Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
autofrik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 77
Pridružen: To mar 22, 2016 7:56 pm

Materiali komponent motorja

Napisal/-a autofrik To mar 22, 2016 8:09 pm

Domov sem dobil brušurco o novih motorjih in njihovi sestavi in me zanima vaše mnenje, kakšne so prednosti/slabosti motorja ki ima blok iz aluminija ali iz železa.
Za blok motorja iz alumija piše da je motor lažji in da ga uporabljajo v novejših motorjih,
za blok motorja iz železa piše da boljši zvok iz auspuha. Kaj je boljše in kaj je bolj vzdržljivo?

Pa še eno nepovezano vprašanje. Je kaj na tem da motorji z manjšo kompresijo imajo večjo življensko dobo in če kompresija vpliva na izbiro materiala motorja.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Materiali komponent motorja

Napisal/-a esem To mar 22, 2016 9:33 pm

Nam zaupaš natančen naslov brošurce, v kateri je "železen" zvok auspuha boljši od "aluminijastega"? in link, če obstaja na netu, prosim?

Sicer je pa vse to zelo prepleteno povezano. Majhna sprememba nekje poruši optimum drugje. Ne da se tako "izolirano" odgovarjat. Optimalno razmerje med težo, porabo, močjo, proizvodnimi stroški, enostavnim vzdrževanjem, majhno občutljivostjo in veliko vzdržljivostjo težko najdejo v tovarniških laboratorijih, mi pa naj povemo, kaj je pomembneje - jajce ali kura...
 
autofrik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 77
Pridružen: To mar 22, 2016 7:56 pm

Re: Materiali komponent motorja

Napisal/-a autofrik To mar 22, 2016 9:56 pm

V literaturi piše: Material for the cylinder block and crankcase is grey cast iron because its good acoustic dampening properties. Kaj pomen dampening, mogoče sem narobe prevedel.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2262
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Materiali komponent motorja

Napisal/-a RedBaron To mar 22, 2016 10:11 pm

dampering je dušenje.
gray cast iron pa je siva litina in ne železo...

Aluminij je lažji, dražji, ter boljši toplotni prevodnik od sive litine

Največkrat je blok iz litine, glava pa aluminijasta, seveda so tudi izjeme, da je oboje alu ali oboje litina.
 
autofrik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 77
Pridružen: To mar 22, 2016 7:56 pm

Re: Materiali komponent motorja

Napisal/-a autofrik To mar 22, 2016 10:21 pm

A tako, glede sive litine sem poenostavil saj je v njej več kot 93% železa.

Kateri motorji pa imajo v celoti motor iz aluminija?
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Materiali komponent motorja

Napisal/-a plinaš Ne mar 27, 2016 11:09 am

RedBaron je napisal/-a:dampering je dušenje.
gray cast iron pa je siva litina in ne železo...

Aluminij je lažji, dražji, ter boljši toplotni prevodnik od sive litine

Največkrat je blok iz litine, glava pa aluminijasta, seveda so tudi izjeme, da je oboje alu ali oboje litina.

iron - angleško = železo - slovensko ..
siva litina je samo ena od različnih mešanic kovin v kateri ima glavni delež železo kot element ..
najbolj uporabljane zlitine železa : siva litina , jeklena litina (zlitina jekla in ostalih legirnih elementov , iz katere je bil osnovni končni izdelek pred finalno obdelavo ulit v nek model ) , navadna ogljikova jekla , legirana jekla , nerjavna jekla , jekla odporna proti kemikalijam , temperaturno odporna jekla , nemagnetna jekla - jp a ni čudn pa želez ma notr..

najprej si "picajzlast" , takoj za tem pa pišeš o aluminiju in litini posplošeno..odloč se kaj bi rad zdej...

nikoli in nikdar se v končnem izdelku avtoindustrije ne uporablja čiste kovine..zmeraj je to zlitina večih kovin ali nekovin ..
autofrik je napisal/-a:A tako, glede sive litine sem poenostavil saj je v njej več kot 93% železa.

Kateri motorji pa imajo v celoti motor iz aluminija?

"aluminijasti" motorji se razlikujejo med sabo v par pomembnih stvareh :
škoda - še v časih pred VAG - je imela zanimivo kombinacijo aluminijastega bloka motorja ter glave iz sive litine ..

aluminijast blok : lahko je blok iz aluminijeve zlitine in ima vstavljene / naprešane valje/puše iz nekega jekla ..
aluminijast blok : iz aluminijevee zlitine z dodatno obdelano površino samega valja (nikasil ali podobno)

aluminijasta glava: iz aluminijeve zlitine z vstavljenimi/naprešanimi sedeži ventilov iz jeklene zlitine
aluminijasta glava: iz aluminijeve zlitine brez vstavljenih sedežev ventilov z dodatno termično + kemično obdelavo površine sedežev ventilov za višjo trdoto , višjo odpornost na temperaturo in s tem daljšo življensko dobo /odpornost proti obrabi ..

če sem pa vpisal kakšno napako , ki ni čisto po tehniško - strojniško - metalurških pravilih se pa globoko oproščam nekaterim strokovnjakom iz tega področja ..
plin je cnej k bencin
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 18 gostov