iKst je napisal/-a:Fantje, najmanjša poraba je pri 0 obratih, naprej se pa veča. Če imaš največji navor pri 5000 bo avto vseeno pokuril manj, če ga voziš pri 2000. Je pa res da je v območju največjega navora izkoristek največji. Takrat avto najbolj pospešuje.
Glede načina vožnje je pa čist odvisno od posameznika. Jaz vozim po mestu 50kmh v 3 ali celo 4. Tolk da se avto ne matra ko narahlo pohodiš. Po regionalkah tudi v 5. Uglavnem, vedno v najvišji prestavi kjer se še da normalno pelat. Max. obrati so pa itak omejeni z omejevalnikom, in včasih je dobr avto tudi to tja zavrtet. Recimo prehitevat ne greš s 5. ampak vržeš v 3. in gas do konca.
I. R. Baboon je napisal/-a:
Najamanjsa poraba motorja je pri najvecjem navoru....
Pero je napisal/-a:I. R. Baboon je napisal/-a:
Najamanjsa poraba motorja je pri najvecjem navoru....
ni res, nikoli ni bilo res, nikoli ne bo....
pri največjem navoru lahko govorimo o največjem iskoristku, nikoli pa ne o najmanjši porabi. Ali noben ne loči razlike ?
Avto bo najmanj porabil pri najnižjih obratih v najvišji prestavi v kateri še lahko normalno deluje. In govorimo o konstantni vožnji, ne o klancih gor ali dol in ne o pospeševanju.
Pero je napisal/-a:Upor narašča z kvadratom hitrosti in ne kubikom!!!
Pero je napisal/-a:Prva meritev je pa bila v koliko časa se motor segreje od trenja če ga vrtijo brez da bi deloval in brez svečk. Po nekako 1/2 ure je motor prišel na delovno temperaturo na da bi karkoli zgorevalo.
nebivedu je napisal/-a:V peti prestavi pri konstantni hitrosti 50km/h, je potrebno samo pedal za milimetre pritisnit, da vzdržuješ to hitrost. V 3 prestavi je potrebno že bolj pohodit gas, ker moraš vzdrževati skor 3000 obratov in kaj tukaj ti ni jasno
Pero je napisal/-a:Odprtost lopute tudi ni faktor, faktor je dejanski pretok zraka in podtlak
1.8T je napisal/-a:Res je, ampak tu ni bilo govora o porabi, ampak o izkoristku
D.J. je napisal/-a:A je kdo opazu, da je Rok preklopu iz ravnine in konstantne hitrosti na pospeševanje v nižjih in višjih prestavah? In zagovarjal isto "teorijo", ki pa v tem primeru velja.
Bral sem sam do 5 strani pa zato sprašujem.
Pero je napisal/-a:I. R. Baboon je napisal/-a:Najamanjsa poraba motorja je pri najvecjem navoru....
ni res, nikoli ni bilo res, nikoli ne bo....
pri največjem navoru lahko govorimo o največjem iskoristku, nikoli pa ne o najmanjši porabi. Ali noben ne loči razlike ?
iskoristek je razmerje med največjo razpoložljivo močjo in porabo.
In je približno okoli največjega navora.
najmanjša poraba je pa pri najmanjših možnih obratih.
Zgoraj je en napisal porabo za Škodo, pa poglej/preračunaj obrate, pa kje ima največji navor, itd... Približno podobno je za vse avte. Pa ne govorim zato ker je nekdo tako napisal na forumu...
D.J. je napisal/-a:Rok: kdo je govoru o kakšnem rookieju? Znanje nima veze s številom postov ali registracijo na forumu.![]()
Poleg tega sem pa prebral VSE do tistega posta. In razen če sem mal mutav (zelo možno), sem prebral kako ste šli iz debate o konstantni hitrosti na ravnini do pospeševanja.
Pa ne bod tečn.
Pero je napisal/-a:Če pa motor sam po sebi nebi delal veliko izgub bi bilo vse eno v kateri prestavi se voziš.
Blue GTI je napisal/-a:Hecna debata![]()
@Rok : ti ga malo pihaš, imaš dobre ideje, a določene osnove ti niso čisto jasne, zato vlečeš napačne zaključke.
Najmanjša poraba standardnega avtomobila je pri dokaj nizkih obratih, ko avto ne cuka in moraš imeti v najvišji prestavi. Takrat je hitrost ponavadi okoli 50-60km/h. Točka najmanjše porabe ni v nobeni povezavi s točko max. navora ali max. moči. Treba je ločiti režim delne obremenitve in režim polne obremenitve. Pri delni obremenitvi vozimo počasi z delnim gasom, pri polni obremenitvi pa s ful gasom. Max. moč in navor se dogodita pri polni obremenitvi, ki pa nima nobene zveze z delno obremenitvijo. Pika.
Tukaj je graf od VW Lupo 3L, ki prikazuje porabo pri konstantni vožnji v posameznih prestavah v odvisnosti od histosti :
Nadgradnja "debate o porabi" je uvedba specifične porabe "Be" in še določenih parametrov, kar pa je malo previsok nivo tega foruma.
Normalen bencinski avto dela vedno okoli lambda=1, elektronika premeri količino zraka, ki ga avto posrka in doda ustrezno količino bencina. Če gre v eni sekundi 14,4 grama zraka v motor, je treba vbrizgati 1 gram bencina. Če ga elektronika takrat vbrizga 2 grama, ka bo en gram ven pljunilo skozi auspuh, ker ne bo mogel zgoreti, saj ni dovolj kisika v motorju. Nobenemu ni jasno, kaj se dogaja, ko se pritiska na gasJa dušilno loputo se s tem odpira in pripira in s tem dozira količino zraka, ki ga dovolimo, da ga motor posesa. Več ga posesa, več bencina lahko vbrizga in večja je moč...
¸Slide je napisal/-a:Dons sm pa zgodn...
Lej Rok_, razlog da avto porabi "kao" najmanj bencina v območju vrtljajev kjer ima največji navor je, da se v tistem območju avto najmanj matra za vzdrževanje oziroma pridobivanje hitrosti in je posledično treba manj tiščati na gas(Manj gasa, manj benza)...Ampak to je bolj v idealnih pogojih, ki pa jih na cesti le redko srečaš. V praksi je največkrat tko, da poraba narašča z vrtljaji in pa z odprtjem lopute za gas...
Najlepše to vidiš če maš potovalni računalnik, ki računa trenutno porabo...Recimo Clio Dci, če pelješ z malo gasa, ravno toliko da vzdržuješ hitrost recimo 50 v peti, pije...kua pa vem ene 1,2-1,7 litra, če prestaviš v 3. prestavo, in se obrati dvignejo v območje največjega navora, pa se z obrati dvigne tudi poraba, pa tud če gas čist mal držiš...Men se v praksi dogaja pač da mi poraba narašča skladno z obrati, vendarle pa je tuki važen tud položaj stopalke za plin, ker če bo na podnu, bo tud Dci pil 15l (trenutna poraba!!!, povprečna seveda vseen ne bo tko visoka)
Torej, peresna noga na plinu, občutek za ravno prav nizke vrtljaje in bo poraba najnižja. Drugač pa da se mal pohecam, ja možno je da avto pri 5000 obratih porabi manj ko pri 2000...če pri 5000 pustiš pr miru stopalko plina, pri 2000 je pa do daske![]()
Vozim pa tko, Audi A4 1.8 1500-3000 (3000-6000 hitra vožnja), za petko bi težko reku k nima števca ampak bil bi pa večinoma zlo visokoops:
, Clio Dci pa vedno počasi(dizl pač) pa nekje med 1200 in 2500 mogoče do 3000 če je treba kje fajn potegnt...
Glede Mazde in primernih vrtljajev bi pa tole reku, današnji avtomobili niso več ravno visoko turažni oziroma vsaj izključno visoko turažni, saj se ravno tko dobro počutijo pri nizkih kot pri visokih vrtljajih(ampak večina bolj v nizkih kot v visokih, z redkimi izjemami...Honda, BMW, Ferrari itd itd..) Tak da dvomim da si kaj zje.al avto z nizkimi obrati...
Visoko turažne mašine, so ble za moje pojme stare mašine športnih avtomobilov, ki nizkih obratov enostavno niso prenesle, saj so cukale, morile itd itd...pri visokih pa trgale...Podobno kot 2 taktni motorji recimo Cagiva Mito ali druge 125 al pa 250 kubične ropotulje, pri katerih mora števec nujno preseči nekje 7000 obratov, da se začne dogajat...ampak pol se pa dogaja![]()
LP
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov