Živjo!
Samo glede Leona ti lahko ponudim nekaj informacij: obvezno boš moral it na testno vožnjo - še vedno se prodajata, tako da nebo problem dobiti testne vožnje, nato pa se odločiti. Drugače pa se Nitro-ti prodajo pred in po Faceliftu in gre le za druga odbijača, stranke pragove, spojler ter kromirana stranka ogledala. Facelift je pri Leonu prinesel naslednje zadeve: nekoliko spremenjena notranjost (grafika merilnikov, radio, klima) ter blage spremembe zunanjosti (prednji, zadnji odbijač, luči) ter dve pomembnejši spremembi: nekoliko mehkejše vzmetenje (vožnja je udobnejša, lega pa zelo podobna, vendar meni je starejša verzija bolša) ter povečeno zadnje steklo tako da je lažje parkirati (pred faceliftom je Leon brez senzorjev obup za parkirat - kakšne Tourana in karavana lažje parkiram). Preostale zadeve, ki bi znale biti zanimive (po 119.403 prevoženih km):
- pokanje ob vročem zagonu in kašljanje (menjava dvomasovnega vztrajnika - pod garancijo sicer vrže 1.000 € - 25.000 km), serijsko crkovanje žarnic in crkovanje luči (menjava nekega krmilnika za luči - pod garancijo - 46.000 km), močno kajenje (menjava EGR ventila - 65.000 km, 150 € pri nepoblaščenem). Odtedaj naprej nobenih težav z eno izjemo - moj Leon je 1.9 TDI 105 KM letnik 2007 (brez DPF) že od nakupa dol padajo zadnje stekla (ročni pomik, reference oprema) - tega mi na servisu niso znali zrihtat. Okno se odpre mogoče za cm ali dva, ravno toliko da je vse gnilo če pozabiš pred avtomatsko pralnico.
- če delaš po par km. kupi bencinca, če delaš več km kupi dizla. Vsaj v Leonu se 1.9 TDI s 105 KM ogreva ob temparaturi 0 stopinj več kot 10 km relacijske vožnje, kar pomeni, da boš ves čas vozu mrzlega če maš take poti. Kadar res stistne tako kot danes npr. se mi je avto ogrel malo pred tuneli v smeri Celje-Maribor. Ker sem vozil vse žive verzije Leonov (od 1.6 102 KM do Cupre R) lahko rečem dvoje: ni ga boga da kupiš 1.6 motor s 102. Ta motor je požrešen kot nor: v mestu 11, 12 litrov brez problema (že uradni podatki imajo 10.3 litra v mestu), gre pa nikamor. Poišči raje 1.4 TSI ali 1.8 TFSI (pri tem modelu preveri ali je vse OK z menjalnikom), druga katastrofa je 1.6 TDI s 105 KM - hudo varčna a nepremična zadeva če se hočeš karakterju avtomobila podobno vozit. O 2.0 TDI motorju pa itak ne rabim izgubljat besed
- neglede nato, da Leona težko spraviš iz ceste se predvsem pri dizelkih motorjih pozna teža prednjega dela - ob slabih gumah in splozki cesti v ostrih zavojih hitro zdrsne prednji konec, po snegu pa moraš hitro popravljati zanji konec, ki želi po svoje. Zadeva je strašansko opazna na slabih zimskih gumah (npr. Mabor in Sava, ki jih močno reklamirajo). Pa premium pnevmatikah Continental Winter-Contact 830 TS P se recimo zadeva močno popravi. Prav tako se oboje zmanjša, če pelješ bencinca.
- klimatska naprava: ne vem kako je s klimo po faceliftu ker nisem nobenega od teh Leonov vozil v tako vročem vremenu, vendar recimo na kakšni avtocesti in pri 35+ stopinjah je steklo tega avta in plastika ki krasno vpija vročino prehudo, da bi ga klima folgala dohajat (razen če da maš na 18 minimum in pihanje na 4, kar pa je neuporabno, ker boš zbolel). Podobnih težav v Peugeotu 206 npr. nimam.
Drugače pa po 120.000 km sem z avtom zelo zadovoljen (1.9 TDI 105 KM), nikoli ustal na cesti, sedeži so odlični (ni težav s križem in hrbtom tudi po večurni vožnji - od Peuogeta me vse boli), lega na cesti od ustreznih gumah enako, poraba zelo ugodba (5.1 do 5.6), ob tiščanju na AC z zimskimi gumami še nisem presegel 7.1 l / 100 km (150-160 + zimske gume). Tako da če dobro preveriš, da teh težav, ki so zgoraj opisane Leon nima, bo to zelo dober nakup

. Varno vožnjo!