Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
soso
Uporabnik
 
Prispevkov: 1477
Pridružen: Če sep 18, 2003 9:37 pm
Kraj: maribor

Privat ali službeno vozilo?

Napisal/-a soso Sr okt 06, 2010 2:11 pm

Recimo, da se vam ponudi opcija, da lahko izberete med privat ali službenim vozilom.
Delaš cca. 3000-3500 km na mesec, večinoma AC + nekaj regionalke. Avto bi bil srednjega cenovnega razreda v vrednosti 15.000 eur na kredit ( passat, alfa, audi, volvo, saab), motor 1.9, 2.0 disel -150 KM.
Kaj menite, koliko bi firma morala mesečno ponudit, da se finančno izide? Tukaj je seveda treba vračunat redne servise, mesečni obrok kredita (cca. 300 eur), zavarovanje in ostali nepredvideni stroški, ki lahko nastanejo.
Ali bi se raje odločili za službeno vozilo in nimaš res nobenih stroškov ( trenutno vozim
P 307)

Hvala

Lp
AH NI NAM LAHKO!
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Napisal/-a tristan01 Sr okt 06, 2010 2:18 pm

Definitivno službeno vozilo. Dobiš novo vozilo ki ga vzdržuje in tanka firma, ti pa plačaš le bonitete, ki so precej manjše kot dejanski strošek takega vozila mesečno. Pri službenem vozilu bodi previden le pri omejitvah privatnih km...

S službenim vozilom se izogneš še izgube vrednosti vozila, nepredivdenih stroškov...

Na kratko kup prednosti. Pa tudi če ti dajo malce manjši ali slabše opremljen avtomobil se še vedno splača.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Napisal/-a ejsim Sr okt 06, 2010 2:19 pm

Kaj ni tista opcija, če voziš svoje vozilo v službene namene, da se ti prizna kilometrina (mislim da je še vedno 0,37 EUR/km, lahko da je tudi manj, ampak obstaja nek minimum). Poznam osebo, ki je delala za rač. servis in tako zaslužila praktično "dvojno plačo". Nizki stroški z avtom (poceni) in nizka poraba.

Pri tebi pomeni, da v kolikor narediš 3.000 km/mesečno, dobiš 1.110 EUR za kilometrino (v tem znesku je pač vse - gorivo, obrabnina, cestnine, menjava gum..).

Če bi ti bila firma pripravljena to kriti, potem super. Jaz bi to vzel. Pa še nov avto si kupiš. 3k km na mesec sploh ni toliko veliko.. Jaz npr jih naredim tudi po 4-5k, pa večinoma nima priznane kilometrine, pa vseeno gre.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr okt 06, 2010 2:25 pm

Če voziš svoj avto v službene namene, ti mora firma plačat kilometrino. Višino le te (če ni določeno kakorkoli drugače) pa določajo normativi v soodvisnosti od cen goriva, kar si lahko ogledaš tule:
http://www.racunovodja.com/clanki.asp?c ... 32#2010kil

Poleg kilometrine je prav, da ti firma zavaruje avtomobilski kasko za čas, ko si na službeni poti. Vsaj tako je pri nas, nevem pa kako je to urejeno po drugih firmah.

Zdaj ali se splača imeti svoj avto ali ne pa moraš presodit (izračunat) sam. Načeloma se ti s kilometrino vsi stroški + nakup avta povrnejo v parih letih.
Antiznačkar po prepričanju
 
Hren
 

Napisal/-a Hren Sr okt 06, 2010 3:15 pm

@ejsim
Ne vem, kako upaš pričakovati od delodajalca 0,37 € na prevožen kilometer za prevoz v službo in domov. Večina podjetij plača 0,17 €. Pri 3000 prevoženih kilometrih na mesec za prevoz v službo in nazaj, to nanese 510 € mesečno.

Je pa to odvisno predvsem od posameznika: finančno se, razen če imaš kakšno staro kripo, splača imeti službeni avto - ne rabiš ga pazit in se ne rabiš ukvarjat z ogrevanjem motorja pozimi, ko je pod minusom, ne sekiraš se, če ga kje rukneš; skratka, službeni avto pomeni eno veliko skrb manj. Sam bi se pa pač raje odločil za svoj avtomobil; z le-tem se ne vozim zgolj v službo, temveč tudi drugam: v trgovino, na potovanja, na pijačo, na žur (v skladu s tem ali bom pil, se razume) ipd. Imeti službeni + privat avtomobil pa je morda nekoliko nesmiselno. V tem primeru raje privat, ki ga uporabljaš tudi za v službo.

@Polo78
Morda se stroški nakupa in vzdrževanja v nekaj letih res povrnejo, vendar ne zanemarimo padec cene. Ta je velik strošek, ki ga je potrebno prišteti k nakupu avtomobila. Avtomobil, katerega kupimo novega in ga po pet letih in recimo 200000 km prodamo, izgubi v tem času cca 2/3 nabavne cene novega. Je pa res, da je lepo imeti svoj avto - greš kamor hočeš.
 
Uporabniški avatar
grizli
Novinec
 
Prispevkov: 337
Pridružen: So dec 26, 2009 1:47 pm

Napisal/-a grizli Sr okt 06, 2010 3:30 pm

Po moje je najbolj ugodna varianta, da imaš službeni avto, ki ga lahko uporabljaš še v zasebne namene. Tako se rešiš praktično vseh stroškov za avtomobilom. V kolikor to ni možno, se pravi, da potem v vsakem primeru potrebuješ še svoj privat avto, pa je seveda najbolj ugodno če si plačan po prevoženih kilometrih - z 0,36 €/km se pokrijejo stroški, pa še malo se da zaslužiti zraven. Čeprev je pri nas tako, da so toliko plačane le službene poti, od doma do podjetja pa dobiš polovico tega, torej 0,18 €/km.

@Polo78 - čisto iz firbca me zanima kako imate potem pri vas urejeno s kaskom? Vam firma plača določen delež tega ali kako? Jaz uporabljam svoj lasten avto za službene poti, vendar sem plačan le po kilometrini, zavarovanje pa si plačujem sam.
 
Hren
 

Napisal/-a Hren Sr okt 06, 2010 4:00 pm

Za lažje razumevanje dodajam enostavni izračun, ki predvideva 3000 km / mesec v službene namene ob plačilu 0,18 € / km. Cene so informativne narave, približno vzete za nov avtomobil srednjega razreda, ki porabi povprečno 6 l / 100 km ob ceni dizelskega goriva 1,1 € / liter.

Službeno vozilo:
Ne plačaš ničesar.

Privat vozilo:
Nadomestek, ki ga prejmeš od podjetja: 0,18 * 3000 = 540 €
Strošek registracije z zavarovanjem / mesec: 60 €
Strošek kasko zavarovanja / mesec: 120 €
Strošek goriva / mesec : 180 €
Strošek servisa, gum, potrošnega materiala / mesec: 50 €

540 - 410 = 130

Čez 5 let bo privat avto, ki je bil kupljen za 15000 €, vreden okoli 6000€ zaradi visoke kilometrine (200000 km, če predvidevamo, da povprečen voznik avtomobila ne uporablja zgolj za v službo).
5 let ima 60 mesecev, izguba je 9000 €.
9000 / 60 = 150 €

Stroški mesečno skupaj : 550€

V bistvu sem nad izračunom precej presenečen, sem predvideval, da se službeni avto mnogo bolj splača. V bistvu bistvene razlike ni, je pa res, da izračuni vedno izstopajo - včasih malo, včasih kar precej.
Zadnjič spremenil Hren, dne Sr okt 06, 2010 4:01 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Napisal/-a ejsim Sr okt 06, 2010 4:01 pm

0,36 EUR/km oz tistih 0,37 EUR/km, o katerih sem govoril NI za prevoz v službo/iz službe, kar se zgoraj navaja!

Tu je govora o stroških, ki jih imaš npr, če uporabljaš svoj avto, za opravljanje dejavnosti podjetja. Torej, kot tisti primer zgoraj, ki sem ga navedel. Poznam tipa, ki je delal v (takrat še ne toliko znanem) računalniškem/računovodskem servisu, vozil je svojega R. Megana, ki ga je kupil za "male pare" in vlekel kilometrino (takrat je bilo maj EUR/km, ker je bil bencin cenejši, ampak vseeno), ker je pač s svojim avtom obiskoval stranke. Delal je nekje 200 km na dan 5 dni v tednu! Sej za prevoz v službo/domov je dobival, kot si napisal, 0,18 al koliko.. To je itak druga zadeva.

Zdaj pa računaj, da bi mu priznali 0,36 EUR/km, kar pri 3.000 km pomeni cca 1.080 EUR/mesec.

Stroški, ki bi jih imel na mesec pa so:
- cca 300 kredit
- cca 100 EUR recimo zavarovanje (kasko in navadno s popusti)
- cca 30 EUR (recmo gume na vsaki 2 leti)
- cca 50 EUR (recimo servisi)
- cca 200 EUR (gorivo)
----------------------------------
Skupaj: max 700 EUR po mojem. Torej ne le, da ne bi imel stroškov, ampak bi celo še ostajalo slabih 400 EUR..(čeprav dvomim da bi toliko).

Seveda vse to pod predpostavko, da dobiva toliko. Jaz sicer ne gledam na to tako, da bo nekaj zaslužil, ampak tako, da si bo kupil avto in mu ga bo, če pogledaš, odplačevala firma, ki ga bo potem zadržal, obenem pa ima še celo "zaslužek".
 
brrr
Novinec
 
Prispevkov: 150
Pridružen: Če maj 28, 2009 10:34 am

Napisal/-a brrr Sr okt 06, 2010 4:19 pm

v primeru sluzbenega vozila je zelo odvisno kaj ti dajo. ne pozabi na boniteto!!! mislim, da je se vedno 2% knjigovodske vrednosti na mesec.
 
Uporabniški avatar
simply
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3065
Pridružen: Sr nov 30, 2005 7:03 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a simply Sr okt 06, 2010 6:52 pm

Sam imam službeno vozilo - no več le teh in nikoli več se ne bi odločil za svoje osebno vozilo - v primeru možnosti službenega. Pač odvisno od potrebe in možnosti izberem ustrezno in se z njim vozim. Odpade bilokakršna skrb za vozilo.

Seveda, pa to ne pomeni, da si ne bom kdaj privoščil kakšnega eksota - za lastno dušo.

Potem pa imam težave ko 3 leta staro vozilo prodajam z 18.000km in vsi trdijo da so km zbiti. :)
 
dejanz75
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: Ne feb 01, 2009 9:54 am

Napisal/-a dejanz75 Sr okt 06, 2010 10:56 pm

Boniteta je 1,5% oziroma bolj točno: Če delodajalec zagotovi delojemalcu osebno motorno vozilo za privatne namene, se ne glede na dejansko uporabo vozila za privatne namene in ne glede na način, kako je delodajalec pridobil vozilo, v davčno osnovo delojemalca všteva 1,5% nabavne vrednosti vozila mesečno, za vsak začeti koledarski mesec uporabe vozila. Nabavna vrednost vozila, ki se upošteva pri izračunu davčne osnove, se v drugem letu zniža za 15% in v naslednjih letih do vključno četrtega leta še vsako leto za 15%, v petem letu se zniža še za 10% in v naslednjih letih do vključno osmega leta še vsako leto za 10%, v vseh naslednjih letih je enaka 10%. Če delojemalec mesečno prevozi manj kot 500 km v privatne namene, se nabavna vrednost, ugotovljena na način določen v prejšnjem stavku, zmanjša za 50%. Če delodajalec zagotovi gorivo za privatno uporabo vozila, se davčna osnova mesečno poveča za 25%.

Na kratko, pri vozilu vrednem 15.000 EUR se ti osnova za obračun prispevkov in plače dvigne za 225 EUR. Točen obračun tega je pa odvisen od skupnega bruto zneska.

Sam mislim da se pri nas službeni avto ne izplača, če npr. s privatnim narediš npr. 1.000 km mesečno (kar je malo za nekoga ki rabi službeni avto) je to 370 eur neobdavčene kilometrine, od tega je cca. 70% čistega (ostalih 30% je za gorivo, gume in vzdrževanje). Tudi če odšteješ še ene 700 eur za registracijo in zavarovanje si na letni ravni v plusu za 2 do 2.500 eur oziroma lahko s tem 4 leta plačuješ leasing za vrednost 9.000 eur, ostalo pa pač plačaš...in imaš po štirih letih avto ki je še vedno nekaj vreden pa nisi plačeval minimalno 1.000 eur prispevkov in dohodnine letno zaradi službenega vozila.

Druga stvar je, če ima podjetje preveč denarja pa jim je vseeno če dajo 500 eur na mesec za operativni leasing pa še tebi dvignjejo plačo za 300 eur bruto da skompnezirajo boniteto...
 
Uporabniški avatar
mito155
Uporabnik
 
Prispevkov: 1099
Pridružen: So jan 17, 2004 12:15 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a mito155 Če okt 07, 2010 11:45 am

Ne gre se zato da ima firma preveč denarja... gre se zato, da raje kot dobiček se prikazuje "nula"... ;)

lp
 
Uporabniški avatar
Bojanxe
Novinec
 
Prispevkov: 191
Pridružen: So avg 14, 2010 9:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Bojanxe Če okt 07, 2010 8:26 pm

Tudi jaz se strinjam za sluzbeno vozilo,res ena veeelika skrb manj.
Mam pa eno vprasanje glede kilometrine,se pravi je 0,18 EUR/KM za prevoz na in iz dela,ter 0,37 EUR/KM,jaz imam moznost da bi obcasno za podjetje opravil kaksno krajso relacijo (MB,NM,MS...) in ponujajo 0,18 EUR za prevozen kilometer. Kakor sem jaz razumel,tega prevoza ne morejo kar tako smatrati za prevoz na delo?!
Uglavnem,ne spoznam se veliko na te zadeve,ce mi lahko nekdo poda kak uporaben link ali informacijo bom zelo vesel.

Lp Bojan :?
 
Uporabniški avatar
FoxTer
Novinec
 
Prispevkov: 218
Pridružen: Ne feb 10, 2008 11:25 pm
Kraj: kp

Napisal/-a FoxTer Če okt 07, 2010 10:01 pm

@Bojan:
obstaja različni obračun kilometrine...
Za službena potovanja je npr. tale :klikni tu

Drugače pa imaš vse bolj natančno razloženo na tem linku:računovodja.com


Jaz bi vzel službeno vozilo, brez omejitve km.... Če pa so km omejeni, potem pa raje lastno.

Lep pozdrav.
My dream: Ford Mustang Shelby GT500
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov