Pozdravljen -> ker nisi veliko napisal kaj pričakuješ od
novega avta v tvoji zbirki bom jaz malo na glas razmišljal. Some heads-up -> Golfa GTI sem že vozil tudi Edition 30 DSG in sam si lastim R27 Clia že 18 mesecev.
Clio nima
boljše podvozje v smislu zasnove, ampak je samo odlično nastavljeno že fabrško. Spredaj imata oba identično medtem ko ima zadaj Clio poltogo premo Golf ima pa posamično vpetje zadnjih koles. Kako se eno in drugo obnese in kako je z vzdrževanjem se najde veliko informacij na internetu.
Second - pri Cliotu imaš dve opciji na izbiro in sicer
navadnega RS-a ali pa RS-a z cup podvozjem. To zajema debelejše stabilizatorje, nižjo karoserijo (-7mm napram standard), trše amortizerje, odstranjeno rezervno kolo (namesto tega je quick-fix),...odvisno kaj želiš zopet od avta imaš na izbiro ali all-rounderja ali pa še bolj športno nastavljeno podvozje, ki zna biti pa zaradi kratke medosne razdalje na dolge poti dost trdo. Meni npr. je všeč cup podvozje ravno zaradi tega, ker instant zaduši nihanje kolesa in ni poskakovanja/zibanja karoserije medtem ko je to nekaterim, ki so navajeni mehkejše avte, zelo trdo.
Kar se motorja tiče nimaš pri Cliotu nobene bojazni, da bo kaj narobe. Cup dirkalniki imajo enake internals in tudi drugače je motor zelo dobro zasnovan. Edino kar bi tukaj predlagal je, da se interval menjave olja zmanjša iz predpisanih 20k km na 10k km -> predvsem zaradi nizkega hths predpisanega olja (garancija ne velja, če se da drugo olje not - če boš dobil/iskal takšnega, ki je še v garanciji ali ima podaljšano). Sicer ima Clio engine oil quality meter -> ubistvo glede na število mrzlih zagonov, način vožnje,....ecu javi, da se prej naredi oljni servis, ampak še vedno je to dost pozno.
0-100km/h -> kolikokrat prakticiraš to? Ne me narobe zastopit, ampak vrednosti, ki jih navajajo tovarne, so doseže v idelanih primerih (grip, vreme, štart, prestavljanje,...) in tbh za mene niso merodajne ravno tako kot končna hitrost ne. Clio RS je dobil po avg-08 reworked menjalnik pri katerem sta 5. in 6. prestava daljše. S tem razmerjem potem doseže 230km/h (po števcu) pri nekje 7200-7300rpm kjer ma tudi maksimalno moč. Če pogledam samo obliko avta bi prej rekel, da je narejen za maksimalno hlajenje (kar tudi vrednosti temp.vode na raznih lokacijah kjer sem jih spremljal potrjujejo) kot pa za čim boljšo aerodinamko in s tem doseganje večje končne hitrosti čeprav mu pri konči zmanjka obratov zaradi kratkega menjalnika. Tbh dvomim da bi z daljšo 6. prestavo šel več
Če se veliko sam voziš in ti je vožnja na prvem mestu pri avtu potem tukaj mislim, da pride v poštev samo Clio z cup podvozjem in Recaroti. Recaroti mogoče zgledajo neudobni, ampak resnica je daleč od tega. Imajo pa že vsi Clioti zadovoljivo stock opremo in pri meni npr. ni potrebe po dosti več opreme. Npr. tempomata, avt.klimo, obvolanske kontrole za radio, senzor za dež,...zaradi mene sploh ne bi rabil v avtu. Medtem ko xenon je pa od sedaj naprej na mojem spisku pri nakupu drugega avta

prostoročna kartica je tudi zelo praktična, ampak bi tudi preživel brez nje. Hočem povedati, da Clia RS jaz bolj dojemam kot avto, ki se ga kupi če želiš nefiltriran (kolikor pač lahko pri novih avtih) užitek ob vožnji in je to kar od avta pričakuješ ter si priravljen malo za to
delati. Motor je daleč od lazy v nizkih vrtljajih, ampak to get the most out of it mora biti v 5.5krpm+ območju. Sicer ponavadi bolj sekundarna stvar, ampak prostora je zadost, da se lahko kamot 4 osebe z prtljago peljejo na morje
Na drugi strani pa je Golf GTI -> večji, tišji, bolj uglajen, bolj tunabilen,.....in povrh ima še zadovoljivo lego in na lokalnih cestah je vprašanje koliko več bo možno peljati z Cliotu, da bo še vedno dost rezerve. Hope you can catch my drift

na smrt in trdo na možnem upam, da z nobenim od teh avtov ne misliš voziti po javni cesti.
Če ti je toliko do 0-100kmh potem si lahko pogledaš vrednost Edition 30 Golfa - 6,8sec. Toliko ne poznam TFSI motorja, ampak verjetno se lahko remapa na podobne konje kot zgoraj omenjeni Golf in voila -> boljši pospešek 0-100kmh

če bi rad predeloval
nov avto potem Clio tukaj takoj izpade razen, če si pripravljen vložiti veliko € in kar nekaj živcev.
Torej če rabiš bolj prostoren avto, tih in uglajen, ki je povrh zmožen tudi konkreten tempo držati potem je Golf definitivno boljša izbira. Bolj prožen motor je še samo pika na i.
Več o Golf GTI bo pa mogoče še kakšen lastnik napisal. Vse kar sem zgoraj napisal je zgolj moje razmišljanje
