super98 je napisal/-a:Omelo je napisal/-a:Preverjeno... men tut ni najbolj jasno, ampk vrjetno da zarad teže ja... Kr je precej težje use skupej. Uglavnm avto gre slabš
Valda da bo šou slabš če je obseg feltna+guma večji!
Če daš 17ke gor je že sam feltna večja kot feltna+guma original!![]()
![]()
tofast je napisal/-a:če boš gor dal že 15" boš mogu dat zelo nizek profil gume (nižji kot je višja je cena) pa že ta ti bo moril avto, ampak to ti ni ovira. problem je ker ti bo najbrž povsod drsal. Za unota brez razširjenih kolotekov mislim da je max 195/55/14 pa še to je kriza!
MGsax je napisal/-a:brez TUV ni homologacije
Skull23 je napisal/-a:super98 je napisal/-a:Omelo je napisal/-a:Preverjeno... men tut ni najbolj jasno, ampk vrjetno da zarad teže ja... Kr je precej težje use skupej. Uglavnm avto gre slabš
Valda da bo šou slabš če je obseg feltna+guma večji!
Če daš 17ke gor je že sam feltna večja kot feltna+guma original!![]()
![]()
Js mislim da si tle grdo kiksnu, ker poanta je lih v tem da najdeš takšno dimenzijo da ti ostane obseg približno enak. (+-2%)
lisko1 je napisal/-a:Buahahaha kake strelate no.
Mislim mal logike pa vam bo takoj jasn zakaj avto manj gre, slabše pospešuje...........Mislim obseg tle pri teh varjantah nima kaj iskat ampak glavno vlogo tle igra premer kolesa.Rečmo zamislimo si kolo kot ročico ki je uležajeno u sredin.Da to ročico premaknemo okoli svoje osi rabimo NAVOR [Nm] in kaj se zgodi če ročico povečamo? Povečali smo ročico navor pa je ostal enak.Torej ker smo povečali sam ročiso navor pa je ostal enak smo bistveno zmanšali tisto silo ki poganja kolo.Motor jo bo sicer že sposoben premaknit sam na obratih bo dost počasnej pridobival kar pa ma za posledico majši pospešek.Za enostavno foro si vzamite za primer bicikl rečmo ponnya ki ima male kole pa ga obrnite pa probite pedalko poganjat z vso silo in merite čas ki ga potrebujete da kolo dobi max. obrate.
Zdaj pa poskus ponovite z enim drugim biciklom ki ima večje kole pa ( poudarjam )ISTO PRESTAVNO RAZMERJE pa ste pritiskajte na pedalko z vso silo in merite čas od 0 rpm pa do max. ki jih dosežete.
Kaj ste ugotovil?
da pri večji koli in (spet poudarjam) ISTEM PRESTAVNEM RAZMERJU rabite krepko več časa da pridete do max. obratov!
Isto prestavno razmerje pa je zarad tega ker vi povečate sam premer kole ne spreminjate pa prestavna razmerja u menjalniku!
Poleg tega je teža večjega kolesa jasno večja.
Torej?
Je večja tudi vstrajnost in če je večja vstrajnost, rabmo več moči, da bomo težje kolo u enakem času pognal do max. obratov.
Bomo kje lahk vzel več moči če pa smo omejen z motorjem in prestavnimi razmerji u menjalniku?
Ne?! Torej se bomo zadovoljil z slabšimi pospeški!
Torej to bi bla definicija pospeškov.
Oki pa jasno mi je da če daš večje felne daš pač manjš presek kole pa bla bla ampak teža nardi svoje!
Poleg tega še ostali faktorji......
Oki definicija za končno hitrost pa sledi jutri.................................LOL hecam se![]()
Hmmmmmm..... vsi vemo da je ergija neizbrisna (ne pride iz nič in ne mormo je izničit)
Torej recimo da imam neko energijo ki nam, konkretno pri avtu, premaguje zračni upor,upor v ležajih, kotalni upor koles itd.
In če se omejimo sam na zračni upor si poglejmo primer (spet) z bicikli:)
Rečmo imamo neko energijo, ki jo poimenujemo energija X. se vsedemo na ponya, to energijo X pritiskamo z nogami na pedali ki jo pretvorita u krožno energijo ta pa potem na kolo.In za premagovanje ovir ( v našem primeru upor zraka) rabimo energijo.In ko ta upor zraka doseže dost veliko vrednost se ti dve energiji izeenačita.Se prav energija X (ki jo dovajamo) in energija zraka ( zračni upor) sta enaki.Se prav se peljemo s končno hitrostjo ki smo jo zmožni.
Konkretno pri avtih je ta energija X pač energija ki jo motor lahk proizvede.
No zdaj pa poskus ponovimo z drugim biciklom ki ima večji premer koles pa (spet poudarjam) ISTO PRESTAVNO RAZMERJE.
Že pospeševal bomo slabš ker smo prej ugotovil da imamo isto moč pri večji ročici in pa tudi vstrajnost samega kolesa je večja.
Privedemo energijo X ta prek pedal na kolo in spet ko se energiji izenačita (energija ki jo dovajamo in energija zraka (zračni upor)) se peljemo s končno hitrostjo ki pa je ista ki je bla ona prej ko smo meli manjše kole!
AMPAK kaj pa se tle zgodi?
manjša kola->manjši obseg
večja kola-> večji obseg
Tle pa rabmo v naš poskus vklučit OBSEG.
manjša kola bo nardila več obratov na isti poti kot večja! Amapk dovedena energija je ostala ista! (moč motorja ne spreminjamo če menjamo samo felne kajne?)
In kaj smo ugotovil?
Da pri isti dovedeni energiji in pa pri ISTEM PRESTAVNEM RAZMERJU pa pri različnem premeru koles se peljemo enako hitro s to razliko da enkrat rabmo več obratov (manjša kola) drugič pa manj (manjša kola)
Po logiki štima če vzamemo večjo kolo da bomo šli hitrej samo tle pa se mormo dotaknit novega pojma ki se imenuje krivulja navora oz. navor motorja.
Rečmo da nam avto gre 160 max. in da takrat je motor zmožn razvit največji navor (teoretično) Rečmo ima 5400rpm.
Kaj se zgodi če damo gor večje kole? povečali smo ročico oz. navor. Navor ki pa ga dobimo iz menjalnika pa ostane isti.Torej?
Avto nam še vedn gre 160 ampak pri nižjih vrtljajih.Torej ne more razvit svoje polne moči in če se tle dotaknemo še ostalih uporov( kotalni upor, upor zraka na kolo ker je širša-večje......) pol hitr ugotovimo da avtek niti 160kmh ne bo sposoben razvit.
Povzetek: če damo gor večje kole smo uničli oz. porušli razmerje med silami navormi in prestavnimi razmerji.In ker krivulje navora motorja nismo niti malo spremenil je logičn da motor ne bo zmožn vsega skupi poganjat kot bi moral.Iz tega pol tudi pride večja poraba,slabši pospeški, nižja končna.........
darwin je napisal/-a:FAK! jst sm pa mislu, da je fiza ena najbl neuporabnih stvari na svetu SPLJOH. Pa vidm, ka vse lohk z njo počneš. Mogoče se jo bom pa še učit začeu.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov