Vsaj v tvojem primeru najverjetneje ne. Kakšen avto pa imaš sedaj? Če ga 5 cm snega zjebe, ne vem, 5 cm se mi ne zdi veliko (no odvisno tudi kakšen je klanec).jožes je napisal/-a:Ali je smiselno dodati tistih cca 3000€ za to?
Če daš gas, se prednja kolesa zavrtijo v prazno (pri večini avtov, ker ima večina prednji pogon). Sodobni avti imajo sisteme proti zdrsu, ki to preprečujejo (elektronika vpliva na dodajanje gasa in ga malo zmanjša tudi če ti tiščiš pedal, v primeru da se začne kolo vrteti v prazno, taka je vsaj teorija).Ali 4x4 res prinaša take prednosti pred 4x2, ki ima sedaj tudi neke sisteme proti zdrsu pogonskih koles (kaj to pomeni??).
Sigurno. Ampak mislim da je ta prednost bolj izrazita v primerjavi z zadnjim pogonom kot s sprednjim. Ker boš verjetno itak imel ESP, je vprašanje koliko se v tem pogledu 4x4 res pozna razlika v primerjavi z običajnim prednjim pogonom.Ali se 4x4 tudi sicer (še posebej v dežju) bolje obnaša na cesti?
nebivedu je napisal/-a:Samo pazi; ko se boš enkrat razvadil, ne boš šel nikoli več nazaj na 2WD.
sonic je napisal/-a:
Zato ima npr. Golf R (še močnejši motor kot Golf GTI) tudi 4x4 pogon (vsaj kot opcijo, ne vem če serijsko).
sonic je napisal/-a:Sigurno. Ampak mislim da je ta prednost bolj izrazita v primerjavi z zadnjim pogonom kot s sprednjim. Ker boš verjetno itak imel ESP, je vprašanje koliko se v tem pogledu 4x4 res pozna razlika v primerjavi z običajnim prednjim pogonom.Ali se 4x4 tudi sicer (še posebej v dežju) bolje obnaša na cesti?
chan je napisal/-a:
Kar precej. Štirikolesni pogon izboljša trakcijo že na suhih cestiščih, na mokrih pa je razlika še toliko bolj opazna. Zelo banalen primer je že speljevanje na mokrem, ko se pri dvokolesno gnanih vozilih vklopi sistem proti zdrsovanju gnanih koles ASR, ki zmanjša navor. Zmanjšana moč motorja pa zna velikokrat presenetiti kakšnega neizkušenega voznika, ko se je potrebno npr. dinamičneje vključiti s stranske na glavno cesto. Sodobni (ter tudi ne toliko sodobni) 4x4 pogoni so že v teh primerih bistveno bolj učinkoviti, saj "pametna" razporeditev pogona med vsa štiri kolesa (Ford Kuga ima sistem Haldex) bistveno izboljša trakcijo. Konec koncev je pri 4x4 pogonih zmanjšana tudi nevarnost akvaplaninga. Da o prednostih na zasneženih in plundrastih cestiščih niti ne govorim. Uporabna zadeva bi bil sicer tudi sistem HDC (sistem za kontroliran spust, ki samodejno zavira avto po klancih navzdol z različno nizkimi hitrostmi - večina modelov s hitrostjo od 4km/h do 9km/h), ki pa, če se ne motim, ni del opreme pri Kugi.
Če nima ASR, bi ga pa presenetilo zdrsavanje gume, s podobnim ali verjetno še slabšim rezultatom, hehe.chan je napisal/-a:dvokolesno gnanih vozilih vklopi sistem proti zdrsovanju gnanih koles ASR, ki zmanjša navor. Zmanjšana moč motorja pa zna velikokrat presenetiti kakšnega neizkušenega voznika, ko se je potrebno npr. dinamičneje vključiti s stranske na glavno cesto. .
a_sist je napisal/-a:chan je napisal/-a: Konec koncev je pri 4x4 pogonih zmanjšana tudi nevarnost akvaplaninga.
Bi lahko malo bolj obrazložil to svojo trditev?
chan je napisal/-a:a_sist je napisal/-a:chan je napisal/-a: Konec koncev je pri 4x4 pogonih zmanjšana tudi nevarnost akvaplaninga.
Bi lahko malo bolj obrazložil to svojo trditev?
Morda sicer bolj v (precej) teoretičnih situacijah, ko ne pride do splavanja na vseh štirih kolesih in 4x4 pogon dopušča trakcijo na kolesih, ki niso splavala. Čeravno pa sedaj ravno berem na spletni strani (http://auto.howstuffworks.com/car-drivi ... aning1.htm) kontradikcijo lastne trditve: "All-wheel drive vehicles are more likely to hydroplane than two-wheel drive vehicles, because their computerized differentials may shift power from the front to the rear tires, creating a hydroplaning situation."
jožes je napisal/-a:V bližnji prihodnosti nameravam nabaviti Kugo in sem pred dilemo ali 4x2 ali 4x4.
berlingoman je napisal/-a:jožes je napisal/-a:V bližnji prihodnosti nameravam nabaviti Kugo in sem pred dilemo ali 4x2 ali 4x4.
zdaj če res to kupuješ al sam nabijaš poste![]()
boš povedal kje boš kupil kangu 4x4
novega več ne delajo star model pa je zlo redek
pošten odgovor bi bil ne kupuj
ne zato ker nebi rabil ampak ker star 4x4 ni dober
ni vzdržljiv pogon stroški so z pogonom veliki itd
razen če imaš res nagledan 4x4 kangu od strica ki je prvi lastnik
ki nikoli z njim ni divjal in ga preobremenjeval in ima manj kot 50.000 km..
E=mc^2 je napisal/-a:...znamke, ki imajo v ponudbi avtomobile s stalnim 4x4 pogonom, lahko preštejemo na prste ene roke...to so Subaru, Audi (od modela a4 navzgor, a3 ne), Mercedes, Bmw, Land Rover...če je še peti, nam je kdo dopolni
E=mc^2 je napisal/-a:Ford Kuga 4x4 nima stalnega 4x4 pogona, ampak pogon na prednji kolesni par, medtem ko se zadnji pogon vklopi le v primeru ko se prednja kolesa zavrtijo dovolj v prazno in se preko lamelne (haldex) sklopke nekaj navora (v teh kvazi terencih ponavadi do max 50%) prenese na zadnji par koles. Tako da razne trditve o izboljšani trakciji na mokrem in suhem ovinkastem cestišču niso resnične ...
Jeep (sistema Quadra Drive in Quadra Trac), VW (4XMotion pri Touaregu) ter Porsche (Cayenne pri hibridu ter dizlu) ter večina proizvajalcev klasičnih terenskih vozil, kjer je možno "zakleniti" sredinski diferencial (položaj ročice v 4H, 4H Lock, ipd. - npr. pri Mitsubishi Pajero, Suzuki Grand Vitara, ipd).
Bistveno razliko v odzivnosti in hitrosti prinašajo že sistemi zadnjih generacij haldexa, napram prvim generacijam, kjer je bila opazna (in velikokrat tudi moteča) počasnost vklopa drugega para koles (sicer drug sistem - TOD (Torque on demand), ki so ga uporabljali korejski proizvajalci SUV pri svojih starejših modelih (Terracan, Sorento), je bil velikokrat deležen kritike počasne odzivnosti, kar se je takoj opazilo že na makadamskem cestišču).
Drugače pa poskusi na kakšnem mokrem cestišču (da bo razlika bolj opazna), morda celo z istim modelom 4x2 in 4x4 pogonom sistema haldex (lahko tudi s Kugo), pospeševati "na polno" iz ovinka. Pri dvokolesnem pogonu se zna kaj hitro vklopiti sistem ASR, pri 4x4 pogonu (tudi s sistemom haldex) pa se bo avtomobil peljal, kot "po tračnicah". Povprečni voznik pa bo pri redko katerem sodobnejšem in novem "kvazi" terencu opazil kakršnokoli počasnost preklapljanja drugega kolesnega para.
hondas je napisal/-a:Ali ni stalni 4*4 v primerih, ko ni gumba 2wd-4wd-lock?
hondas je napisal/-a:Ali ni stalni 4*4 v primerih, ko ni gumba 2wd-4wd-lock?
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov