tristan01 je napisal/-a:Doche hladna reciklaža ima en majčken problem, saj rabiš skoraj popolne razmere da je narejena dobro. Če je cestišče slabo in razpokano, se tam zadržuje vlaga še dolgo potem ko sije sonce. Freza veselo vse zreže, dodaš bitumen in ponovno položiš asfalt ki lahko vsebuje precej vlage. Kaj se zgodi prvo zimo pa vemo vsi (tisti ki ne vejo pa naj dajo steklenico piva v zamrzovalnik in pustijo preko noči). Ima tak način tudi prednosti, kot npr nizki stroški in hiter postopek, to pa je tudi vse.
Tako reciklaža po hladnem postopku kot vroča reciklaža imata svoj namen uporabe ter svoje prednosti in slabosti. Noben postopek ni "boljši" ali "slabši" od drugega. Vsak za svoj namen; hladni postopek za izboljšanje nosilnosti in zmrzlinske odpornosti, vroči pa za ponovno uporabo materialov iz vezanih plasti voziščne konstrukcije.
Vozišče se obnavlja ker je slabo in razpokano, a ne? In voda v njem med obnovo ni nič slabega, nasprotno - zahtevana je, zato se jo tudi dodaja (na slikah se lepo vidi cisterne za bitumen in vodo). Namreč, da je možno recikliran material vgraditi (beri: zvaljati) mora ta material vsebovati neko količino vlage - ta se za vsak primer posebej določi v laboratoriju (optimalna vlaga - Proctor) in je čez palec cca 5%.
In ne, metoda obnove vozišč po hladnem postopku z uporabo penjenega bitumna kot veziva NE potrebuje idelalnih pogojev za izvedbo. Je namreč precej prizanesljiva oz. tolerantna do odstopanj pri izvedbi, to je tudi eden od razlogov za njeno razširjenost (v tujini, da ne bo pomote).
Ne dodaja se bitumen potem ko bi freza to zrezala, ampak se v material med delom vmeša penjeni bitumen (če poskusiš zmešati običajen vroč bitumen v hladen, vlažen material dobiš žgance, ne ceste...) in na novo položen asfalt ne vsebuje nikoli nič vode. Nikoli. Nič. Asfalt ima pri vgrajevanju cca 160°C.