Napisal/-a fe3 Pe jul 08, 2005 5:42 pm
Gospodje, vidim, da večini ni povsem jasno kaj je biodizel in kakšne so njegove lastnosti.
Predvsem to ni mešanica rastlinskega olja in metanola, kot so to preproščino raztrobili novinarji.
Kemično rečeno je biodizel monoalkil ester maščobnih kislin. Pridobimo ga iz olj in maščob rastlinskega ali živalskega izvora s postopkom transesterifikacije. To pomeni, da iz enega estra dobimo drugega. V našem primeru iz estra maščobnih kislin in glicerola dobimo ester maščobnih kislin in metanola. Glicerol pa se izloči iz zmesi. Iz svežih ali odpadnih olj pridobljeni biodizel je treba nujno še oprati, posušiti in filtrirati preden se ga toči v avtomobile. Čeprav že neoprani biodizel ponavadi zgleda zelo lepo, je v njem nujno še ostanek metanola, glicerola, katalizatorja in nekaj mila. Predvsem zaradi glicerola, ga je treba še oprati, ker glicerol, podobno kot voda lahko poškoduje "bosch-pumpo" in šobe. BD se lahko meša in uporablja z običajno nafto v vseh razmerjih. Ponavadi ga označujejo kot B100, B80, 50, 20 ali v Petrolovem primeru B5, glede na delež vsebnosti biodizla.
Biodizel je v resnici bolj agresiven do nekaterih materialov, kot nafta ali rastlinsko olje. Predvsem gumijaste cevke lahko začnejo puščati. To nebi smel biti problem pri avtomobilih narejenih po letu 1992, pa do pojava common raila in P/D sistema. Ti novejši motorji, kot tudi starejši morajo biti posebej prirejeni. Predelava ni draga. Ravno to je prednost biodizla pred rastlinskim oljem, da niso potrebne zahtevne in drage predelave motorja. V večini primerov je največ kar se lahko zgodi, da biodizel očisti rezervoar usedlin od nafte in posledica je cukanje ali zaustavitev zaradi zamašitve filtra goriva. Ostale težave se lahko pojavijo izključno zaradi slabe kvalitete, ravno tako kot pri običanji nafti. Predvsem je neumnost trditev, da BD slabše maže in da zato lahko zariba "bosch-pumpa".
BD ima dosti boljše mazalne sposobnosti, malo višje cetansko število, za 8% nižjo energetsko vrednost in za skoraj toliko tudi povečano porabo.
Seveda pa ima tudi rastlinsko olje svoje prednosti. Predvsem odpadejo sitnosti in stroški s predelavo. Potrebno pa je predelati avto, podobno kot na plin. Dodatni rezervoar, tropotni EM ventil in preklopnik v kabini. Se je pa z motorji na rastlinsko olje uspešno ukvarjal nemški inženir Elsbett.
Če koga še podrobneje zanimajo biodizel in ostala alternativna goriva je tega dosti na netu, lahko podam kakšen link do forumov in raziskav.
LP Francl