Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
jožes
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 9
Pridružen: Sr dec 06, 2006 10:56 am

4x4 vs 4x2

Napisal/-a jožes Pe nov 23, 2012 9:29 am

V bližnji prihodnosti nameravam nabaviti Kugo in sem pred dilemo ali 4x2 ali 4x4.

Po nekih gozdnih poteh in brezpotjih se načeloma ne vozim in se tudi ne bom. Imam pa cca 30 m asfaltirane klančine od dvorišča do ulice in moram zdaj praktično za vsako figo kidat sneg. Saj če ga je tam nekje do 5 cm, z dobrimi gumami še gre, ko pa je več, pa se stvar ustavi.
Ravno zaradi tega mi diši 4x4 (da mi ni treba zjutraj pred službo takoj kidat).
Ali 4x4 res prinaša take prednosti pred 4x2, ki ima sedaj tudi neke sisteme proti zdrsu pogonskih koles (kaj to pomeni??).
Ali se 4x4 tudi sicer (še posebej v dežju) bolje obnaša na cesti?
Ali je smiselno dodati tistih cca 3000€ za to?

Tisti ki se bolj spoznate na te stvari, mi prosim svetujte!
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a =swen= Pe nov 23, 2012 10:35 am

Hja, glede 4x4 pogonov nimam izkušenj, tako da to bodo pokomentirali drugi jaz pa bi rad pripomnil le to, da če imate še en avto v družini, bo verjetno vseeno najboljša stvar zjutraj prej vstat in pokidati dovoz. Namreč če se boste čez ta sneg kar vozili, se bo konkretno zbil skupaj in ga ne boste mogli pokidat tudi ko boste to hoteli. In potem ko pride kakšen na obisk z pogonom na 2 kolesi je pa veselica...

Moje mnenje je da prišparaj teh 3000€ in si za ta denar kupi frezo za čiščenje snega. Tako boš zjutraj prihranil na času in še ostalim uporabnikom ceste omogočiš lažji dostop.
Poleg tega boš z nakupom avta 4X2 nekaj privarčeval na gorivu, saj imajo 4x4 vozila sigurno za kak deci večjo porabo. Razmisli malo še o tej možnosti. ;)

EDIT:
Poraba vozil 2x4
Poraba vozil 4x4.
Ni velike razlike, nekaj malega pa je.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu Pe nov 23, 2012 10:47 am

Vzami 4WD. Samo pazi; ko se boš enkrat razvadil, ne boš šel nikoli več nazaj na 2WD.
Prednosti pri istem modelu avta je ogromno, slabost sta pa samo dve - večja poraba goriva in en sklop več ki lahko crne, samo vzdrževanje je pa cenovno enako (dokler kaj ne crkne).
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a sonic Pe nov 23, 2012 10:56 am

jožes je napisal/-a:Ali je smiselno dodati tistih cca 3000€ za to?
Vsaj v tvojem primeru najverjetneje ne. Kakšen avto pa imaš sedaj? Če ga 5 cm snega zjebe, ne vem, 5 cm se mi ne zdi veliko (no odvisno tudi kakšen je klanec).
V vsakem primeru zimske gume kupi najožje, kot homlogacija dovoljuje.

Ali 4x4 res prinaša take prednosti pred 4x2, ki ima sedaj tudi neke sisteme proti zdrsu pogonskih koles (kaj to pomeni??).
Če daš gas, se prednja kolesa zavrtijo v prazno (pri večini avtov, ker ima večina prednji pogon). Sodobni avti imajo sisteme proti zdrsu, ki to preprečujejo (elektronika vpliva na dodajanje gasa in ga malo zmanjša tudi če ti tiščiš pedal, v primeru da se začne kolo vrteti v prazno, taka je vsaj teorija).

Če imaš 4x4, je problem vrtenja v prazno precej manj izrazit, ker pri pospeševanju sodelujeta še zadnji dve kolesi. Zato ima npr. Golf R (še močnejši motor kot Golf GTI) tudi 4x4 pogon (vsaj kot opcijo, ne vem če serijsko).

Ali se 4x4 tudi sicer (še posebej v dežju) bolje obnaša na cesti?
Sigurno. Ampak mislim da je ta prednost bolj izrazita v primerjavi z zadnjim pogonom kot s sprednjim. Ker boš verjetno itak imel ESP, je vprašanje koliko se v tem pogledu 4x4 res pozna razlika v primerjavi z običajnim prednjim pogonom.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a chan Pe nov 23, 2012 12:27 pm

nebivedu je napisal/-a:Samo pazi; ko se boš enkrat razvadil, ne boš šel nikoli več nazaj na 2WD.


Se zelo strinjam!

sonic je napisal/-a:
Zato ima npr. Golf R (še močnejši motor kot Golf GTI) tudi 4x4 pogon (vsaj kot opcijo, ne vem če serijsko).


Golf 2.0 TSI R (270KM) je serijsko s štirikolesnim pogonom 4Motion. Opcija pa je DSG menjalnik.

sonic je napisal/-a:
Ali se 4x4 tudi sicer (še posebej v dežju) bolje obnaša na cesti?
Sigurno. Ampak mislim da je ta prednost bolj izrazita v primerjavi z zadnjim pogonom kot s sprednjim. Ker boš verjetno itak imel ESP, je vprašanje koliko se v tem pogledu 4x4 res pozna razlika v primerjavi z običajnim prednjim pogonom.


Kar precej. Štirikolesni pogon izboljša trakcijo že na suhih cestiščih, na mokrih pa je razlika še toliko bolj opazna. Zelo banalen primer je že speljevanje na mokrem, ko se pri dvokolesno gnanih vozilih vklopi sistem proti zdrsovanju gnanih koles ASR, ki zmanjša navor. Zmanjšana moč motorja pa zna velikokrat presenetiti kakšnega neizkušenega voznika, ko se je potrebno npr. dinamičneje vključiti s stranske na glavno cesto. Sodobni (ter tudi ne toliko sodobni) 4x4 pogoni so že v teh primerih bistveno bolj učinkoviti, saj "pametna" razporeditev pogona med vsa štiri kolesa (Ford Kuga ima sistem Haldex) bistveno izboljša trakcijo. Konec koncev je pri 4x4 pogonih zmanjšana tudi nevarnost akvaplaninga. Da o prednostih na zasneženih in plundrastih cestiščih niti ne govorim. Uporabna zadeva bi bil sicer tudi sistem HDC (sistem za kontroliran spust, ki samodejno zavira avto po klancih navzdol z različno nizkimi hitrostmi - večina modelov s hitrostjo od 4km/h do 9km/h), ki pa, če se ne motim, ni del opreme pri Kugi.
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
a_sist
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1528
Pridružen: To jun 26, 2007 8:36 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a a_sist Pe nov 23, 2012 1:38 pm

chan je napisal/-a:
Kar precej. Štirikolesni pogon izboljša trakcijo že na suhih cestiščih, na mokrih pa je razlika še toliko bolj opazna. Zelo banalen primer je že speljevanje na mokrem, ko se pri dvokolesno gnanih vozilih vklopi sistem proti zdrsovanju gnanih koles ASR, ki zmanjša navor. Zmanjšana moč motorja pa zna velikokrat presenetiti kakšnega neizkušenega voznika, ko se je potrebno npr. dinamičneje vključiti s stranske na glavno cesto. Sodobni (ter tudi ne toliko sodobni) 4x4 pogoni so že v teh primerih bistveno bolj učinkoviti, saj "pametna" razporeditev pogona med vsa štiri kolesa (Ford Kuga ima sistem Haldex) bistveno izboljša trakcijo. Konec koncev je pri 4x4 pogonih zmanjšana tudi nevarnost akvaplaninga. Da o prednostih na zasneženih in plundrastih cestiščih niti ne govorim. Uporabna zadeva bi bil sicer tudi sistem HDC (sistem za kontroliran spust, ki samodejno zavira avto po klancih navzdol z različno nizkimi hitrostmi - večina modelov s hitrostjo od 4km/h do 9km/h), ki pa, če se ne motim, ni del opreme pri Kugi.


Bi lahko malo bolj obrazložil to svojo trditev?
No escape from the mass mind rape...
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a sonic Pe nov 23, 2012 2:25 pm

chan je napisal/-a:dvokolesno gnanih vozilih vklopi sistem proti zdrsovanju gnanih koles ASR, ki zmanjša navor. Zmanjšana moč motorja pa zna velikokrat presenetiti kakšnega neizkušenega voznika, ko se je potrebno npr. dinamičneje vključiti s stranske na glavno cesto. .
Če nima ASR, bi ga pa presenetilo zdrsavanje gume, s podobnim ali verjetno še slabšim rezultatom, hehe.


No, kar si sicer napisal glede 4x4 splošno, pa zaupam, očitno veš kaj pišeš, pa jasno je da ima 4x4 res določene prednosti. Vprašanje je le, če avtor teme tako zelo to rabi, da bi plačal 3 jurje več, to je pa že bolj zapleteno vprašanje.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a chan Pe nov 23, 2012 2:32 pm

a_sist je napisal/-a:
chan je napisal/-a: Konec koncev je pri 4x4 pogonih zmanjšana tudi nevarnost akvaplaninga.


Bi lahko malo bolj obrazložil to svojo trditev?


Morda sicer bolj v (precej) teoretičnih situacijah, ko ne pride do splavanja na vseh štirih kolesih in 4x4 pogon dopušča trakcijo na kolesih, ki niso splavala. Čeravno pa sedaj ravno berem na spletni strani (http://auto.howstuffworks.com/car-drivi ... aning1.htm) kontradikcijo lastne trditve: "All-wheel drive vehicles are more likely to hydroplane than two-wheel drive vehicles, because their computerized differentials may shift power from the front to the rear tires, creating a hydroplaning situation."
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a peroRS Pe nov 23, 2012 2:36 pm

chan je napisal/-a:
a_sist je napisal/-a:
chan je napisal/-a: Konec koncev je pri 4x4 pogonih zmanjšana tudi nevarnost akvaplaninga.


Bi lahko malo bolj obrazložil to svojo trditev?


Morda sicer bolj v (precej) teoretičnih situacijah, ko ne pride do splavanja na vseh štirih kolesih in 4x4 pogon dopušča trakcijo na kolesih, ki niso splavala. Čeravno pa sedaj ravno berem na spletni strani (http://auto.howstuffworks.com/car-drivi ... aning1.htm) kontradikcijo lastne trditve: "All-wheel drive vehicles are more likely to hydroplane than two-wheel drive vehicles, because their computerized differentials may shift power from the front to the rear tires, creating a hydroplaning situation."


Pomoje je on mislil na to, da je možnost akvaplaninga enaka ne glede na to ali imaš FWD, RWD, 4WD ali pa ratrak. Tista luža je tam v vsakem primeru =P
Razlika je le kako se bo kateri pogon obnašal pri tem. :D

Drugače pa moj glas gre za 4x4, če je le možnost. Stabilnost in lega avta sta čisto na drugem nivoju kot pri 2WD, tako na suhi, mokri kot tudi na zasneženi cesti.
Slabosti pa ne vidim. Poraba je praktično enaka (gledano enak model avta).
Pri teh sodobnih SUV-jih so bolj problem drage dimenzije gum ipd., sam to je enako tudi pri istem avtu, ki ima 2WD. ;)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3870
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a Blinder Pe nov 23, 2012 3:28 pm

huh 3000€ pri nakupni ceni plus 100€ letno zaradi večje porabe goriva, vse za 30 metrov.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
berlingoman
Novinec
 
Prispevkov: 309
Pridružen: So apr 01, 2006 7:08 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a berlingoman So nov 24, 2012 10:17 am

jožes je napisal/-a:V bližnji prihodnosti nameravam nabaviti Kugo in sem pred dilemo ali 4x2 ali 4x4.


zdaj če res to kupuješ al sam nabijaš poste :D
boš povedal kje boš kupil kangu 4x4
novega več ne delajo star model pa je zlo redek
pošten odgovor bi bil ne kupuj
ne zato ker nebi rabil ampak ker star 4x4 ni dober
ni vzdržljiv pogon stroški so z pogonom veliki itd
razen če imaš res nagledan 4x4 kangu od strica ki je prvi lastnik
ki nikoli z njim ni divjal in ga preobremenjeval in ima manj kot 50.000 km..
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a maniaxxx So nov 24, 2012 10:18 am

berlingoman je napisal/-a:
jožes je napisal/-a:V bližnji prihodnosti nameravam nabaviti Kugo in sem pred dilemo ali 4x2 ali 4x4.


zdaj če res to kupuješ al sam nabijaš poste :D
boš povedal kje boš kupil kangu 4x4
novega več ne delajo star model pa je zlo redek
pošten odgovor bi bil ne kupuj
ne zato ker nebi rabil ampak ker star 4x4 ni dober
ni vzdržljiv pogon stroški so z pogonom veliki itd
razen če imaš res nagledan 4x4 kangu od strica ki je prvi lastnik
ki nikoli z njim ni divjal in ga preobremenjeval in ima manj kot 50.000 km..



KUGO gleda ne KANGOO =P
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a E=mc^2 So nov 24, 2012 11:16 am

Ford Kuga 4x4 nima stalnega 4x4 pogona, ampak pogon na prednji kolesni par, medtem ko se zadnji pogon vklopi le v primeru ko se prednja kolesa zavrtijo dovolj v prazno in se preko lamelne (haldex) sklopke nekaj navora (v teh kvazi terencih ponavadi do max 50%) prenese na zadnji par koles. Tako da razne trditve o izboljšani trakciji na mokrem in suhem ovinkastem cestišču niso resnične, čeprav vsi proizvajalci teh suv-ov oglašujejo svoj pogon kot ''full time all wheel drive''...znamke, ki imajo v ponudbi avtomobile s stalnim 4x4 pogonom, lahko preštejemo na prste ene roke...to so Subaru, Audi (od modela a4 navzgor, a3 ne), Mercedes, Bmw, Land Rover...če je še peti, nam je kdo dopolni :-P
[povezava odstranjena]
 
Uporabniški avatar
chan
Moderator | Naj pisec
 
Prispevkov: 1612
Pridružen: Pe sep 05, 2008 10:15 am

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a chan So nov 24, 2012 1:14 pm

E=mc^2 je napisal/-a:...znamke, ki imajo v ponudbi avtomobile s stalnim 4x4 pogonom, lahko preštejemo na prste ene roke...to so Subaru, Audi (od modela a4 navzgor, a3 ne), Mercedes, Bmw, Land Rover...če je še peti, nam je kdo dopolni :-P


Jeep (sistema Quadra Drive in Quadra Trac), VW (4XMotion pri Touaregu) ter Porsche (Cayenne pri hibridu ter dizlu) ter večina proizvajalcev klasičnih terenskih vozil, kjer je možno "zakleniti" sredinski diferencial (položaj ročice v 4H, 4H Lock, ipd. - npr. pri Mitsubishi Pajero, Suzuki Grand Vitara, ipd).

E=mc^2 je napisal/-a:Ford Kuga 4x4 nima stalnega 4x4 pogona, ampak pogon na prednji kolesni par, medtem ko se zadnji pogon vklopi le v primeru ko se prednja kolesa zavrtijo dovolj v prazno in se preko lamelne (haldex) sklopke nekaj navora (v teh kvazi terencih ponavadi do max 50%) prenese na zadnji par koles. Tako da razne trditve o izboljšani trakciji na mokrem in suhem ovinkastem cestišču niso resnične ...


Bistveno razliko v odzivnosti in hitrosti prinašajo že sistemi zadnjih generacij haldexa, napram prvim generacijam, kjer je bila opazna (in velikokrat tudi moteča) počasnost vklopa drugega para koles (sicer drug sistem - TOD (Torque on demand), ki so ga uporabljali korejski proizvajalci SUV pri svojih starejših modelih (Terracan, Sorento), je bil velikokrat deležen kritike počasne odzivnosti, kar se je takoj opazilo že na makadamskem cestišču).
Drugače pa poskusi na kakšnem mokrem cestišču (da bo razlika bolj opazna), morda celo z istim modelom 4x2 in 4x4 pogonom sistema haldex (lahko tudi s Kugo), pospeševati "na polno" iz ovinka. Pri dvokolesnem pogonu se zna kaj hitro vklopiti sistem ASR, pri 4x4 pogonu (tudi s sistemom haldex) pa se bo avtomobil peljal, kot "po tračnicah". Povprečni voznik pa bo pri redko katerem sodobnejšem in novem "kvazi" terencu opazil kakršnokoli počasnost preklapljanja drugega kolesnega para.
"Quidquid latine dictum sit, altum viditur."
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a E=mc^2 So nov 24, 2012 4:06 pm

Jeep (sistema Quadra Drive in Quadra Trac), VW (4XMotion pri Touaregu) ter Porsche (Cayenne pri hibridu ter dizlu) ter večina proizvajalcev klasičnih terenskih vozil, kjer je možno "zakleniti" sredinski diferencial (položaj ročice v 4H, 4H Lock, ipd. - npr. pri Mitsubishi Pajero, Suzuki Grand Vitara, ipd).

Res je, pozabil sem na Jeepov model Grand Cherooke in VW touarega, medtem ko so ostali terenci klasični s šasijo in je pogon v osnovi speljan zadaj.

Bistveno razliko v odzivnosti in hitrosti prinašajo že sistemi zadnjih generacij haldexa, napram prvim generacijam, kjer je bila opazna (in velikokrat tudi moteča) počasnost vklopa drugega para koles (sicer drug sistem - TOD (Torque on demand), ki so ga uporabljali korejski proizvajalci SUV pri svojih starejših modelih (Terracan, Sorento), je bil velikokrat deležen kritike počasne odzivnosti, kar se je takoj opazilo že na makadamskem cestišču).
Drugače pa poskusi na kakšnem mokrem cestišču (da bo razlika bolj opazna), morda celo z istim modelom 4x2 in 4x4 pogonom sistema haldex (lahko tudi s Kugo), pospeševati "na polno" iz ovinka. Pri dvokolesnem pogonu se zna kaj hitro vklopiti sistem ASR, pri 4x4 pogonu (tudi s sistemom haldex) pa se bo avtomobil peljal, kot "po tračnicah". Povprečni voznik pa bo pri redko katerem sodobnejšem in novem "kvazi" terencu opazil kakršnokoli počasnost preklapljanja drugega kolesnega para.

Tu se delno strinjam, zadnje generacije ne samo da so hitrejše in zahtevajo kot zdrsa prednjega kolesa manjši od nekaj stopinj, ampak celo v normalnem voznem režimu nekaj odstotkov moči (do 10%) prenašajo tudi h kolesom zadaj. Po mojem mnenju je to brez potrebe in samo povečuje porabo. Namen SUV-ov ni resno planinarjenje in je bil osnovni sistem že dovolj dober, saj je v snegu omogočal vzorne plezalne lastnosti, to pa je edina situacija, kjer takšni tipi vozila ponavadi uporabijo 4x4 pogon. Je pa res, da je zaradi izboljšav na področju odzivnosti haldex sistem postal zanimiv kot ''cestni'' 4x4 pogon v raznih karavanih, limuzinah itd...v razredu do cca 25000 evrov, kjer pa lahko tudi teh nekaj odstotkov navora speljanega nazaj pomeni varno odpeljan zavoj nenadnega manevra
[povezava odstranjena]
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu So nov 24, 2012 4:26 pm

Da imajo stalni 4WD pogon med novodobnimi (od leta 2006 naprej) majhnimi sodobnimi japonci, so štirje za katere vem, da imajo odličen stalni 4WD pogon. Recimo subaru justy, suzuki swift, daihatsu sirion, daihatsu terios (stalni 4x4 z zaporo sredinskega diferenciala).

Tudi večji terenci s šasijo imajo v zadnjih časih stalni 4x4 pogon, vse pa je odvisno od modela, menjalnika, motorja, .... Recimo toyota FJ cuiser avtomatik ima stalni zadnji pogon in priklopljivi sprednji pogon, medtem ko isti avto z ročnim menjalnikom ima stalni 4x4 pogon.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
hondas
Novinec
 
Prispevkov: 216
Pridružen: Če sep 06, 2007 8:28 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a hondas So nov 24, 2012 6:27 pm

Ali ni stalni 4*4 v primerih, ko ni gumba 2wd-4wd-lock?
Po tolikih letih bi bil čas, da se preimenujem v Citroenovec.
 
Uporabniški avatar
E=mc^2
Novinec
 
Prispevkov: 278
Pridružen: To maj 17, 2005 6:52 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a E=mc^2 So nov 24, 2012 6:55 pm

hondas je napisal/-a:Ali ni stalni 4*4 v primerih, ko ni gumba 2wd-4wd-lock?

ne, kje pa...tale gumb je ponavadi 2WD, 4WD-auto in 4WD-lock. Prvo pomeni, da bo avto brcal samo spredaj, drugo, da bo brcal spredaj in v primeru zdrsa prednjih koles še zadaj, medtem ko zadnje pomeni 4x4 pogon nekje v razmerju 50% spredaj 50% zadaj, a je tako razmerje pogona ponavadi pogojeno z max hitrostjo in se pri večini SUVov nekje nad 50km/h izklopi zopet na sprednji pogon oz. na osnovno razmerje med prednjo in zadnjo osjo. Imaš nemalo terencev z isto zasnovo, pa nimajo gumba...je pa res, da potem kao ne moreš zaklenit pogona 50% : 50%, ko plezaš čez robnik v BTC-ju in zaradi tega ekspedicija traja kakih 5 stotink sekunde dlje... ;)
[povezava odstranjena]
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a nebivedu So nov 24, 2012 7:00 pm

hondas je napisal/-a:Ali ni stalni 4*4 v primerih, ko ni gumba 2wd-4wd-lock?


Ne. Večina novodobnih avtov, ki jih oglašujejo kot 4x4, niso 4x4 vozila skoraj nikoli. V bistvu so to vse 2WD avti na prednji pogon, zadnji pa se vklopi samo ko prednja kolesa zdrsnejo/se zavrtijo v prazno. Torej malokrat.

Pa večinoma je 2WD H, 4WD H in 4WD LO oznaka na tisti ročki ali gumbu. In tak avto na sredini nima sredinskega diferenciala, ampak samo prenos(T člen). In ta LO ne pomeni lock, ampak LOW - reduktor.

Torej 2WD high (normalne prestave), 4WD high (normalne prestave in vklopljen T člen - že 50:50 razmerje spredaj zadaj) in 4WD low (vklopljen 4WD, 50:50 razmerje in vklopljen reduktor, ki spremeni razmerje v menjalniku za določen koeficient. Ponavadi od 33 do 50%, kar pomeni, da če si prej pri 100km/h imel 3000 obratov, boš z vklopljenim reduktorjem pri teh kilometrih imel od 4 do 4.5k obratov.

Za ekstremen offroad pa se dajejo še hujša razmerja reduktorja, tako da se voziš praktično 5km/h, obrati so pa v območju največje moči in navora.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
tha_man
Uporabnik
 
Prispevkov: 1007
Pridružen: To nov 08, 2005 7:18 pm

Re: 4x4 vs 4x2

Napisal/-a tha_man So nov 24, 2012 9:36 pm

SUV-i so itak toliko dražji od navadnih hatchbackov, da je skoraj greh ne doplačati za 4x4, ki je v bistvu glavna prednost. Brez tega po mojem niti približno ne upravičijo toliko višje cene, razen če so pač nekomu tako všeč, da je pripravljen toliko več plačat. Pa še ena stvar: verjetno nočeš doživeti, da boš s 4x2 SUV-om ostal v snegu, poleg tebe se bodo pa normalno peljeli Golfi, Focusi in podobno. Ker kolikor berem po netu, se 4x2 SUV-i v splošnem v snegu obnesejo slabše od navadnih hatchbackov, kaj je razlog pa ne vem. Sumim (pre)široke gume in mogoče razporeditev teže, ki je prirejena pogonu 4x4.
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov