Gordana je napisal/-a:Živjo!
Sem nova na forumu in se ne spoznam toliko na avtomobile, zato bi vas prosila za nasvet.
Razmišljam o nakupu novega avtomobila in sta mi v oči padla predvsem dva:
- novi Reanult Clio III, Avantage 1.2 16v 5V, cena okoli 9.000 EUR
- testno vozilo (s 100 prevoženimi km) Renault Clio Grandtour, DYN. 1.2 Tce 5V, cena okoli 9.700 EUR
Zanima me, kateri avto mi priporočate. Vsak dan naredim v službo in nazaj okoli 180km, zato sem razmišljala o vgradnji plina v oba avta (zaradi nižje porabe).
Hvala in LP
Folk pa ste vi prebrali, da ima omenjeno testno vozilo <b>samo 100 km</b>. To je nov avto. Tako da tukaj ali vzeti novega golega in bosega klia ali karavana z nekaj opreme sploh ni debate, odgovor je tukaj jasen: testno vozilo s 100 prevoženimi kilometri. V 100 kilometrih pa se tudi vozilu ne pozna da je testno. To je sedaj gledano z vidika opreme, voznih lastnosti, komforta.
Ko smo pa pri stroških je pa zgodba drugačna: cestni sklad bo enak, vendar pa bo zaradi več opreme v testnem vozilu dražje zavarovanje in verjetno je tudi servis za TCE motorje (tukaj govorim res na pamet) malček dražji (lahko pa da se tudi motim). Glede okvar ne vem na enega in drugega - bodo povedali drugi. Pri stroških lahko upoštevaš še dimezijo pnevmatik na testnem vozilu: če so gor kake npr. 16" zna to pozdražiti ceno letnih gum.
Potem pa pridemo do porabe goriva: omenjeno novo vozilo ima na papirju porabo 5.8/4.9/7.6 testno pa 5.4/4.5/7 (kombinirano, odprte ceste, mesto). Kar na papirju spet pelje k testnemu vozilu. V realnosti (pa po besedah forumašev kar sem uspel prebrat) je tako, da so TCE motorji varčni dokler voziš s pametjo v rokah, sicer pa poraba strmo strmo raste (znano tudi iz VW TSI motorjev), medtem kot 1.2 ni tako občutljiv na tako "izživljanje" - vendar pravim, potem kar sem prebral tukaj. A je nekaj dejstvo: če ti voziš po avtocesti 130 bo navadni 1.2 motor s 75 KM že pri koncu moči (končna 167), kar na dolgi rok pomeni večje vrtljaje, večjo obremenitev motorja in s tem tudi večje možnosti okvar. Na drugi strani motor v testnem 1.2 100 konjev (končna 188) nebo pri koncu moči in se boš lepo normalno peljala. Tukaj naj omenim še fator varnosti: 1.2 /% KM je pri 130 nepremičnina in moraš res pazit, da ne naletiš na padalca ki ti prižge za rit, medtem ko 1.2 s 100 KM še ima nekaj sape - podobna zgodba je tudi s prehitevanji na regionalnih cestah (da o posledicah prižgane klime na mali motor ne govorim).
Osebno torej če bi moral zbirati med samo temi dvemi vozili in mi razlika v strošku zavarovanja ne spremeni življenja, bi izbral testno vozilo. Glede na tvojo kilometrino in izračune forumašev pa tudi sam na srce polagam: resno in res resno razmisli o dizlu, vendar spet ne glej 75 KM dizelčka, ampak naj ima zadevica nekje 80-90 konjev. Mimogrede še to: največji prihranek pri toliko kilometrih dnevno neglede na izbiro dizla /bencinca, se lahko napravi pri hitrosti vožnje na AC. Žena se je namreč iz Ce v Lj vozila 1.5 leta v službo. VOzila je ponavadi nekje 105 na uro v Peugeotu 1.4 HDI s !68KM. Za kaj več ta mala škatlica ni primerna, pospeški pa to že tako kot pri crkjenem konju (sploh pri klimi). V eno smer je izgubila nekje dobrih 10 minut. Vendar pa na drugi strani, kljub klimi držala porabo 4.3 do 4.5 L / 100 km. Od vožnji 130 je poraba že zrastla blizu 5.7 do 6 L, pri vožnji 150 pa krepko preko 7L. Kakšen prihranek narediš med 110 in 130 si lahko zelo preprosto izračunaš, v najinem primeru: registracija, zavarovanje ter vinjeto pa še za kavo je ostalo.