Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
janki
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe feb 20, 2009 3:34 pm

ESP

Napisal/-a janki So mar 07, 2009 9:09 pm

Pregledal sem skoraj celoten forum pa nisem zasledil kaj bolj obširnega od ESP.
Imam cross tourana in ima ESP, kar pomeni da ima ASR in pa samodejno zaporo diferenciala, sedaj me pa zanima kako deluje ESP, ASR in pa gdaj se vključi samodejna zapora. Za odgovore se zahvaljujem.
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody So mar 07, 2009 9:29 pm

google+iskanje
passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Napisal/-a sašo5 So mar 07, 2009 9:57 pm

ASR - (po domače)
Diferencial dopušča, da se eno kolo vrti hitreje kot drugo (nemotena vožnja skozi ovinek), njegova negativna lastnost pa je , da če ima recimo pri speljevanju eno kolo boljši oprijem, drugo pa slabši, ali ga sploh nima, se bo tisto s slabšim vrtelo v prazno, ono z boljšim pa mirovalo. Kako bi se rešili iz zagate? Ideja - v prazno se vrtečemu kolesu moramo nekako dodati oprijem - to ni mogoče, lahko pa ga umetno zablokiramo (zavremo) in sila se bo prenesla na drugo planetno gonilo oz. drugo polgred in s tem kolo, ki ima boljši oprijem
In ASR ravno tako deluje, da z zavorami zavre prehitro se vrteče kolo, ki ima slab oprijem. Če se potem avto premakne je OK, če pa se potem zavrti še drugo kolo z boljšim oprijemom, pa sistem odvzame plin.
Vendar je ASR precej uporabna zadeva - recimo avti z zadnjim pogonom so ravno z ASR postali vozni v snegu za širše množice. Tudi sicer je ASR dobrodošel, recimo speljevanje na mokrem spolzkem asvaltu iz križišča, bo z ASR večinoma hitrejše, kot pa vrtenje koles v prazno. Ker seveda ASR ni povsod dobrodošel ima praktično vsak avto, ki ga ima, tudi tipko za njegov izklop.
ASR v povprečnih vozilih simulira delovanje zapore diferenciala, s tem, da je do uporabnika v vsakem pogledu prijazen.
Samodejna zapora diferenciala (to so delne zapore) je dobrodošla pri športnih avtih, lahko pa je tudi v kombinaciji z ASR-jem. 100% zaporo diferenciala pa srečamo še pri nekaterih terenskih vozilih in je namenjena za vožnjo (naravnost) pri ekstremnih pogojih - terenu.

ESP:
ESP pomaga vozniku obdržati nadzor nad vozilom v kritičnih razmerah na cestišču. ESP deluje v povezavi z sistemom proti blokiranju (ABS) in zdrsu koles (TCS). Uravnava delovanje motorja in porazdelitev zavorne moči na vsako posamezno kolo. ESP pomaga pri varnem zavijanju na spolzkih cestiščih in ohranja stabilnost pri nenadnem spreminjanju smeri.

ESP centralo tvorita dva računalnika, ki vsakih 20 milisekund preračunavata signale iz senzorjev: ( o trenutnem pritisku na stopalko za zavore, položaj volanskega droga, hitrost vozila, vrtilna razlika koles, prečni pospešek ter zasuk vozila, glede na navpično os vozila).

Še prekopirano z enga druzga foruma:

ESP

Elektronski stabilizacijski program.
Z njegovo pomočjo se poveča nadzor nad vozilom v kritičnih situacijah kot npr. hitri vožnji skozi ovinke. ESP dopolnjuje funkcijo antiblokirnega sistema (ABS) in v vseh voznih razmerah zmanjšuje nevarnost zdrsa. Z načrtnim poseganjem v elektroniko motorja in zavore ESP preprečuje možnost zdrsa vozila. Avtomatično se vključi ob vsakem zagonu motorja in deluje pri vseh hitrostih. Po potrebi ga lahko vključite ali izključite s tipko ESP. Če je ESP izključen, gori kontrolna lučka. To je priporočljivo le pri vožnji s snežnimi verigami in pri reševanju vozila iz globokega snega ali z neutrjenega terena s pozibavanjem.
ASR

Regulacija zdrsa pogonskih koles. Če se pogonska kolesa začnejo vrteti na mestu, regulacija zdrsa pogonskih koles zmanjša navor in zagotavlja boljši oprijem. Ko se kolesa začnejo vrteti na mestu se pri posameznih batih v motorju sistematično prekine dovod goriva, kar zniža moč motorja in s tem prenos pogonske moči.
 
marej
Novinec
 
Prispevkov: 269
Pridružen: Po dec 01, 2008 2:25 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a marej So mar 07, 2009 10:43 pm

evo tukaj ti dam en posnetek da si boš malo predstavlov http://video.google.com/videosearch?q=f ... mb=1&aq=f# upam,da znaš angleško :D :D
Driving an Audi without quattro is like having sex using a condom..only half of pleasure:)
 
janki
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe feb 20, 2009 3:34 pm

Napisal/-a janki Ne mar 08, 2009 10:56 am

Kaj to pomeni, da je ASR v bistvu samodejna zapora deferencijala in ne da je ASR nekaj, zapora diferencijala pa nekaj drugega.
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule Ne mar 08, 2009 12:24 pm

ASR->Anti-Slip Regulation
ESP->Electronic stability control

Elelktronska zapora diferenciala pa je nekje označena kot:
EDL Elektronska zapora diferenciala, po angleško (Electronic Diferential Lock)
EDS Elektronska zapora diferenciala, po nemško (Elektronischer DifferentialSperre)
 
matej_jack
Novinec
 
Prispevkov: 287
Pridružen: Po jun 16, 2003 3:36 pm

Napisal/-a matej_jack Ne mar 08, 2009 2:16 pm

Slika
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Ne mar 08, 2009 9:49 pm

matej_jack je napisal/-a:Ta video še poglej ;)
http://video.google.com/videosearch?q=f ... =esp&emb=1


hehe žal te je marej prehitu :D

men je to zanimiva zadeva...škoda da se ne da to naknadn vgradit
Lep pozdrav :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov