Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar Pe jul 08, 2005 7:48 am

nebivedu je napisal/-a:
fe3 je napisal/-a:Pozdravljeni!

Samota bi prosil, da mi razloži dve stvari:
- Zakaj naj bi bil biodizel slabši kot jedilno olje?
- Ali lahko potrdi izjavo, da ima motor zaradi večjega cetanskega števila večjo moč, s kakšno meritvijo?

LP Francl


1.)Biodizel je obdavčen in zanj plačuješ trošarnino. Jedilno olje je pa samo obdavčeno.
2.) če točiš jedilno olje nisi v prekršku in ti nič ne morejo.
3.) biodizel uniči večino sodobnih avtomobilov v enem do dveh mesecih. Biodizel ima tudi maščobe, ki uničujejo (razžirajo) napeljavo(gumijaste cevi).


Imlet1 - probaj vsa vprašanja v enem postu postavit!!!


Ime biodizel se uporablja za D2 s dodatkom rastlinskega olja. Rastlinsko olje ne uniči sodobnih dizlov(razen tesnil na napeljavi) v 2 mesecih ker nemci in avstrijscij točijo izključno rafinirano rastlinsko olje s dodatkom metanola na skupno že več kot 250 črpalkah. Dokazano je da je za sodobne dizle biodizel celo boljši ker ni tolko sajast in zabije raznih filtrov in šob. Je pa res da more biti prečiščen.

V Grdcu se mestni promet in komunala vsi vozijo na rastlinski dizel.
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
SamoL
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 19
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:19 pm

Napisal/-a SamoL Pe jul 08, 2005 7:55 am

Tukaj se ne bi ravno strinjal: biodiesel je gorivo, ki ne vsebuje D2 (lahko pa ga seveda mešaš z D2). Po izkušnjah Nemcev, biodiesel (ki ga pridobivajo iz rastlinskega olja in metanola) razžira gumijaste dele, čisto rastlinsko olje pa ne.

LP
Samo
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar Pe jul 08, 2005 8:04 am

SamoL je napisal/-a:Tukaj se ne bi ravno strinjal: biodiesel je gorivo, ki ne vsebuje D2 (lahko pa ga seveda mešaš z D2). Po izkušnjah Nemcev, biodiesel (ki ga pridobivajo iz rastlinskega olja in metanola) razžira gumijaste dele, čisto rastlinsko olje pa ne.

LP
Samo

JAz samo pravim da se je za D2 z dodatkom rastlinskega olja razširilo ime biodizel. Drugače imaš prav je biodizel rastlinsko olje z dodatkom metanola.

Razlike med rstlinskim in jedilnim olje ni. Jedilno je ponavadi sončnično pa tudi iz oljne repice(biodizel). Isto je kot plinsko olje in dizelsko gorivo.

Za pridelavo biodizla se uporablja tudi filtrirano odpadno olje. Pri nas ena firma od šol in restavracij odkupuje odpadno olje in ga prodaja v avstrijo za biodizel.
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
fe3
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 10
Pridružen: Pe jul 08, 2005 1:22 am

kaj je biodizel?

Napisal/-a fe3 Pe jul 08, 2005 5:42 pm

Gospodje, vidim, da večini ni povsem jasno kaj je biodizel in kakšne so njegove lastnosti.
Predvsem to ni mešanica rastlinskega olja in metanola, kot so to preproščino raztrobili novinarji.
Kemično rečeno je biodizel monoalkil ester maščobnih kislin. Pridobimo ga iz olj in maščob rastlinskega ali živalskega izvora s postopkom transesterifikacije. To pomeni, da iz enega estra dobimo drugega. V našem primeru iz estra maščobnih kislin in glicerola dobimo ester maščobnih kislin in metanola. Glicerol pa se izloči iz zmesi. Iz svežih ali odpadnih olj pridobljeni biodizel je treba nujno še oprati, posušiti in filtrirati preden se ga toči v avtomobile. Čeprav že neoprani biodizel ponavadi zgleda zelo lepo, je v njem nujno še ostanek metanola, glicerola, katalizatorja in nekaj mila. Predvsem zaradi glicerola, ga je treba še oprati, ker glicerol, podobno kot voda lahko poškoduje "bosch-pumpo" in šobe. BD se lahko meša in uporablja z običajno nafto v vseh razmerjih. Ponavadi ga označujejo kot B100, B80, 50, 20 ali v Petrolovem primeru B5, glede na delež vsebnosti biodizla.
Biodizel je v resnici bolj agresiven do nekaterih materialov, kot nafta ali rastlinsko olje. Predvsem gumijaste cevke lahko začnejo puščati. To nebi smel biti problem pri avtomobilih narejenih po letu 1992, pa do pojava common raila in P/D sistema. Ti novejši motorji, kot tudi starejši morajo biti posebej prirejeni. Predelava ni draga. Ravno to je prednost biodizla pred rastlinskim oljem, da niso potrebne zahtevne in drage predelave motorja. V večini primerov je največ kar se lahko zgodi, da biodizel očisti rezervoar usedlin od nafte in posledica je cukanje ali zaustavitev zaradi zamašitve filtra goriva. Ostale težave se lahko pojavijo izključno zaradi slabe kvalitete, ravno tako kot pri običanji nafti. Predvsem je neumnost trditev, da BD slabše maže in da zato lahko zariba "bosch-pumpa".
BD ima dosti boljše mazalne sposobnosti, malo višje cetansko število, za 8% nižjo energetsko vrednost in za skoraj toliko tudi povečano porabo.
Seveda pa ima tudi rastlinsko olje svoje prednosti. Predvsem odpadejo sitnosti in stroški s predelavo. Potrebno pa je predelati avto, podobno kot na plin. Dodatni rezervoar, tropotni EM ventil in preklopnik v kabini. Se je pa z motorji na rastlinsko olje uspešno ukvarjal nemški inženir Elsbett.
Če koga še podrobneje zanimajo biodizel in ostala alternativna goriva je tega dosti na netu, lahko podam kakšen link do forumov in raziskav.
LP Francl
 
Uporabniški avatar
imilet1
Uporabnik
 
Prispevkov: 1368
Pridružen: Pe dec 05, 2003 11:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a imilet1 So jul 09, 2005 9:00 pm

MENE BL ZANIMA KJE BI DOBIL JEDILCA(NE odpadnega) in to večjo količino za manjši dnar...
Ker v tušu cash and carry je 20 litrov 5000sit, kar je dražje kot nafta.
Lahko pa tud odpadnga če lahko kdo drug zrihta!
LP
 
Uporabniški avatar
mgas XLR
Novinec
 
Prispevkov: 226
Pridružen: Po maj 09, 2005 5:37 pm

Napisal/-a mgas XLR To jul 12, 2005 6:51 pm

a je treba jedilnega tankat namesto nafte al namesto olja :?:
Slika
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 735
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: Diesel motor na jedilno olje - vojna proti nafti industr

Napisal/-a Mazda2 So feb 20, 2016 7:27 pm

Meni naj pa nekdo odgovori kako bi se kakšno (sveže) jedilno olje obneslo v motorju namesto motornega olja? Tega ne mislim prakticirat na svojem avtu, me pa zanima. Bi pa morda poskusil kdaj na kakšnem starejšem slabo ohranjenem avtu, vrednem kakšnih 100 eur ali manj.
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Re: Diesel motor na jedilno olje - vojna proti nafti industr

Napisal/-a =swen= So feb 20, 2016 7:56 pm

Sam sem med študijem na fakulteti opravil kar nekaj tribološkim meritev olj in ti lahko povem, da jedilno olje ne dosega takšnih lastnosti mazanja kot namensko, še največja razlika pa je v obstojnosti. Navadno olje bi praktično takoj razpadlo, že po prvi vožnji bi izgubilo vse 'dobre' lastnosti. Je slabše odporno na temperaturo, hitro oksidira, oljni filem se hitreje prebije, obstojnost je zelo majhna, pri nizkih temperaturah bi bila viskoznost problematična...

Z drugimi besedami: avto bi hitro ribnil.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 21 gostov