Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
ninjeti
Uporabnik
 
Prispevkov: 808
Pridružen: So maj 10, 2008 4:15 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a ninjeti Ne jan 30, 2011 3:52 pm

Hehe saj ravno to :lol: Nevem zakaj si folk kupi avto če jim je tako pomembno da pije deci več ali manj. Pol raje vozite kolo :)
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Badzo Ne jan 30, 2011 9:20 pm

ninjeti je napisal/-a:Hehe saj ravno to :lol: Nevem zakaj si folk kupi avto če jim je tako pomembno da pije deci več ali manj. Pol raje vozite kolo :)


Nekateri so res obsedeni s porabo, kar je meni osebno smotano. Gledanje na vsak deci in se zato vozit brez ventilacije, brez ogrevanja zadnje šipe, brez glasbe samo za to da prihraniš nekaj. :roll:

Ampak ko pa gledam na cesti recimo avte - celo poletje drajsa gor in dol prtljažnik za kolesa na strehi ali pa pozimi prečke z nosilci za smučke, za to da gre potem dvakrat na sezono smučat ali pa na bicikel. To je čisto navadna lenoba.
Pozimi ni nobene potrebe, da klima teče. Če se zarosijo šipe jo vklopiš, drugače pa ne - pa še šipe pogosto se načeloma ne rosijo če je filter čist.

To so take banalne malenkost, katera vsaka doprinese 2, 3, 4dcl mogoče celo 0.5litra. Na koncu s takimi čisto preprostimi ukrepi uplivaš na cenejšo vožnjo. Pa niti ne z odrekanjem. Ker pozimi je res nuja, da se vozim še vedno s trugo na strehi ker sem šel lansko leto novembra na smučanje in vklopljeno klimo. Itak bo pa kmalu poletje - klime se ne splača ugašat za teh par mesecev, turga bo pa tako ali tako kmalu uporabna za na morje..
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3878
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Blinder Ne jan 30, 2011 9:48 pm

Badzo je napisal/-a:Kar se tiče pa pospeševanja do 3/4 plina je pa zame osebno nateg! Sem testiral in razlika. In sicer ni ravno zanemarljiva. Ko vozim na način: pospeševanje do 3/4, da čimprej dosežem želejneo hitrost in da jo potem čim dlje enkakomerno vzdržujem, naredim z enim tankom cca. 400km. Na moj način (torej brez naglih pospeševanje, brez nepotrebnih zaviranj) pa naredim 400km in mi ostane še cca. 8-9L, kar pa pomeni še za ravno nekih 80-120km.
Moje mnenje o teh 3/4 je, da je to navadno zaletavanje skozi zid. http://www.avtomobilizem.com/Oz. če prenesem to v prometni jezik: to pomeni brezglavo norenje od rdeče do rdeče. V končni fazi dandanes vsak avto s 3/4 pohojeno stopalko za gas že solidno pospešuje (pustimo kako izjemo na strani). Razdalje med semaforji recimo v Lj. so kratke pa še kak avto, ki čaka na zeleno in s tričetertinskim pravilom pospeševanja dosežemo ravno nasprotno kar smo hoteli.


poskusi raje drugačen test. najdeš dovolj dolgo in neprometno ravnino :mrgreen: se ustaviš, resetiraš povprečno porabo in narediš nwm 4 pospeševanja od 0 do nwm 80 km/h. Počneš to z 3/4 gasa in pol ko končaš poskuse pogledaš povprečno porabo. pol pa resetiraš BC in spet pospešuješ isto do 80 kmh kot pač tebi paše in na koncu pogledaš razliko v povprečni porabi. lahko tudi greš v eno smer, obrneš in pol nazaj in tko ponoviš nekaj krat. sam moraš vedno pod istimi pogoji delat te teste. vedno na enak način obrnit, vedno enako zavirat, moraš imet maniakalno natančnost da pospešiš do točno določene hitrosti ...
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a domen_ Ne jan 30, 2011 10:19 pm

No sam če je delal približno iste relacije ob približno istih urah (npr. na šiht) je statistično čist v redu. Jaz mu čisto verjamem, da je imel na tisti način višjo porabo, saj razloge je čisto dobro napisal.
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Badzo Po jan 31, 2011 11:08 am

Blinder je napisal/-a:poskusi raje drugačen test. najdeš dovolj dolgo in neprometno ravnino :mrgreen: se ustaviš, resetiraš povprečno porabo in narediš nwm 4 pospeševanja od 0 do nwm 80 km/h. Počneš to z 3/4 gasa in pol ko končaš poskuse pogledaš povprečno porabo. pol pa resetiraš BC in spet pospešuješ isto do 80 kmh kot pač tebi paše in na koncu pogledaš razliko v povprečni porabi. lahko tudi greš v eno smer, obrneš in pol nazaj in tko ponoviš nekaj krat. sam moraš vedno pod istimi pogoji delat te teste. vedno na enak način obrnit, vedno enako zavirat, moraš imet maniakalno natančnost da pospešiš do točno določene hitrosti ...


To ne rabim poskušat. Zato ker mi že teoretičen izračun in logika povesta, da bo v primeru ko je pospeševanje počasno/neodločno, poraba višja. Ko pa bom odločno pospeševal pa bo poraba nižja. Hitrost je hitreje dosežena, zato je bila razdalja na kateri je poraba visoka krajša. Pri počasnem pospeševanju pa je poraba na daljši razdalji višja. Tam pa dlje časa vzdržuješ hitrost pri nizki porabi.
Bom pa jaz tebi drugače zastavil nalogo: najdi ravnino tako kot si jo meni opisal. Pojdi na ravnino pospešuj odločno do 60 pelji 4-5sekund s konstantno hitrostjo in nato polno bremzaj (virtualni semafor :mrgreen: ). Stoj kakih 20sekund in spet odločno pospešuj, takoj ko dosežeš zaviraj na 30 in nato zopet odločno do 60. Naprej si zmisli sam, ali boš ustavil ali upočasnil itd. Ponovi enako vajo s počasnim pospeševanje. Vendar tokrat naj bo tvoj čas stanja na ''virtualnem'' semaforju manjši - porabil si par sekund več pri pospeševanju, vožnja pa je bila bolj tekoča/konstantna, časovno pa enaka! Če se boš tega res lotil boš presenečen nad rezultati.
Ta odgovor je tak zato, ker sem že zgoraj v prejšnjem postu napisal, da je omenjen način pospeševanja uporaben za mesto. Na avtocesti in regionalki odločno pospeševanje (ne da se na ac vklopiš s 60, zato ker se ti kar srce trga ker bo avto v tistem trenutku popil 0.3deci zraven, če boš malo bolj suveren), a zopet po pameti in brez vrtogalvega zaletavanja. Zastopiš kaj hočem povedat? :)
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a uros11 Po jan 31, 2011 11:29 am

Bo pri odločnem pospeševanju poraba tisti čas večja. Sicer pa drži, da se svetuje, da se čimprej pride na končno hitrost.

Jaz nekako s pedalom sledim pospeševanju - torej nikoli pedal do daske ali do 3/4, temveč zgolj s pedalom dodajam ustrezno pospeševanju vozila. Kot da bi pritiskal na teniško žogico, nekaj podobnega. Moja poraba ni nič posebnega, povprečje je okrog 5,5 dizla po BC. Se pa držim tega, da ne šparam motorja z obrati okrog 1000, temveč menjam med 2 in 3 tisoč in do njih pridem s "teniško žogico". Sedaj, če zmanjka obratov, ker je dosežena dovoljena hitrost, potem se pač prestavi... nimam pa namena avto voziti v 5. prestavi 50 kmh. Tam je najboljša 3. Obrati na splošno pa okrog 2000. Za tisti deci ali pa pol litra nafte se pa ne bom sekiral. Klimo imam vedno vklopljeno, tako da ...
 
Uporabniški avatar
gecco
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1726
Pridružen: To nov 13, 2007 2:20 pm
Kraj: Novo mesto

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a gecco Po jan 31, 2011 11:46 am

50 v peti prestavi se mi zdi čisto pretiravanje.
Jaz grem čisto odvisno od trenutka, včasih v tretji, večinoma pa v četrti, odvisno od tega kaj pričakuješ v naprej. Šaltanje pri 2000...ni šans. Tko vozi fotr in mi gre prav na živce ko poslušam avto kako se matra dokler ne dvigne obratov. Groza!
Imam pa vprašanje kaj mislite da je bolj varčno...hitro pospeševanje do ciljne hitrosti in potem umirjena vožnja s konstantno hitrostjo (recimo ko štartaš na semaforju v 2 sek pospešiš do 50) ali počasno speljevanje (cca 5-8sekund do 50kmh)? Ker itak ko gledaš BC pri speljevanju v 1,2 gredo cifre v višave, tko da ne vem kaj je boljše, visoka poraba krajši čas ali malo nižja poraba daljši čas?
''you cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa''
''Four wheels move the body. Two wheels move the soul.''
Slika
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a uros11 Po jan 31, 2011 11:59 am

Kaj je bolj varčno? S stališča goriva tisto prvo, pravijo Nemci v Autobildu izpred nekaj let. Pa še to so bili nekaj skeptični... tu bi bilo fajn opraviti meritev z vag.comom oziroma čim podobnim, kar bi prikazalo krivuljo porabe v zelo kratkih časovnih intervalih. Površina pod krivuljo med osema bi pokazala, kaj je varčnejše.
Tu bi še rekel, da je treba vzeti tudi motor v ozir - da ne skuriš kakšne turbine ali ne narediš kakšne škode na račun prevelikega šparanja.
 
Uporabniški avatar
zuzek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1390
Pridružen: Sr sep 13, 2006 6:14 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a zuzek Sr feb 16, 2011 1:15 am

ninjeti je napisal/-a:tankajte recimo pol tanka goriva in ne celega tanka, ker je potem poraba zaradi manjše teže manjša :D

:lol:
Alergičen na rjo
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5061
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a sašo5 Sr feb 16, 2011 6:27 am

Badzo je napisal/-a:
da je omenjen način pospeševanja uporaben za mesto. Na avtocesti in regionalki odločno pospeševanje (ne da se na ac vklopiš s 60, zato ker se ti kar srce trga ker bo avto v tistem trenutku popil 0.3deci zraven, če boš malo bolj suveren), a zopet po pameti in brez vrtogalvega zaletavanja :)

vsa umetnost.......
PS to vključevanje na AC je večini(sploh ženskam) nočna mora....drame, kaj eni/ene izvajajo....

Prikazovalnik pretikanja v višjo prestavo se mi niti ne zdi slaba stvar, vendar meni nerazumljivo, da mi kaže že pri 1600rpm prestavljanje gor......nekako vedno "dodam" malo in tik pod 2000 prestavim....
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Energetik81 Sr feb 16, 2011 9:14 am

Še enkrat bom nalimal tole slikco, ki kaže, da imajo pri AMZS prav:
Slika

Graf kaže učinkovitost motorja, v tem primeru 1,9L DOHC bencinar. Na navpični osi je navor = koliko je pritisnjena stopalka za gas.
Takoj se vidi da je "sweet spot" tam nekje pri 1500-3500rpm in 3/4 gasa. Prav tako veliko bolj kot obrati na izkoristek goriva vpliva prav pritisnjenost stopalke. Tako je vožnja z malo gasa lahko tudi 2x bolj neučinkovita kot pri konkretnem gasu. Zato tudi tako slab izkoristek motorja z notranjim izgorevanjem, ker pač večino časa moramo voziti z malo gasa, saj bi šli sicer prehitro. V bistvu je mašina najbolj učinkovita prav pri pospeševanju s 3/4 gasa in zmernimi obrati ali pri vožnji v klanec.
Zakaj pa priporočajo vožnjo z malimi obrati pri enakomerni vožnji? Ker pri isti moči pri znižanih obratih potrebujemo več navora (bolj pohojena stopalka za gas), kar zviša izkoristek motorja = niža porabo.
Logično pa je, da ko je potreba (vključevanje na AC recimo, prehitevanje) se gre z obrati do rdečega. Ne pa pri vožnji poravni cesti s 60km/h, ko komot peljemo v 5. prestavi.

EDIT: preden se spet začnete usajati, kako se mašina pri 2000rpm matra (čeprav je tam najbolj učinkovita), močno priporočam tudi branje tegale:
http://www.autospeed.com/cms/A_110216/article.html
in
tega, kjer je tudi graf za dizla (podoben).
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a plinaš Sr feb 16, 2011 6:35 pm

xsara picaso po mestu cruza 50 v peti s tempomatom ... to je z meganom karavanom 1,5dci totalna iluzija ....
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
Kegl
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1781
Pridružen: Po jan 12, 2009 9:29 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a Kegl Sr feb 16, 2011 6:52 pm

folk, o tej porabi že mal pretiravate na tem forumu...ok ta tema je namenjena temu, drgač se pa vsaka (ampak res vsaka) tema zaserje s porabo itd.
 
krimič
Novinec
 
Prispevkov: 400
Pridružen: Pe okt 09, 2009 6:40 pm

Re: AMZS nasveti za varčno vožnjo

Napisal/-a krimič Sr feb 16, 2011 6:59 pm

Sam prestavljam pri 2000-2500 obr/min z 1,4 (75 km) mlinčkom. 50 km/h vozim s četrto prestavo, če je potrebno potegniti (konec naselja) po potrebi dam prestavo nižje. Poraba po bc: 6.7l
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov