Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Elektro-magnetno zaviranje

Napisal/-a andrej777 To mar 09, 2004 3:41 pm

Mam en problem. Hodm na štromarsko šolo in zdej smo govoril o elktromotorjih. I itak jz zjalast in uprašam profesorja kako dela TELMA pri avtobusi. On je vedu da mamo mi doma buse in takoj reku naj nardim seminarsko. Osnovni pricip delovanja vem. Zanima me pa kje bi lahko dobil kaj več podatkov o delovanju.

Lp Andrej !!!
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To mar 09, 2004 3:55 pm

Jst mam pa še podobno vprašanje: Kako deluje HILLHOLDER CLUtCH?
To je pomagalo za speljevanje v hrib, sam ne vem na kakem principu naj bi to delovalo.
Zadnjič spremenil nebivedu, dne To mar 09, 2004 4:01 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff To mar 09, 2004 3:56 pm

Uf. Malo si se zajebal. Te strani sem že jaz nekoč iskal, ker sem tudi štromar ampak ni kaj dosti za najt :roll:

Poglej malo na strani, kjer prodajajo renojeve tovornjake tam sem jaz nekaj našel.

Naslova konkretno ne vem :(
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff To mar 09, 2004 4:10 pm

Jst mam pa še podobno vprašanje: Kako deluje HILLHOLDER CLUCTH?
To je pomagalo za speljevanje v hrib, sam ne vem na kakem principu naj bi to delovalo


Pri BMW 7 je nekak tako: Ko ti pripelješ v hrib in zabremzaš, držiš pedal zavore pritisnjen še par sekund (ne vem točno kolko) in to aktivira motorčke za zaviranje, ki zabremzajo kolesa (lahko stopiš iz zavore). Ko pa hočeš speljati obrati motorja deaktivirajo zavore in avto spelje.Zavore se aktivirajo vedno, ko za dalj časa zadržiš stopalko. :roll:

Tak nekak bol enostavno povedano
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To mar 09, 2004 4:13 pm

Evo tole je en napisal(sicer je v angleščini):
My parents own an '84 Subaru, and I've experienced the greatness of the "Hill-Holder" clutch technology. Assuming you haven't been enlightened, let me describe it's beauty...
Imagine that you pull up to a stop light on an uphill grade. While stopped, you have your left foot on clutch and right foot on brake. Now, an amateur monster truck pulls up behind you.
In a normal car, you then proceed to sweat buckets in anticipation of (a) stalling the motor and being squashed, or (b) doing a foot dance while burning up your little clutch plate.
But with the "Hill-Holder", as my experience has shown, it's like a magic foot sent from high above conveniently pushing the break pedal in your time of need. Imagine a third leg coming out between your regular legs. Wait, don't imagine that. Anyway, once you push all the way in on the clutch AND brake, you can take your foot off the brake and push the gas; it keeps the brake ON until you release the clutch. Amazing!

Pa še en opis iz subarujeve strani:
Hill Holder Clutch: A Subaru exclusive (originally a Studebaker exclusive...). Manual transmission models only. A small rear brake that, after being set by the brake pedal, when the clutch was still depressed the car car would simply not roll down a hill! A very popular feature. On all manual trans. Legacy Ls in the 1990s and many earlier models. There is no hill-holder available with any 2.5L engine (1996 was the first year for the 2.5L) and it was discontinued for the 2000 model. Note: April 2002: hill-holder will be used again on the 03 Forester. This will be the first use in any 2.5L engine.

Jst to s pridom uporabljam pri svojem avtu, zato me zanima, če se da kje slikca dobit al pa shema, kako je to narejeno.

LP
Nebivedu
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule To mar 09, 2004 4:15 pm

Za telmo se mi zdi da obstaja več vrst izvedb. Najbolj logično se mi zdi da bi mel na kardanu en magnet, ki se vrti skupaj s kardanom, okoli njega pa eno navitje, ki ob pritisku na ročko pri volanu ustvari magnetno polje.
Druga vrsta telm pa je z dušilnimi loputami na izpušnem kolektorju.

No tako si jaz razlagam to, če se pa motim pa naj me kdo popravi.
 
Uporabniški avatar
woolff
Uporabnik
 
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne jan 11, 2004 5:12 pm
Kraj: Lukavci

Napisal/-a woolff To mar 09, 2004 4:19 pm

Tega pa nevem :( Vem samo kako to dela, če maš drive by wire sistem (vse električno), drugače pa ne vem kako bi to zgledalo....
Če se bojiš brzine prelepi števec!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To mar 09, 2004 4:24 pm

Hvala za odgovor, samo sem že našel celotno zadevo podprto še s slikami. Če koga zanima, je vse tule.
http://www.autocraft.com.au/hillholder.html

LP
Nebivedu
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 To mar 09, 2004 5:37 pm

Jz brez problemov vidm to doma. mamo na dveh busih. To pride pri krdanu od mašine proti menjalniku in so velikka navitja razporejena vse okol njega. In ustvarjajo magnetno polje ki zavira. samo jt potrebujem kako je to električno izvedeno. Kakšna navitja, kakšna elektronika... je pa to drgač zlo dobra stvar. V celem črnem kalu ni treba z polnim busom niti enkrat na bremzo stopt. tako so nam na neoplanu prve bremze zdržale miljon kilometorv. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule To mar 09, 2004 7:50 pm

A nebi raje zamenjal temo seminarske naloge? Reci profesorju da je preveč zakomplicirano, pa da ne moreš dobiti dovolj dokumentacije..... :D

Na katero štromarsko šolo pa hodiš?
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 To mar 09, 2004 8:23 pm

Hodm na ŠC Novo mesto. 4 Letnik. To mamo pr elektroenergetiki pa bi mi ena dobra ocena prou pršla :wink: :wink: Sej sploh še nisem nč gledal po netu. sem reku da bom nejprej tle uprašal če kdo pozna kakšno stran. Mogoče bom pa še kej najdu.

Če pa ne bo bom pa naredu tako kot si reku. Ni dost podatkov.

Ker je fora. Tut serviserjev za to ni. pr nas je enkrat crknla smo mogl u zagreb pelat. U sloveniji ni enga serviserja za te stvari.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan To mar 09, 2004 8:26 pm

Lahko ti povem samo, da je to idealni ABS, ker dela na induktivnosti. In če se kolesa ne vrtijo ni induktivnosti. To je pa tud vse kar sem si zapomnu.

Nažalost ti ne morem pomagat pri uprašanju.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr mar 10, 2004 9:02 am

Andrej poišči na netu - jst sm kr neki najdu pod TELMA brakes.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Sr mar 10, 2004 1:39 pm

Kaj vsi pozabljate: :!:

Da avto zabremza v približno enakem času, kot pospeši,
potrebuje enako zaviralno moč kot pospeševalno. Sej vemo,
kako zgledajo elektromotorji 100+ kW (v bistu še precej več,
če hočemo primerljive zavorne sposobnosti, kot jih imajo
navadne zavore).
Ni ravno uporabno za avtomobile. Pri avtobusih in tovornjakih
je drugače. Tam so te zavore samo pomožne pri daljših
dolgotrajnih zaviranjih.

Sam imam že nekaj časa idejo, da bi si naredil tak Electro-only
avtek. Bi kupil kakšnega starega Volvota 240 in dal not nek
big-block V8 (sem na netu videl, da se da) in naredil
elektromagnetne amortizerje in zavore. Kaj bi to lahk vse
optimiziral in izračunal. Sanjsko. Pa še en computer, ki bi vse
kalkuliral, obračal matrike, na OSD-ju pa bi kazalo vse mogoče
grafe in številke bi kr letele mimo ...

Back to RL. :roll:
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Sr mar 10, 2004 1:40 pm

TITan je napisal/-a:Lahko ti povem samo, da je to idealni ABS, ker dela na induktivnosti. In če se kolesa ne vrtijo ni induktivnosti. To je pa tud vse kar sem si zapomnu.

Nažalost ti ne morem pomagat pri uprašanju.


Pa ne samo to. Iz napetosti direktno izmeriš frekvenco vrtenja
in na podlagi tega se lahko o vsem živem odločaš. Fakkkkkk.
Men se kr meša. Kaj bi to vse v nek kontrolni sistem
vezal in logiko nardil. Sem pač control-freak.
 
surovina
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: To sep 23, 2003 10:07 am

Napisal/-a surovina Sr mar 10, 2004 1:51 pm

Vidim, da ugotavljate določene zadeve okrog zavor.
Zadeva katero sprašuješ ima princip delovanja elektromagneta.Dovod elektrike preko elektornike-ročka ob volanu daje količino elektrike s katero potem tuljave zavirajo elemente na krdanu in ti posredo zavirajo avtomobil.
Druga izpeljanka je na olje.Funkcijo zaviranja prevzame namesto elektromagneta olje.
Zapirala na izpušnem kolektorju je takoimenovana motorna zavora katera onemogoča izpušnim plinom izhod iz motorja(ga duši).Je bolj škodljiva zadeva kot prvi dve(večškode naredi na motorju,bolj je dovzetna za okvare).
Prvi dve izpeljanki sta naterejeni na principu ročne zavore na "pas" namešlene na krdan oziroma klasične ročne zavore na "boben"nameščen na krdan.Te zadeve so veliko uporabljali američani na vojaških vozilih narejenih II.svetovni vojni oziroma v obdobju le te.
Za podatke za seminarsko nalogo se boš moral pa obrniti na kakega strokovnjaka na kakšnem servisu za tovornjake oziroma avtobuse.
Te zadeve delajo na Viator&Vektor in poiskusi tam preko kakšnega prijatelja.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov