Napisal/-a chan So sep 05, 2009 10:09 pm
Zelo zanimiva tema, katero sem z veseljem prebiral ter nenazadnje pričakoval že prej (tudi s strani kakšnega novinarja).
Velike količine ažurnih informacij ponujajo nemške tiskovine, seveda tudi zaradi tradicionalne zaljubljenosti v avtomobilizem (vzporednice lahko z manjšimi odstopanji prenašamo tudi na Slovensko). Auto Bild (seveda v original izvedbi) velja za rumenega in tračarskega, velikokrat že okarakteriziranega za "VW Bild". Nazadne opaženo prekomerno hvaljenje novega koncernskega Yetija ter zmaga na večini testov, po najbrž preopaznem kanibalizmu napram primatnemu Tiguanu, ga je slednji že pojedel na zadnjem testu Alles Allrada (pod okriljem AB) - z demantiranjem Yetijevih kvalitet v prejšnjih številkah. Če bralec vzame v obzir to predpostavko ter jo izloči, še vedno lahko najde kup uporabnih informacij, novičk ter nenazadnje dovolj podrobne teste z zadovoljivim foto materialom (slednje velikokrat pogrešam v slovenskem tisku).
Slovenski AB je pač bolj ali manj uspešna kopija originala, ki najbrž zadosti podpovprečnega uporabnika - za kaj več je pač potrebno več lastnega dela ter poskušati približati domačemu bralcu - brez novičk z nekaj tedenskim zamikom.
Pri ostalih slovenskih tiskovinah pogrešam več vzporednih testov, kvalitetnejši foto material z detajlnim prikazom testiranega avtomobila ter ne slikovnega prikaza "izživljanja" novinarjev (če sploh so) na testnih vožnjah; več kritičnosti (razen Česnja) brez bojazni, da jim uvoznik ne bo več "posodil" igračk za testiranje ter manj germanofilstva. "Priznana" slovenska avto revija si predstavlja vsak test kot dirkanje ter merjenje prečnih pospeškov v ovinkih, misleč da smo kupci opisanih vozil Šumaherji - posebej zanimiva je bila opazka pred leti ter VELIK minus pri opisu srednje velikega SUV, da se ESP ne izklopi popolnoma po 50 km/h?!?!! Res, kupci omenjenega avtomobila bodo dirkali vsakodnevno z njim v službo in žgali gume...
Tako dobi bralec občutek, da slo novinarji očitno večinoma jemljejo svoje delo, kot velik privilegij ter testiranje avtomobilov kot popoldansko igračkanje nadubodnih mladcev, da se lahko hvalisajo naokrog, kaj so že uspeli peljati (le koliko jih ima opravljen vsaj tečaj varne vožnje?!?). Ko pa jim kakšen uvoznik ne "uspe" zagotoviti željene igračke, pa se obnašajo, kot razvajen smrkavec v Toys R' Us.