Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
bacardi
Novinec
 
Prispevkov: 116
Pridružen: To feb 14, 2006 11:13 am
Kraj: breezerland

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a bacardi Če mar 08, 2012 9:10 am

kot je meni znano se prva uporablja samo za speljevanje avtomobila . da bi se po klancu navzdol vozil v prvi prestavi ... si pa ne predstavljam.

kvečjemu potem zmanjšaj hitrost in uporabljal 2 prestavo če že . tudi nevem kakšen je % klanca navzdol.
Slika
 
need 4 speed
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Ne sep 06, 2009 9:17 am

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a need 4 speed Če mar 08, 2012 9:21 am

Najlažji način je, da maš pri vožnji po klancu navzdol v isti prestavi, kot greš navzgor po istem klancu. Zdej če je tok hud klanec maš lahko tud v prvi prestavi-npr. kakšen strm uvoz v garažo al pa kej podobnga...
Zaviranje z motorjem je odlična pomoč zavoram (ne porabljaš goriva, manj obremenjuješ zavore), ni pa nadomestilo zavor. Js osebno pri vožnji navzdol "pustim" dizla (toplega) tje do 3000 obratov, več se mi zdi brezveze (matranje motorja). Neumno je, da maš motor na 5-6 jurjih samo zato, da ni treba premzat. Pač en "polsuh" za avto je treba met..
Glede trenutne porabe pri spuščenem gasu..nekteri cagri sploh ne kažejo manj kot npr. 2 ali 3 litre...tko da tud pri porabi nič kaže vseeno 2l
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a sonic Če mar 08, 2012 9:25 am

ronimir je napisal/-a:Spostovani!
Zanima me naslednje:

Vozim se v sluzbo in imam ko je motor na osebnem vozilu ze dodobro ogret za prevozit se en daljsi klanec-v smeri navzdol. Zato pred klancem
i. zmanjsam hitrost
ii. prestavim v prvo prestavo
iii. ker je klanec dolg cca 1km se v prvi predstavi obrati pocasi povecujejo od 2000rpm do 3800rpm kjer ostanejo kaksno minuto nato pa ponovno zmanjsujejo ko se klanec konca

Zanima me, ali ce to izvajas vsak dan kaj skodi motorju? Na kaj moram biti pozoren pri servisih oz pri pregledu vozila? Vozim osebno vozilo znamke VW 2.0 SDI peta serija

Za odgovor in mnenja se vam lepo zahvaljujem in vas lepo pozdravljam!

LP

r.
1-kilometrski klanec, ki ga moraš celega prevoziti v 1. prestavi? A je kdo zgradil rampo direkt iz Šmarne gore dol v Šentvid?
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
a4
Uporabnik
 
Prispevkov: 957
Pridružen: Po feb 16, 2009 8:39 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a a4 Če mar 08, 2012 9:30 am

nisem sicer bral kaj so napisali ostali vendar je dejstvo da se pri daljšem zaviranju z motorjem zniža temperatura olja, se pravi da mazanje ni optimalno (ni pa tudi kritično slabo no)

prva prestava pa 3.800 obratov se pa res sliši malo neumno
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Energetik81 Če mar 08, 2012 10:03 am

Pri takem zaviranju se praktično nič ne niža temepratura olja, ker se motor zaradi zaviranja lepo segreva, tlak pa je zaradi visokih obratov prav tako ustrezen.
Recimo primer iz prakse: na Pokljuki vžgem avto pri -5°C, do doline se praktično ne dotaknem gasa, torej v mašino ni priteklo skoraj nič goriva. Ko pridem v dolino je kljub temu motor delno segret. Jasno, saj se energija zaviranja sprošča ravno v motorju preko trenja in stiskanja zraka.

Zato lahko pri ogretem avtu komot prakticiraš tako bremzanje. Čeprav glede na to da je dizl, ga jaz vseeno ne bi puščal vsak dan do 3800rpm, ampak tam nekje do 3200, da ga ne vrtiš ravno na meji rdečega polja. Torej ko grejo obrati proti 4000, pobremzaj, da se znižajo. Ni pa nobenega razloga, da ne bi vsakodnevno vozil navzdol v 1. prestavi, s tem lepo šparaš gorivo in zavore.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Reaper85
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: Če jul 16, 2009 9:44 pm

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a Reaper85 Pe apr 12, 2013 6:38 pm

bacardi je napisal/-a:kot je meni znano se prva uporablja samo za speljevanje avtomobila . da bi se po klancu navzdol vozil v prvi prestavi ... si pa ne predstavljam.

kvečjemu potem zmanjšaj hitrost in uporabljal 2 prestavo če že . tudi nevem kakšen je % klanca navzdol.

Seveda je to odvisno od naklona klanca. Če moraš gor v klanec voziti v prvi, boš pri spustu na enakem klancu šel tudi v prvi.
Na podeželjih je veliko takih klancev, kjer bi z drugo prestavo pridobil preveč na hitrosti, ali pa da si skos na bremzi.
Tudi če se lahko pelješ po klancu dol z drugo, imaš kak oster ovinek, in je treba dat v prvo.

Prvo lahko tut komot uporabljaš pri downshiftu, če je hitrost 30 ali manj sploh brez kakšnega problema, če gre nalahko not, ne delaš menjalniku nobene škode, pri 40 pa itak ne gre kar tako not.
Ampak smiselnost takega početja je vprašljiva, ker pri zaviranju iz 30 na 0 ni neke hude obrabe zavor. Sam delam to samo za fun, ali pa da pokažem ostalim voznikom da znam nekaj več, in se potem verjetno čudijo kako sem se ustavil pred semaforjem brez zavor.
 
Uporabniški avatar
denko4
Novinec
 
Prispevkov: 378
Pridružen: Pe sep 04, 2009 9:54 pm
Kraj: dolenjske benetke

Re: zaviranje z motorjem

Napisal/-a denko4 Po apr 15, 2013 6:09 am

Reaper85 je napisal/-a:Sam delam to samo za fun, ali pa da pokažem ostalim voznikom da znam nekaj več, in se potem verjetno čudijo kako sem se ustavil pred semaforjem brez zavor.

:lol: Si me nasmejal :D
Kaj pa če si mislijo da si zaviral z ročno :o
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov