Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
neeejc123
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: To maj 31, 2016 8:50 am

Voznja pri zelo visokih obratih

Napisal/-a neeejc123 Ne jun 19, 2016 9:30 am

Pozdravljeni,
imam dve loceni vprasanji:
1. kaj se zgodi ce v avtu z uradno najvisjo hitrostjo 160 kmh, drzim gas do konca tudi pri max hitrosti? Vem, da pride do obrab, oz. to ni ravno dobro za motor, ampak a mi zacne omejevat obrate, ali gre avto tudi preko meje 160 kmh. s svijim sem sel tudi cez 150 kmh, pa ni bilo slisat, da bi se motor kaj matral, oz. da vozim v max obratih, tako da se mi je zdelo da bi sel lahko tudi cez 160 kmh, a mi lahko avto crkne zaradi preobremenjenosti?
2. pri pospesevanju: kdaj bo poraba najmanjsa, ko pritiskam gas do konca (poraba je vecja, cas do koncne hitrosti 0a nizji), ali pa cim manj gasa (manjsa poraba pri pospesevanju, dalj casa pospesujem), menjat v visjo prestavo pa je najbrz treba cim prej, torej v cim nizjih obratih, ane?
Hvala za odgovore
Zadnjič spremenil neeejc123, dne Ne jun 19, 2016 9:50 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
titanius
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Ne jan 17, 2016 9:16 pm

Re: Voznja pri zelo visokih obratih

Napisal/-a titanius Ne jun 19, 2016 9:45 am

Če imaš TDI-ja, je hitro pospeševanje do rdečih vrtljajev kar škodljivo za turbino(imam tak občutek). Nekje pri 3000 obratov menjaj, saj ne rabiš vedno tako hitro pospeševat. Ko prehitevaš na lokalni cesti je to nekaj drugega. Takrat ti trenutno poveča porabo a ko nabereš določeno hitrost in konstantno držiš je potem poraba občutno manjša. Jaz imam bencinarja pa pri 3500 menjam(iz četrte v peto na AC pri 4000+), samo pri bencinarju lahko poženeš tud do 6000 obratov. Dizel ima že tako večji navor kot bencinar in ga potem ne rabiš toliko priganjat, da prideš do določene hitrosti. Tako jaz gledam na to.
Lp
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2262
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Voznja pri zelo visokih obratih

Napisal/-a RedBaron Ne jun 19, 2016 10:19 am

Dokler ni na rdečem polju, mu nima kaj bit. Seveda je treba malo poslušati motor, ker gonit ga v obrate nad max. močjo je (ponavadi) brezveze.
Ampak če ga (ogretega) pohodiš do konca... jaz ne vidim problema (razen višje porabe).

Seveda mora biti avto ustrezno vzdrževan, to je itak osnova (ne samo pri agresivni vožnji).
 
Reaper85
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: Če jul 16, 2009 9:44 pm

Re: Voznja pri zelo visokih obratih

Napisal/-a Reaper85 Ne jun 19, 2016 11:54 am

1. Če ima max 160, bo verjetno prišel do 170 po števcu.
Povsem na blokadi itak nima smisla vozit, ampak 160 po števcu greš pa lahko tudi dalj časa.

Crknit nima med vožnjo kaj (razen proti koncu življenjske dobe avta), pa si lahko konstantno pri 6000-6400 obratih, če ima max 6500.
Seveda kot si že sam rekel, se pa življenjska doba skrajša, ampak tudi ne za polovico, ampak verjetno do -20%.
Večino Slovencev pri tem itak bolj skrbi poraba kot pa da bodo naredili 200 namesto 250k km.

2. Za najmanjšo porabo vsekakor ne bo najbolje, če pritisneš gas do konca, pa tudi če bi s tem najhitreje prišel do potovalne hitrosti.
Načeloma velja, bolj si nežen z gasom in manj obratov kot imaš, nižja bo poraba.
Ampak če greš s prestavo previsoko, bo spet višja, recimo v naselju je bolje peta kot šesta. Z avti z manj kot 200Nm, pa celo raje vozim v četrti.

http://www.potnik.si/kako-zmanjsati-porabo.html
Tukaj piše:
čim hitreje pospešiti do 100 km/h in nato voziti v peti prestavi z zelo malo plina je gospodarneje, kot s polovičnim plinom voziti v nižjih prestavah.

Ampak to zdaj ne pomeni, da greš z drugo do 6000 in potem voziš 90 v šesti.
Ko sam vozim na najnižjo porabo se vsekakor omejim pri obratih, nekje 3000 max.
Tudi tukaj je lep graf, kjer se vidi da je okoli 3000 sweet spot:
http://physics.stackexchange.com/questi ... onsumption
Optimalna količina plina med pospeševanjem pa okol 2/3.
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1964
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: Voznja pri zelo visokih obratih

Napisal/-a nejc1 Ne jun 19, 2016 12:04 pm

titanius je napisal/-a:Če imaš TDI-ja, je hitro pospeševanje do rdečih vrtljajev kar škodljivo za turbino(imam tak občutek).


Ko je enkrat motor dobro ogret (če se mrzlega tera je druga stvar) ni nič škodljivo oz. je celo priporočljivo, da se ga občasno konkretno natera v obrate (lahko tudi do konca ali pa vsaj do ene 4000). Slabše je če vedno voziš z (pre)nizkimi obrati...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov