bom vzel, kot, da je vse plin.

Za 120.000km bom tako porabil 8400l nafte ali 13200l plina. Če upoštevam, da je cena plina 0,58 cene nafte, je to potem 7656l nafte(če pretvorim plin v nafto)., torej sem s tem avtomobilom privarčeval 744l nafte, kar znaša približno 892€. Glede na to, da je vgradnja 2000€ se potem to ne splača v tem mojem primeru ob trenutnih cenah goriv(vzel sem približne cene).
Res je, da je vzdrževanje diesel-a dražje, vendar moraš pri kombinaciji bencin-plin vozit avto 1x letno še na plinski servis, poleg tega imaš dodatno instalacijo v avtu pa še parkirat ne smeš v garažnih hišah. Kolikor sem sledil po internetu naj bi tudi določeni avtomobili imeli probleme pri plinu, ker so pač optimirani za bencin - predvsem elektronika doziranja. Ampak recimo, da se vse to izenači z dražjim vzdrževanjem disla in da vse to skupaj zanemarimo.

Po moji preprosti oceni se plin splača, če misliš naresti z avtom 200.000km ali več (seveda je to precej odvisno od avta in njegove porabe), za manj se ne splača še s tem zajebavat.
 
simonxy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 33
Pridružen: To avg 03, 2010 2:53 pm

Napisal/-a simonxy To avg 03, 2010 4:21 pm

Še to bi dodal: plin se absolutno splača, če že imate avtomobil na bencin(ker potem ne morete izbirati med diesel in bencinom) in pri avtomobilih z visoko porabo.

še en primer:
Drugi avto, za katerega se odločam je novi mitsubishi ASX, ki naj bi imel povprečno porabo pri diesel motorju pod 5 litri. Pri tako majhni porabi je plin povsem nesmiselen - bencinski motor na plin bi imel porabo 7 l , kar bi znašal 1€ razlike na 100km - kar pomeni, da bi si jaz z mojimi km težko povrnil investicijo.
 
Uporabniški avatar
grizli
Novinec
 
Prispevkov: 337
Pridružen: So dec 26, 2009 1:47 pm

Napisal/-a grizli To avg 03, 2010 5:56 pm

Ali dizel ali bencin+plin je po moje samo stvar računice. Preveri kaj se ti bolj splača in to je to.

Se mi pa zdi zanimivo, da si pripravljen dat za 3 leta starega Focusa 13k€ ?? Trenutno dobiš novega za ta denar oz. dizel stane dobrega tisočaka več.

Torej moj nasvet bi bil nov Focus dizel za dobrih 14 tisoč.
 
Uporabniški avatar
Courage™
Mojster foruma
 
Prispevkov: 8038
Pridružen: Pe nov 14, 2003 2:48 am
Kraj: Sitting in the front seat, chillin' around while pimpin' the streets!

Re: dizel ali bencin + plin

Napisal/-a Courage™ To avg 03, 2010 9:22 pm

rs1975 je napisal/-a:ena primerjava glede porabe za Ford Focus 1.6 dizel ali bencin + plin:
dizel: poraba 5.3 l, mesečni strošek cca. 130 EUR
bencin + plin: poraba 6,7 L, mesečni strošek cca. 90 EUR


:cry

Ja, iz Areha dol v leru.
Slika
GET IN - SIT DOWN - SHUT UP - HOLD ON
 
M
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 653
Pridružen: Sr jan 12, 2005 5:14 pm

Napisal/-a M Sr avg 04, 2010 7:01 am

Jaz se pa bolj nagibam k dieslu iz sledečih razlogov:

- čeprav so sodobni plinski sistemi bojda varni, v primeru karambola raje vidim, da moja otroka ne sedita na polnem rezervoarju plina. Mogoče gre zgolj za predsodek.
- sem prelen, pa še škoda mojega časa je, da bi vozil avto še na servis plinske napeljave. Že redni servis 2 x letno mi predstavlja neprijetnost, da bi pa še trikrat letno hodil plinsko napravo servisirat, pa vmes kdaj na optimizacijo - ne, hvala;
- plina ne moreš tankat sam, treba je čakat črpalkarja (vem, sliši se banalno, ampak čas je redka dobrina);
- če se le da, vedno parkiram po garažnih hišah. Hoja po dežju s polnim vozičkom robe in potem nalaganje stvari v avto na dežju ali pa vsedanje v razbeljen avto mi dejansko ne diši. Ni ga čez udobje;
- kakor spremljam oglase se rabljen avto z vgrajeno plinsko napravo precej težje proda kot diesel, poleg tega ne doseže nič višje cene, kot avto brez plina (po rabljenih plinskih napravah pa tudi ni nekega povpraševanja).

Imam bencinarja, ki mi porabi 10 l / 100 km, letno prevozim ca. 25.000 km. Predvidevam, da bi se mi investicija finančno pokrila v dveh ali treh letih, s seboj bi prinesla kup nevšečnosti, avto pa bi verjetno itak prodal, preden bi ustvaril kaj konkretnega plusa.
Never argue with an id*ot. He would just drag you down to his level and beat you with experience.
 
4tuning_team
Novinec
 
Prispevkov: 175
Pridružen: To feb 12, 2008 10:01 am
Kraj: Podčetrtek

Napisal/-a 4tuning_team Sr avg 04, 2010 7:08 am

...jaz na tvojem mestu vzamem dizla in nič drugega. Itak se bo plin s časoma še podražal in ne vidim v tem nič drugega, kot modno muho. Nekje sem zasledil, da se je cena plina iz xx leta do yy leta podražala za 40%.
Zanima pa me še, kako je kaj s servisiranjem teh plinskih naprav oz. cena le tega?
lp
Boštjan
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr avg 04, 2010 8:04 am

M je napisal/-a:Jaz se pa bolj nagibam k dieslu iz sledečih razlogov:

- čeprav so sodobni plinski sistemi bojda varni, v primeru karambola raje vidim, da moja otroka ne sedita na polnem rezervoarju plina. Mogoče gre zgolj za predsodek.

Še enkrat - ob hudem karambolu lahko poči bencinski rezervoar, bencin se razlije po potnikih in nimaš rešitve.
Plinski rezervoar je N-krat močnejši od bencinskega (plastika proti par mm jeklu...), poleg tega ga ne raznese, saj notri ni zraka. Ob razpoki ven uhaja plin v usmerjenem plamenu in se ne razlije po potnikih. Zato je pogon na plin bistveno bolj varen. Tako da ja, to je le predsodek.

Glede drugih tvojih alinej se pa povsem strinjam.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
T1cK0
Uporabnik
 
Prispevkov: 887
Pridružen: So nov 13, 2004 11:14 pm

Napisal/-a T1cK0 Sr avg 04, 2010 9:07 am

M je napisal/-a:Jaz se pa bolj nagibam k dieslu iz sledečih razlogov:

- čeprav so sodobni plinski sistemi bojda varni, v primeru karambola raje vidim, da moja otroka ne sedita na polnem rezervoarju plina. Mogoče gre zgolj za predsodek.
- plina ne moreš tankat sam, treba je čakat črpalkarja (vem, sliši se banalno, ampak čas je redka dobrina);



:lol: prej boš avto stisnil v kocko 1m^3 kot pa, da boš predrl rezervar plina :-P malce heca ampak, da bo pa tist rezervar počil boš tud mogu nevem kaj narest.

Tole, da pa plina ne moreš sam tankat sem pa jest doživel samo na Verovškovi.

Ampak, ti vseeno bolj priporočam dizel kot pa plin. S tem plinom maš lahko še več težav kot pa s "tečno babo" ;) :D Vse je velik odvisn od montaže, vgrajenega sistema in ustreznega znanja serviserjev.

Jest nimam lih dobrih izkušenj s tem plinom pa se že lep cajt matram, da bi mi ga porihtal tklo, da bi delal normalno :roll:
Slika
 
PeterStegnar
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Sr dec 30, 2009 8:09 pm

Napisal/-a PeterStegnar Sr avg 04, 2010 7:38 pm

T1cK0 je napisal/-a: Jest nimam lih dobrih izkušenj s tem plinom pa se že lep cajt matram, da bi mi ga porihtal tklo, da bi delal normalno :roll:


Kje si pa vgradil sistem? S cim imas tezave?
 
Uporabniški avatar
m1975
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To jun 01, 2010 7:11 pm

Re: Plin - bencin : diesel

Napisal/-a m1975 Sr avg 04, 2010 7:59 pm

simonxy je napisal/-a:Jaz se prav tako odločam za to opcijo in sicer sem vzel za primer Hyundai IX35, ki ga kupujem.
Diesel ima realno porabo dobrih 7l, bencinar pa dobrih 10l, se pravi je razlika med njima 3l. Z avtomobilom bom recimo prevozil 120.000km preden ga bom menjal.

Vzel bom, da bo pri plinu poraba narasla za 1l se pravi na 11l. Referenca:
http://www.spc-skerjanec.si/sl/Novice/a ... perb_combi
- tudi pri kvalitetni večtočkovni vgradnji poraba namreč malo naraste.
Pri tem ne bom upošteval, da se pri vožnji s plinom porablja tudi 10% bencina ampak bom vzel, kot, da je vse plin.

Za 120.000km bom tako porabil 8400l nafte ali 13200l plina. Če upoštevam, da je cena plina 0,58 cene nafte, je to potem 7656l nafte(če pretvorim plin v nafto)., torej sem s tem avtomobilom privarčeval 744l nafte, kar znaša približno 892€. Glede na to, da je vgradnja 2000€ se potem to ne splača v tem mojem primeru ob trenutnih cenah goriv(vzel sem približne cene).
Res je, da je vzdrževanje diesel-a dražje, vendar moraš pri kombinaciji bencin-plin vozit avto 1x letno še na plinski servis, poleg tega imaš dodatno instalacijo v avtu pa še parkirat ne smeš v garažnih hišah. Kolikor sem sledil po internetu naj bi tudi določeni avtomobili imeli probleme pri plinu, ker so pač optimirani za bencin - predvsem elektronika doziranja. Ampak recimo, da se vse to izenači z dražjim vzdrževanjem disla in da vse to skupaj zanemarimo.

Po moji preprosti oceni se plin splača, če misliš naresti z avtom 200.000km ali več (seveda je to precej odvisno od avta in njegove porabe), za manj se ne splača še s tem zajebavat.


ti dodam se vsaj en skrivni strosek ki ti ga plinarji ne povedo kar tko. ce racunas na kvalitetno vgradnjo plina bos verjetno zraven rabil tekocino za mazasnje...pri 120 000 km je to mislim da vsaj dodatnih 400 evrov (10 dodatnih tankov bencina pri 120 000 km, ali pa ce racunas drugace dvigne ceno vgradnje an 2400)
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov