@Nejko87
Sploh ni fora ali bo ceneje ali ne. Nekaj je jasno: električni avti so okolju prijaznejši. Zdaj pa se moraš samo vprašati ali boš bolj mirno spal če bodo tvoji evrčki šli nekemu Janezu, ki dela na Savskih elektrarnah ali nekemu princu Abdulahu iz Savdske Arabije, ki živi v palači s 300 ženami, ima srebrnega avdija in privat Airbus-a 380. Da ne govorim, da v prostem času sponzorira dva ali tri teroristične tabore.
Pa ker že "kao" neki o ekologiji trosiš: v Sloveniji se pridela 27% el. energije v hidroelektrarnah (obnovljiv vir), 40% je pridela nuklearka (kar za moje pojme ni tako sporen vir, kot bi vas rad naftni lobi prepričal da je), preostanek (nekje 33%) pa jo pridelajo termoelektrarne. Ta vir je seveda sporen in umazan. Vendar pa je prihodnost tega vira vezana na nahajališča premoga in zato vprašljiva. Dejstvo je, da če bi država primaknila kaj več denarja za alternativne vire, in bi naprimer imel vsak doma fotovoltaiko je ta problem več ali manj rešen.
@energetika81
Res je. Tudi infrastruktura se bo delno morala temu prilagoditi. Vendar je dejstvo, da se ne bo z danes na jutri na omrežje priključilo 200 000 avtov. To bo potekalo postopoma in verjemi, da ko bo povpraševanje po el. energiji večje se bodo seveda tudi el. podjetja potrudila in nam nam pridno dostavljala elektriko. Saj to pomeni zanje večji zaslužek.
Dejstvo je, da električni avti na začetku ne bodo poceni. 5000 € za mali električni avto je žal utopija. Vendar si mislim, da se bo to s časom spremenilo. Tako kot se bo tudi kvaliteta baterij in nasplošno uporabnost el. avtov. Tudi mobilni telefoni so bili na začetku svinsko dragi in "cegle". Danes pa so kul žepne napravice, brez katerih si ne moremo predstavljati življenja. Da o padcu cen sploh ne govorim, ker ti jih takorekoč povsod mečejo v hrbet.
Kar pa je na električnih avtih najboljše je to, da je to "win-win" situacija. Ohranja se okolje in uporabniki dobimo boljše avte. Kdor si misli, da so električni avti dolgočasni in počasni, naj si pogleda te linke:
http://www.youtube.com/watch?v=a2JkMCzjTVE
http://www.youtube.com/watch?v=8qDZOBQs60w
http://www.youtube.com/watch?v=1Fmy4tWvr8c
Pa naj k temu dodam še to, da so te avte izdelali posamezniki/entuziasti in ne multinacionalni avtomobilski koncerni.
Verjetno je eden izmed glavnih razlogov zakaj vsakdanji smrtnik še nima el. avta je prav gotovo majhen doseg el. avtomobilov. Vendar je tudi na tem področju kar nekaj železja v ognju. V razvoj baterij se ogromno vlaga in če se bo samo ena izmed cca. desetih potencialnih tehnologij izkazala v praksi, se bo doseg avtomobilov čez noč podvojil ali celo potrojil. Tako pa se že pogovarjamo o veliko bolj praktičnem dosegu 350+ km.
Kdor sledi trenutno novim trendom tehnologije je prav gotovo že slišal o "brezžičnem ali dalinjskem prenosu elektrike". Meni osebno je zelo všeč ta ideja:
http://www.gizmag.com/kaist-olev-electr ... cle/12557/ Če bi bile s tem opremljene vse avtoceste, bi bil doseg avtomobila takorekoč neskončen. Za potovanja izven avtoceste pa bi zadoščala baterija v avtu.
Čas je da končamo onesnaževati planet in opustimo nafto. Alternative pa je vse prej kot dolgočasna in slaba. Ravno nasprotno - 100% navor v trenutku se sploh ne sliši slabo.
lp