Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Kalos
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 585
Pridružen: To feb 03, 2009 2:21 pm

Napisal/-a Kalos Če mar 26, 2009 10:59 am

Hmm...meni v knjižici od avtomobila piše 1.9 bara, pa imam 14' gume.
Mislite da bi moral imeti več?
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Napisal/-a fare Če mar 26, 2009 11:02 am

Drocky je napisal/-a:sej pa je važna kakšna je teža avta in njena razporeditev, ne pa dimenzija gume.

@fare:
Sem pa šele zdej prebral prvi post in mi ni jasno, zakaj ti je takšno razliko nardil.
Js naprimer imam 2.5 spredaj in 2.3 zadaj. Bi na tvojem mestu probal nekaj takega, ker ima tvoj avto le dosti teže tudi na zadnji osi. Je pa boljše met gume malo več napumpane tudi zato, ker so naše ceste samajama(sploh tu ko se midva s faretom vozima) in je guma bolj odporna na poškodbe.
Mislim da z 2.3(predpisano 2.2) spredaj in 2.2(predpisano 2.1) zadaj ne bom naredil dosti skode?
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Če mar 26, 2009 11:24 am

Drocky je napisal/-a:sej pa je važna kakšna je teža avta in njena razporeditev, ne pa dimenzija gume.


Kako se bo pri določenem pritisku guma posedla je poleg teže važna širina gume.
Normalno je da če imaš dve gume napumpane recimo 2,4 bara pa je ena široka 175, druga pa 225, da bo tista širša nosla večjo težo brez posedanja kot pa ozka.

Lep primer so recimo kolesarske gume. Specialka, ki ima gume širine 23 se pumpa na 8 barov, če hočeš da se ne poseda. Če pa se isti človek vsede na gorca, ki ima gume 2,1 cole (53mm) je pa 3,5 bara čist dost, v bistvu je že to trda guma, tako da se da vozit z manj kot 3 bare. Ja normalno, če je pa guma toliko širša in se pritisk teže kolesarja porazdeli na večjo površino.
Pri avtu je pa isto, vsi se pumpajo okrog 2,4 bara pa ni važno ali je avto 1000 kg ali pa 1500 kg. Samo tisti težji ima širše gume. Če bi pa imela oba enake gume bi pa bilo pri težjem treba očutno bolj nafilat.
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Če mar 26, 2009 12:07 pm

To, da je treba dajat boljše gume na zadnja kolesa je čista neumnost, ki je nastala iz te predpostavke, da je "kao" lažje lovit avto, ki mu odnese sprednji konec, kot pa tistega, ki mu odnese zadnji konec. Zato naj bi bile po tej logiki boljše gume zadaj.

Do tega "inteligentnega" spoznanja so prišli američani, katerim avtomobili zaradi slabih podvozij in bistveno premočnih motorjev pometajo po cestah tudi, ko poskušajo voziti naravnost. In ker so pri njih omejitve pri max 105km/h skoraj nikoli ni problemov z akvaplaningom v nasprotju z nami, kjer je bistveno, da prednja guma obdrži čimboljši oprijem in da ima najglobji profil, ki bo uspešno odrinil vodo tudi zadnji gumi, ki se vozi po sledeh prve in ne rabi tako globokega profila saj je že prva guma odigrala svojo vlogo.

Drugače je pa njihovo filozofija taka, da je bolje, da zletiš naravnost iz ovinka v drevo s prvim koncem, ker imaš večjo šanso da preživiš, kot pa da te odnese in avto prleti v drevo bočno. Bistveno boljša filozofija pa je da sploh ne zletiš s ceste in da skrbiš, da so gume čimbolj enakomerno obrabljene in to lahko dosežeš le z rednim menjavanjem gum med osema.

Kar se pa pumpanja gum tiče je pa bolj kot od dimenzije odvisno od same gume... tako od proizvajalca, modela, trdnosti bočnic, preseka gume ipd. Nekaj je pa treba vedeti, da oznaka na vratih, kjer piše recimo 2,2 pomeni, da je to najnižji tlak, ki naj bi omogočal normalno obrabo, varnost in največje udobje. Za najboljše performance bi rekel, da je tisto oznako potrebno dvigniti vsaj za 0,3 bara pri nekaterih gumah (recimo Goodyear F1) pa recimo celo do 3.0, da se guma pravilno obnaša in pravilno obrablja ;)
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy Če mar 26, 2009 12:24 pm

Kalos je napisal/-a:Hmm...meni v knjižici od avtomobila piše 1.9 bara, pa imam 14' gume.
Mislite da bi moral imeti več?


1.9 bara? hmm...

Sedaj gledam knjižico in piše:
- masa vozila za 1.2 sohc: 990-1045 kg, za 1.4 dohc: 1060-1115 kg (masa odvisna od opreme)
- za 185-60-14: 2,1 in 2,1 bar
- za 185-55-15: 2,1 in 2,1 bar

Da nimaš ti slučajno kakšno manjšo širino na tvojo 14 colo, npr. 165 ali 175?

Če imaš 185-60-14 bi jaz napumpal vsaj 2,3 in 2,2 barov.

Pri našem Aveotu (185-55-15) je spredaj 2,4 odzadaj 2,3 bar.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 Če mar 26, 2009 12:26 pm

Ja in? Itak je vseen, 0.2 bara, če na bencinski pumpaš. Tiste naprave so vse zjebane. Če hočeš imet res natančen tlak, pejd k vulkanizerju pumpa, ne na črpalko.
 
Uporabniški avatar
Vido85
Novinec
 
Prispevkov: 125
Pridružen: Ne jan 06, 2008 4:32 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a Vido85 Če mar 26, 2009 12:52 pm

Ce je vulkanizer uredu pa se spozna na svoje delo potem ti bo napumpov gume po izkusnjah. Men jih zmer mal vec kukr mi pa pise na nalepki od proizvajalca avta. Odvisn pa od avta pa gume, pa tut od vulkanizerja.
Honda=stroj !!! I love to drive her ...
 
Uporabniški avatar
GapsoN
Novinec
 
Prispevkov: 484
Pridružen: Če sep 11, 2003 7:35 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GapsoN Če mar 26, 2009 2:02 pm

Pa še nekaj - a maš v gumah zrak ali plin.

Plin se pumpa na malo več.
Zadnjič spremenil GapsoN, dne Če mar 26, 2009 2:18 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
GapsoN ™
Nobody else

Živim da vozim
Slika
 
chevy
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1539
Pridružen: Pe maj 02, 2008 1:53 pm

Napisal/-a chevy Če mar 26, 2009 2:05 pm

Da so vse naprave zjebane na črpalkah se ne strinjam... parkrat sem šel dofilat za 0,2 - 0,3 bar-a in vedno mi je pokazalo kot je vulkanizer nafilal.
Drugače jaz preverjam/filam tlak v pnevmatikah doma in je zelo natančno.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Napisal/-a primozek68 Če mar 26, 2009 2:16 pm

Ne vem zakaj se pol vozniki cestnih motorjev izogibajo črpalk. Pr motorju je tlak še tolk bolj pomemben. Sej niso čist zjebane, sam so pa zelo nenatančne,čeprav bi morale biti vsake toliko umerjene in pregledane.
 
Uporabniški avatar
GapsoN
Novinec
 
Prispevkov: 484
Pridružen: Če sep 11, 2003 7:35 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GapsoN Če mar 26, 2009 2:19 pm

primozek68 je napisal/-a:Ne vem zakaj se pol vozniki cestnih motorjev izogibajo črpalk. Pr motorju je tlak še tolk bolj pomemben. Sej niso čist zjebane, sam so pa zelo nenatančne,čeprav bi morale biti vsake toliko umerjene in pregledane.


Mogoče zato, ker imajo v gumah plin, ki se ne raztezuje tako kot zrak in ga na pumpah pač ni ;)
GapsoN ™
Nobody else

Živim da vozim
Slika
 
Uporabniški avatar
Kalos
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 585
Pridružen: To feb 03, 2009 2:21 pm

Napisal/-a Kalos Če mar 26, 2009 2:26 pm

chevy je napisal/-a:
Kalos je napisal/-a:Hmm...meni v knjižici od avtomobila piše 1.9 bara, pa imam 14' gume.
Mislite da bi moral imeti več?


1.9 bara? hmm...

Sedaj gledam knjižico in piše:
- masa vozila za 1.2 sohc: 990-1045 kg, za 1.4 dohc: 1060-1115 kg (masa odvisna od opreme)
- za 185-60-14: 2,1 in 2,1 bar
- za 185-55-15: 2,1 in 2,1 bar

Da nimaš ti slučajno kakšno manjšo širino na tvojo 14 colo, npr. 165 ali 175?

Če imaš 185-60-14 bi jaz napumpal vsaj 2,3 in 2,2 barov.

Pri našem Aveotu (185-55-15) je spredaj 2,4 odzadaj 2,3 bar.


Hvala za odgovor.
Sedaj sem se pa zmedel, tako da bom pogledal še enkrat, da ni pomoje res 2,1 ampak ne vem kje sem dobil 1,9 :?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov