Napisal/-a sandi33 Pe dec 03, 2010 8:55 pm
Punca ima polota 1.2 tsi in ima po 9 mesecih prevoženih 24.000 km....do sedaj je izredno zadovoljna (in tudi jaz, saj ga občasno uporabljam). Avto je za tako prostorninsko majhen motor izredno poskočen in daje od sebe neprimerljivo več kot prejšnji 1.6, ki je imel enako nazivno moč. Povprečna poraba se suče med 5.8 do 6.3, pri čemer je avto vsakodnevno vožen na relaciji Ce-Kamnik, kar pomeni, da je gre za mešanico mestne, avtocestne in magistralne vožnje...In kar je bistveno, punca kakor tudi sam avta ne voziva varčno niti ekstremno dinamično, torej povsem normalno (po AC večinoma do 150 km/h), kar pomeni, da gre za realno porabo povprečnega voznika. Pri omenjenem motorju je navdušujoče dejstvo predvsem to, da se lahko vozi izredno varčno s 5 l (ob nekoliko pazljivejši vožnji), hkrati pa motor omogoča v primeru potrebe takšno mero moči in navora, da mu tudi 1.6 tdi s 105 km ne more niti približno slediti (poraba je v primeru zelo dinamične vožnje okrog 7.5 l).
Do sedaj težav z motorjem ni bilo, razen zaznanih tresljajev ob vžigu avta, ki so trajali cca. 10 sekund. Na servisu so potem ob prvem servisu naredili nov update motorne elktronike in priporočili tankanje 100 oktanskega goriva na omv in sedaj teh tresljajev resda skoraj več ni. Prv tako mi je prijatelj na servisu na splošno svetoval tankanje na omv, saj so na podlagi izkušenj iz preteklosti z 1.4 tsi motorjem ugotovili, da je pri strankah, ki so tankale večinoma na petrolu, pršlo do rjavenja diz (poudarjam, da je to bilo predvsem v začetku uvedbe tsi motorjev -2006-2008, saj se sedaj te težave več ne pojavljajo, kar je lahko posledica uporabe boljših materialov ali pa boljšega goriva na petrolu).
Glede porabe olja pa je tako....do prvega servisa na 15 kkm sem dotočil 3 dcl olja, od servisa pa do sedaj (24.000) pa čisto nič.
Se pa strinjam s piscem, ki je omenil, da je pričakovana doba takšnih motorjev verjetno res 300+ kkm, saj je treba upoštevati več dejstev:
- motor se vrti na izredno nizkih vrtljajih, saj je možno brez probelemov voziti od 1.500 vrtljajev dalje (prekaša celo sodobne dizle common rail, kateri je pod 2000 vrtljaji povsem mrtev)
- VW je ob predstavitvi golfa 6 jasno nakazal njihovo nadalnjo pospešeno usmeritev v razvoj bencinskih motorjev, saj je zaradi zahtev euro 5 in predvsem bodočih zahtev euro 6 nadaljnja prihodnost dizlov vprašljiva oz. bo postala v celoti neekonomična, saj bo zaradi vgradnje novih čistejših tehnologij nastala še večja razlika v ceni med dizli in bencinci - upoštevaje navedeno si torej vw ne more in ne sme privoščiti spodrsljajev pri razvoju tsi motorjev, saj bi to uničilo sloves vseh motorjev serije tsi, kateri je do sedaj izredno pozitiven;
- olje v tem motorju je specifikacije 5-30W, kar pomeni izredno sposobnost mazanja tako pri nizkih kot visokih temperaturah;
- turbina nima spremenljive geometrije lopatic, kar pomeni preprostejšo izvedbo turbine;
- motor ima zgolj 8 ventilov in eno odmično gred, kar v primerjavi z dizli spet pomeni manj vrtečih se delov....
Sam trenutno vozim golfA V 1.9 tdi 105 km in imam porabo 6 - 6.4 l ob enakem režimu vožnje kot s polotom. Torej je ob predpostavki, da je golf nekoliko težji in je zato poraba kakega pol litra večja kot bi bila s tem motorjem v polu, poraba 1.2 tsi motorja v primerjavi z enako zmogljivim dizlom kvečjemu za dobrega pol litra večja...to pa pomeni, da se dizel ne izplača niti za veliko število narejenih km (punca jih dela dobrih 30 kkm na letzo), saj takšno minimalno razliko v porabi izničiš v manjši nabavni vrednosti bencinca in manjšimi eventuelnimi stroški (zahtevnejša zgradba motorja, več vrtljivih delov ipd.), če pa ob tem upoštevaš še večje udobje (glasnost) in boljše zmogljivosti (pospeški, odzivnost -tudi ob AC hitrostih)), je po mojem mnenju prednost že sedaj gotovo na strani tsi motorjev (to priznam kljub temu, da sam vozim dizla in sem z njim načeloma zadovoljen). Sam bom ob naslednji menjavi avta zelo verjetno kupil avto s tsi motorjem, pri čemer bom v primeru potrebe po resnično čim nižji porabi v avto vgradil plinsko napeljavo (tovarniška garancija ostane -Plineks), pri čemer bom potem v tem primeru za cca. 40 % varčnejši kot katerikoli dizel enakih zmogljivosti (cena vgradnje je okrog 1.600 eur, kar pa je dejansko približek razlike v ceni dizla in bencinca).
Pa še to: dokler so bili pumpe dise dizelski motorji, so tile motorji dali nekaj od sebe (beri odzivnost), odkar pa so pričeli s tehnologijo skupnega voda pa so tile 1.6 tdi motorji prava žalost za voziti, saj moraš konstatno držati vrtljaje nad 2000 za normalno vožnjo (so pa resda bistveno tišji, a kaj to pomaga)....da o praktično vsakem, ki je prvič speljal avto s tem motorjem in mu je crknil zaradi totalne "lenobnosti" v spodnjem režimu delovanja, niti ne govorim. Pri tem se niti 2.0 tdi s 140 km ne odreže kaj bolje (1.4 tsi v različici s 122 km je bistveno bolj odziven)....izjema je le 2.0 tdi s 170 km, ki pa dejansko daje vedeti, da je pod pokrovom motorja takšna konjenica.
Pa lep pozdrav
Velika vrednost rabljenih vozil VW ni naključje - je edini parameter, ki kaže kvaliteto posameznega vozila!