Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 733
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a Mazda2 Ne apr 13, 2025 11:47 am

Prvi atmosferec, slednji s turbino. Recimo, bom res natančno ti povedal kaj mislim. Jaz imam Hondo Civic 1.5, 184 konj, 240 nm navora. Če bi istemu avtomobilu povečal kubaturo, konji pa da ostanejo kakršni so, bi se mu navor povečal.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4472
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a Firediver Ne apr 13, 2025 11:54 am

P (moč) = M (navor) x (kotna hitrost)

Kje je tu kubatura?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 864
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a Kristjan123 Ne apr 13, 2025 2:13 pm

Ne ga jezit in mu dajte pritdit . Če ne vam bo vsem citiram "zmanjšal kubaturo in navor na istem vozilu " :lol:
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1975
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a Polo78 Po apr 14, 2025 12:25 pm

Ja, v teoriji seveda tudi večja kubatura (+ kak valj več) pripomore k več navora. Poglejte si Mazdo in njen novi 3.3 dizel, menite, da bi npr. s pol manj prostornine (in 2 valjema manj) dobili ven 550 Nm?

Seveda pa ne moremo kar poenostavit in reči, da če bi nekemu motorju dodal 300 ccm, da bi to avtomatsko pomenilo več navora, tu je še precej drugih dejavnikov..
Antiznačkar po prepričanju
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 592
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a AssKicker Po apr 14, 2025 3:04 pm

Število valjev ne pripomore k navoru. Bi skoraj rekel, da manj valjev spravi vn več navora. Recimo pri motorjih se to vidi... Nek 600ccm motor z enim valjem ima več navora kot recimo nek 600ccm štirivaljnik.
Je pa seveda spet odvisno od hoda bata, ventilov, izpuha, sesalnega kolektorja, itd...
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 733
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a Mazda2 Po apr 14, 2025 5:10 pm

Ma saj tega jaz res ne zastopim. Recimo motorji, kot si omenil, imajo z manj valji več navora. In dam primer:
Prej sem imel Yamaho FZ6 Fazer S2, 600 cc in 4 valji ter 72 kw. Motor je dobro pospeševal, hitrost sprobana do 228 po števcu in motor bi še šel. Potem sem presedlal na maxiskuterja 400. En valj, 24 kw, pa vam povem, da ga v večini časa bolj z veseljem vozim. No morda pripomore tudi to, da je avtomatik s suho sklopko. Prožen je, obrneš ročico za plin in že gre. Le nad 80 km/h si moraš vzeti malo več prostora za prehitevanje.
Pri avtih mi pa ni jasno. Manj kot 4 valjnike še nisem vozil, da bi komentiral prožnost 3 valjnika. Nisem pa tudi vozil več kot 4 valjnike. Zakaj imajo potem 8, 10 in 12 valjniki mnogo navora, več kot 4 valjniki?
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4472
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a Firediver Po apr 14, 2025 7:24 pm

Tukaj igra veliko vlogo razmerje vrtina in gib bata.
Fazer-ca ima zadušen motor v originalu od R6, 4 valjni kratek gib, gre zadeva v obrate, vožnja je "dirkaška".
Enovaljniki/dvovaljniki imajo daljše gibe, zato ne gredo v visoke obrate, imajo pa v nižjih vrtljajih precej navora, lepše se pelje.

Enačba, ki sem jo zadnjič prilimal bi v tem primeru za isto moč bila ali manjši navor pri visokih vrtljajih ali večji navor pri nižjih vrtljajih.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2254
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a RedBaron Po apr 14, 2025 7:45 pm

Polo78 je napisal/-a:Ja, v teoriji seveda tudi večja kubatura (+ kak valj več) pripomore k več navora. Poglejte si Mazdo in njen novi 3.3 dizel, menite, da bi npr. s pol manj prostornine (in 2 valjema manj) dobili ven 550 Nm?

Seveda pa ne moremo kar poenostavit in reči, da če bi nekemu motorju dodal 300 ccm, da bi to avtomatsko pomenilo več navora, tu je še precej drugih dejavnikov..


Po moje bi lahko dobili enake (ali celo višje) vrednosti z manjšo prostornino in/ali manj valji... recimo VW-jev 2.0 BiTDI ima 500 Nm navora... pa ima več kot liter manj prostornine in samo 4 valje.
Ampak tu niti ne gre za to, kaj je tehnično možno in kaj ne. Zadaj je filozofija (mazda nekako ne gre v smeri downsizinga in imajo pač motorje večjih prostornin) in tudi marketing, da se pokrije čim širši spekter želja in potreb kupcev, se pri tem upošteva zavarovalne razrede, ipd...

Tako da ja, večja prostornina ne pomeni avtomatsko boljših zmogljivosti, oz več navora. Tukaj je ogromno odločujočih faktorjev in ne moremo kar tako posploševati, čeprav načeloma v osnovi drži, da večja prostornina pomeni več navora in posledično moči...
 
Uporabniški avatar
McLaren
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3363
Pridružen: To jul 29, 2003 1:19 pm
Kraj: Cela EU

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a McLaren To apr 15, 2025 8:27 am

Zdej se zarad Mazde2 cela znanost tukaj dela, ko je pa zelo enostavno. Hoces vec navora dodaj / zamenjaj turbino al pa supercharger. Konc debate. Ja so tud druge stvari kot je povecanje prostornine, vgradnja drugih komponent, se jebeni NOS lahko instaliras pa bos tud mel vec navora. Ampak najboljsa in za proizvajalce najbolj poceni resitev je turbina.
Ni to apn4 ko si malo pobrusu bat pa si dobil vec moci. Ne vem, mogoce je na Hodni tako, probaj, bos najbolj zihr vedu.
 
HitriZajcek
Novinec
 
Prispevkov: 199
Pridružen: Ne dec 12, 2021 9:34 pm

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a HitriZajcek To apr 15, 2025 6:25 pm

RedBaron je napisal/-a:Po moje bi lahko dobili enake (ali celo višje) vrednosti z manjšo prostornino in/ali manj valji... recimo VW-jev 2.0 BiTDI ima 500 Nm navora... pa ima več kot liter manj prostornine in samo 4 valje.

Seveda se da dobiti več z manjšimi motorji (npr. Formula 1), ampak ne zaradi manjših motorjev, temveč zaradi drugih dejavnikov - v tvojem primeru prisilno polnjenje. Omenjeni Mazdin motor mislim da nima turbine.

Bolj objektivno je primerjati celo družino motorjev z različnim številom valjev - npr. BMWjeve B38, B48 in B58.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2254
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a RedBaron Če apr 17, 2025 6:50 pm

Omenjen mazdin motor seveda IMA turbino....

"dizelski, turbo vrstni šestvaljni, prostornina: 3283 cm3, največja moč: 187 kW (254 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 550 Nm pri 1500 vrt./min."
 
HitriZajcek
Novinec
 
Prispevkov: 199
Pridružen: Ne dec 12, 2021 9:34 pm

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a HitriZajcek Pe apr 18, 2025 6:57 pm

Hvala za popravek, živel sem v prepričanju da je tudi to atmosferski motor.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2254
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: TSI 1.0 110 KM

Napisal/-a RedBaron Ne apr 20, 2025 7:09 am

Uf, mislim da že dolgo ni več atmosferskih dizlov v ponudbi (kar se avtomobilizma tiče). Eden zadnjih (če ne kar zadnji) je bil 2.0 SDI, ki je bil na voljo v 5. generaciji golfa in ga potem v 6. ni bilo več. Zmogel je 75KM in 140 Nm in ni dosegel nekega groznega prodajnega uspeha. Za razliko od predhodnika, 1.9 SDI, ki je bil dokaj priljubljen.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov