Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
dejanz75
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: Ne feb 01, 2009 9:54 am

Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a dejanz75 To jun 28, 2011 6:43 pm

Niso samo Slovenske ceste drage. V bistvu smo v primerjavi z nekaterimi še poceni...
Tako npr. v Veliki Britaniji zaključujejo gradnjo 8 kilimeterske dvignjene avtoceste čez Glasgow. Cena zanjo je 730 milijonov EUR, se pravi 91,25 milijona na km. So pa začeli graditi tudi svoj najdražji cestni odsek in sicer 1,9 kilometrski tunel, kateri bo stal 335 miliona EUR oz. 176 milijon na km.

Absolutni rekord je pa "Big Dig" v Bostonu, kjer so znotraj mesta glavno cesto speljali pod zemljo in reko. Vse skupaj jih je prišlo lepih 20 milijard (!) USD oz. 14 milijard EUR, kar znese na kilometer prav kulskih 2,5 milijarde EUR.
 
Uporabniški avatar
Atrox
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: To feb 02, 2010 8:38 am

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a Atrox To jun 28, 2011 7:20 pm

Se ti res zdi, da lahko primerjaš naše tunelčke, mostove z gradbenimi presežki drugod po svetu?
 
dejanz75
Novinec
 
Prispevkov: 159
Pridružen: Ne feb 01, 2009 9:54 am

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a dejanz75 To jun 28, 2011 7:46 pm

Tja, Bostonski tunel ima res 5 pasov v vsako smer ampak zgoraj navedene britanske ceste imajo pa tri oz dva kar je povsem primerljivo...tudi francoski viadukt Millau ima po dva vozna pasa v vsako smer. Je pa seveda s svojo enormno višini impozanten...tudi če je kilometer stal 200 EUR... ;)
 
Uporabniški avatar
domen_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 714
Pridružen: Pe jan 26, 2007 3:06 pm
Kraj: Varšavski lok

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a domen_ To jun 28, 2011 8:27 pm

Vsekakor zanimivo. Kaj pa je vir teh podatkov? Koliko pa so bile kakšne slovenske avtoceste?
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a sebaveh To jun 28, 2011 8:39 pm

Nujno moraš upoštevati tudi standard v državi. V Franciji in Angliji delavci sigurno ne delajo za tako minimalno plačo (če sploh) kot pri nas.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1964
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a nejc1 To jun 28, 2011 8:52 pm

Ja ampak ceste v angliji in franciji bodo držale 50+let, medtem ko bodo naše po 10 letih zanič...
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a BBoss To jun 28, 2011 11:53 pm

sebaveh je napisal/-a:Nujno moraš upoštevati tudi standard v državi. V Franciji in Angliji delavci sigurno ne delajo za tako minimalno plačo (če sploh) kot pri nas.


Pretiravaš - cena delovne sile je pri takih projektih bolj minorni faktor. Če ti 200 delavcev dela za 4.000€ bruto 12 mesecev je to manj kot 10m€. Tukaj pa govorimo o stotinah milijonov oziroma celo milijardah.
 
ggorenc
Novinec
 
Prispevkov: 429
Pridružen: So apr 23, 2005 7:41 pm

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a ggorenc Sr jun 29, 2011 5:25 am

Malo za primerjavo, predor pod Šentvidom pri Ljubljani nas je davkoplačevalce koštal nekaj več kot 100mio EUR na kilometer (vec kot 100.000eur/meter). Pa nic posebnega ni, da boste vedeli kako nas nategujejo.
 
Uporabniški avatar
odprti clio
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1550
Pridružen: So avg 22, 2009 3:38 pm

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a odprti clio Sr jun 29, 2011 10:25 am

BBoss je napisal/-a:
sebaveh je napisal/-a:Nujno moraš upoštevati tudi standard v državi. V Franciji in Angliji delavci sigurno ne delajo za tako minimalno plačo (če sploh) kot pri nas.


Pretiravaš - cena delovne sile je pri takih projektih bolj minorni faktor. Če ti 200 delavcev dela za 4.000€ bruto 12 mesecev je to manj kot 10m€. Tukaj pa govorimo o stotinah milijonov oziroma celo milijardah.


Veš, toliko nas prepihujejo z vseh strani, da človek dejansko pozabi uporabljat glavo... Hvala za ta opomin!
Ne bi šv zdj peš u mesto, pa da mi plačaš taksi.

Prosim, pošljite mi informacije o avto dogodkih.
 
AndrejD
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 770
Pridružen: Po jun 14, 2004 10:48 am

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a AndrejD Če jun 30, 2011 12:01 pm

dejanz75 je napisal/-a:Niso samo Slovenske ceste drage. V bistvu smo v primerjavi z nekaterimi še poceni...
Tako npr. v Veliki Britaniji zaključujejo gradnjo 8 kilimeterske dvignjene avtoceste čez Glasgow. Cena zanjo je 730 milijonov EUR, se pravi 91,25 milijona na km. So pa začeli graditi tudi svoj najdražji cestni odsek in sicer 1,9 kilometrski tunel, kateri bo stal 335 miliona EUR oz. 176 milijon na km.

Absolutni rekord je pa "Big Dig" v Bostonu, kjer so znotraj mesta glavno cesto speljali pod zemljo in reko. Vse skupaj jih je prišlo lepih 20 milijard (!) USD oz. 14 milijard EUR, kar znese na kilometer prav kulskih 2,5 milijarde EUR.



Drugje ceste držijo malo več kot pa 1 leto...
Slika
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Visoke cene gradenj cest po svetu

Napisal/-a tristan01 Pe jul 01, 2011 8:40 am

AndrejD je napisal/-a:
dejanz75 je napisal/-a:Niso samo Slovenske ceste drage. V bistvu smo v primerjavi z nekaterimi še poceni...
Tako npr. v Veliki Britaniji zaključujejo gradnjo 8 kilimeterske dvignjene avtoceste čez Glasgow. Cena zanjo je 730 milijonov EUR, se pravi 91,25 milijona na km. So pa začeli graditi tudi svoj najdražji cestni odsek in sicer 1,9 kilometrski tunel, kateri bo stal 335 miliona EUR oz. 176 milijon na km.

Absolutni rekord je pa "Big Dig" v Bostonu, kjer so znotraj mesta glavno cesto speljali pod zemljo in reko. Vse skupaj jih je prišlo lepih 20 milijard (!) USD oz. 14 milijard EUR, kar znese na kilometer prav kulskih 2,5 milijarde EUR.



Drugje ceste držijo malo več kot pa 1 leto...


Preden se takole po vaško lotite kritiziranja kar vsega, bi se bilo dobro zavedati par dejstev, ki so pripeljala do takega stanja.

Naša preljuba država se še vedno drži pravili kupovati je treba najcenejše, čeprav že star rek pravi da nismo tako bogati da bi kupovali najceneje.

Kaj tiči za to logiko:

Ko je potrebno zgraditi nov odsek ceste, je potrebno najprej določiti traso, kar je v naši državo predvsem politična kategorija, šele potem ekonomska. Kako to poteka smo že večkrat dokazali, ko so se predvsem avtoceste gradile po najzahtevnejših trasah. Ko govorimo o politični kategoriji verjetno ni potrebno pojasnjevati čigavi intersi se skrivajo v ozadju.

Ko je določena trasa, je potrebno pripraviti strokovne podlage za gradnjo. Država sama za kaj takega ni usposobljena zato razpiše razpis za izvajalca, ki bo pripravil ustrezno dokumentacijo. Seveda posel dobi najcenejši. Po pravilu malo denarja malo muzike je dokumentacija ustrezno natančno pripravljena - premalo natančno je opredeljena kakovost podlage, predvideni materiali za vgradnjo so določijo pavšalno, izračuni pretoka prometa temeljijo na raziskavah narejeni v času osamosvajanja....

Na podlagi nenatančno pripravljene dokumentacije država poišče izvajalca. Le ta pripravi ponudbo na podlagi razpisne dokumentacije, saj država kupuje cesto kot je projektirana in ne takšne kot jo potrebuje. Posledica so jasne- zato še danes nimamo 3 voznega pasu na Ljubljanskem obroču, tretjega voznega pasu čez Trojane.... Zato marsikje cestišče poka, saj je dimenzionirano za nekajkrat manjšo količino vozil dnevno kot je dejanska, zato pomurska avtocesta nima odstavnega pasu, čeprav je to glavna prometna žila za vse članice EU, ki ležijo na območju Balkana (Bolgarija, Romunija, Madžarska).... Morda samo v razmislek. Iz Romunije je v Italijo in Španijo odšlo cca 4 miljone delavcev, ki se večkrat letno selijo preko naše države - česa takšnega naši vrli umi pri načrtovanju prometnic niso bili sposobni predvideti, čeprav se stare članice EU že nekaj desetletij borijo proti pretiranim migracijam delovne sile na obljubljeni zahod (Nemčija, Avstrija, Francija...). Že osnovnošolec ob pogledu na zemljevid ve, da naša kokoška leži ravno na stičišču teh poti.

K temu dodajmo še par ljudi, ki vse skupaj razumejo in znajo poiskati luknje pa dobimo: Ivana, Dušana, Hildo.... Konec koncev koga pa naj naročnik (država) dobi, da bo opravil dodatna dela, ki jih v projektu niso predvideli (teh pa je skoraj več kot predvidenih del...). In ker dela niso del ponudbe za izvedbo projekta, lahko izvajalec cene poljubno določi.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov