Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Razlika v dejanski porabi in tisti na potovalnem računalniku

Napisal/-a Strokovnjak To sep 15, 2009 3:24 pm

Zanima me, zakaj do tega pride, razlika pa je tudi 0,5l in več. Vozilo je VW, vem pa da tudi druge znamke niso imune na tako "zavajanje".
 
profii
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 85
Pridružen: Če avg 14, 2003 9:51 am

Napisal/-a profii To sep 15, 2009 3:41 pm

verjetno zaradi načina vožnje in intervala vzorčenja trenutne porabe in prenos le te v povprečno.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5060
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Razlika v dejanski porabi in tisti na potovalnem računal

Napisal/-a sašo5 To sep 15, 2009 3:48 pm

Strokovnjak je napisal/-a:Zanima me, zakaj do tega pride, razlika pa je tudi 0,5l in več. Vozilo je VW, vem pa da tudi druge znamke niso imune na tako "zavajanje".

na vw(vsaj za golf V in passat 3C) vem, da se da s testerjem nastavit....(tam nekje okol 0.2/0,3 bo pa vedno kazal "narobe" - faktorjev zakaj, je pa "mali milijon")....
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak To sep 15, 2009 5:25 pm

lenivec je napisal/-a:razlike se ustvarjajo ko avto stoji :) in pa če je dosti zagonov.

Pri meni so večinoma same relacije po AC s tempomatom, malo zagonov, ko avto stoji pa itak kaže porabo litrov na uro. Vedno laže za najmanj 4 dcl/100 km, pa se človek vpraša če je res tako težko narediti rešitev, ki bi bila natančna. V prejšnjem avtu, ki je bil kar precej starejšega letnika, pa je lagalo za cca 1 dcl, ali pa še to ne. Nič jasno.
 
Uporabniški avatar
kolesar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2913
Pridružen: Pe sep 15, 2006 3:24 pm
Kraj: štajerska

Napisal/-a kolesar To sep 15, 2009 6:37 pm

na mojem meganu kaže točn...
na toyoti odstopa za liter...

tak pač to je...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4487
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Napisal/-a Firediver Če sep 17, 2009 6:38 pm

Kolikor sem zasledil za BMW se da nastavit nek korekcijski faktor, pač glede na tvoj način vožnje (izkustveno) ga prilagodiš in tako ti kaže točno z minimalnimi odstopanji..
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Če sep 17, 2009 7:42 pm

na našmu pežoju je odstopanje za kak litr...zato ker ko stojiš ti piše samo L/100km,medtem ko na opel zafiri, ko stojiš ti piše L/h.
na pežoju je odstopanje okol 0,5 litra, na zafiri pa je točno
Lep pozdrav :)
 
Uporabniški avatar
Sigor
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 546
Pridružen: Pe avg 06, 2004 8:48 am
Kraj: MB - okolica

Napisal/-a Sigor Če sep 17, 2009 7:46 pm

Meni vedno točno kaže, vedno tankam polno, natočene litre delim s prevoženimi kilometri in dobim povprečno porabo za en tank. Ročna evidenca tu najbolj štima :)
Pa še malo zares: potovalni računalniki so rezlični, nekateri imajo možnost nastavitve oziroma korekcije, drugi ne, čisto točno pa težko da kateri kaže. Vrednosti se računajo na različne načine, ne samo povpračna poraba, tudi trenutna, pa preostali kilometri do naslednjega tankanja ,.... Moje mnenje je, da je vse samo bolj ali manj natančen približek.
Slika
 
Uporabniški avatar
Pravi_Diablo
Uporabnik
 
Prispevkov: 981
Pridružen: Po feb 12, 2007 7:12 pm

Napisal/-a Pravi_Diablo Pe sep 18, 2009 7:11 am

po mojih opažanjih je napaka večja po mestih, kakor je en omenil, zagoni, nekonstanta vožnja itd... poraba na relacijah pa je lahko dokaj natančna..sicer pa edini točni pokazatelj je papir in svinčnik in zapis pri tankanju na prevožene kmje ;)
Prvi slovenski Mercedes-Benz portal http://www.mb-slovenija.com
 
Grega_
Novinec
 
Prispevkov: 422
Pridružen: To dec 30, 2003 12:19 pm

Napisal/-a Grega_ Pe sep 18, 2009 8:40 am

Na nekaterih avtih je kot je nekdo že napisal, možno določiti % natačnosti izračuna, tako je tudi pri Mazdi, samo na servisu poveš da naj ti pogleda kako je nastavljeno. Verjetno tudi pri mnogih drugih znamkah pa uporabniki sploh ne vejo. Drugače pa jest pravim da je tako, vsaj pri meni, peljem kot peljem in tankam ko se tank sprazni :) , drugače je pa res dvom da če imaš npr. na rezervi (in se preveč cjaziš z rezervo) ter gledaš porabo ter koliko kilometrov ti je še na voljo, v tem primeru pa lahko hitro ostaneš na cesti brez bencina.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe sep 18, 2009 9:47 am

Strokovnjak je napisal/-a: Vedno laže za najmanj 4 dcl/100 km, pa se človek vpraša če je res tako težko narediti rešitev, ki bi bila natančna.

To se tudi jaz sprašujem.
Enostavno bi lahko merili pretok goriva proti mašini minus pretok v povratnem vodu. Potem pa samo zdelili s trenutno hitrostjo - dobiš L/km. Ne vem, zakaj proizvajalci tako komplicirajo s temi merilci, mislim da gledajo obrate, čas odprtja injektorjev itd..
Enostavno bi dali 2 števca pretoka na ceveh za gorivo, kilometri so pa že itak v računalniku. Če pa stojiš na mestu, pa direktno prikažeš pretok goriva v L/h. Vse drugo je povsem enostavno sprogramirat.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Pe sep 18, 2009 10:45 am

Merjenje pretokov ni več trivialna zadeva, ko pridemo do majhnih količin v dolgem času. Poraba 7 L/100km, oziroma 7 L/h je potem 1,2 dcl/min. Merilniki pretokov, vsaj tisti industrijski ki jih poznamo, pa večinoma dosežejo točnost 2-5%. Tisti po principu Coriolisove sile pa tudi do 0,5%. Vendar takšni so dragi in tudi primerni le za višje pretoke od avtomobilskih.
V Conradu naprimer, prodajajo turbinske merilce pretoka za 30€. Ti imajo v notranjosti šobo premera 1 mm, katera šprica bencin po turbini in štejemo vrtljaje turbine. Nisem je še preizkusil, ampak zdi se mi da 1mm luknjica vseeno dovolj zavira gorivo da izgubimo na pospeških. Pa še po podatkovnem listu sodeč je merjenje pretoka zanesljivo le nekje od 10 L/h naprej. Torej ta varijanta odpate. Potem so še druge vrste merilcev pretoka, ki pa imajo tudi svoje prednosti in pomanjkljivosti.

Tako ostane le še računanje časa kako dolgo so odprte šobe in poznavanje njihove karakteristike. Slednja pa seveda tudi ni stalna. Tukaj pa se potem takoj nabere merilna napaka. Pri mehanskih vbrizgovalnih črpalkah pa je en od principov takšen, da se lahko merijo vibracije na cevki do šobe in se s tem ugotovi čas odprtja. Mogoče se bom kdaj vrgel v to in naredil potovalni računalnik na traktorju. 8)

Toliko in še več mi je uspelo naštudirati na faksu, za več informacij pa se obrnite na prof. Đonlagića iz FERI-ja
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Pe sep 18, 2009 11:23 am

Ja očitno je res problem v nenatančnih/dragih merilnikih pretoka pri tako majhnih količinah. Pri porabi recimo 6L/100 in hitrosti 50km/h je pretok majhen - 0,5 dl/min.
Tako se pretok goriva zgleda računa kot: obrati x pritisk goriva x čas odprtja injektorja x konstanta. To pa zgleda vnese tudi svoje napake k meritvi.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Pe sep 18, 2009 12:49 pm

Če bi imel potovalni računalnik možnost ročne korekcije oziroma kalibracije, bi bilo še najbolj enostavno urediti nastale napake. Kot opažam, je napaka vedno več ali manj enaka.
 
Uporabniški avatar
_YUGO-GVX_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1583
Pridružen: Po mar 21, 2005 3:20 pm
Kraj: Črnomelj

Napisal/-a _YUGO-GVX_ Pe sep 18, 2009 6:58 pm

meni se to zdi neumno da bom jaz računalnik popravljal koliko imam porabe. saj to že pred tem sam naredim....
litr bencina, litr olja ;)
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Pe sep 18, 2009 7:40 pm

Men kaže vedno več, kot dejansko porabim...tudi do pol litra več...
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE Ne sep 20, 2009 10:21 am

Jaz sem imel na na svoji S3-ki tovarniško nastavljen faktor 90... Tri tanke bencina sem si izračunaval točno porabo in odstopanje glede na BC, vzel povprečje teh odstopanj in šel do SKN-a, kjer so mi to napako vnesli v računalnik (lagalo je nekje do od 10-15%, verjetno tudi zaradi čiperanja). Sedaj lahko rečem, da računalnik kaže točno. Zadnja dva tanka: tralna 9,997 l/100 - BC 10,0 in 9,88 l/100 - BC 9,9.
Slika
 
Uporabniški avatar
eljuero
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 639
Pridružen: Če jan 29, 2009 12:14 pm

Napisal/-a eljuero Ne sep 20, 2009 12:33 pm

Meni Jazz kaže minus 2 dcl in to konstantno. Komplicirati glede tega mi je brezveze, pač prištejem 2 dcl pa je podatek povprečne porabe točen.

j**e pa me, ker mi ne kaže točnega podatka, koliko km imam s tankom do pumpe. Kaže nula, noter pa je še več kot 10 litrov bencina. Enako se obnaša skala. Zdaj pa idi vmes tankat po nekaj litrov, potem pa si vodi ročno evidenco, da veš koliko imaš bencina... :roll:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov