Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Visanje tlaka v pnevmatikah...

Napisal/-a 1.8T Pe avg 06, 2004 8:51 am

Po daljsem iskanju nisem nikjer zasledil te teme (...ali pa ne znam iskalnika uporabljati), zato mi ne zameriti, ce je taksna tema ze bila...

Torej, zamenjal sem podvozje za bolj sportno (Kayaba Ultra SR amortizerji ter FK vzmeti -40mm) in avto se je spremenil iz vrtne gugalnice v kar solidno na cesti lezec karavan. So far, so good.

Zaradi principa, da mora avto izgledati cim bolj "original", sem ostal na tovarniskih 15" litih platiscih, na katerih so gume GY EagleF1 205/60/15.

Do sedaj sem jih vedno vozil na 2,4 bara, sedaj pa sem jih pihnil na 2,6 bara, ampak se vedno cutim pod kolesi zvijanje in podajanje gume. Normalna poteza bi bila 16" ali celo 17" platisca, ampak mene zanima to, do katere mere je se zdravo visati tlak in kaj vse to s sabo potegne?

V mislih sem imel tja do 3 bare?

Any ideas?

/jan
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Pe avg 06, 2004 8:57 am

Men se zdi da ti višanje (in nižanje) tlaka spremeni obliko gume, tako da to pomoje ni dobro delat zaradi lege, oprijema cestišča in obrabe gum. Zdej usaj poznaš dobre lastnosti večjih felten in s tem nizkoprofilnih gum :)
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Pe avg 06, 2004 9:04 am

guma bi naj pla napolnjena po predpisih proizvajalca :bere , ker premalo napolnjena se bo obrabla po robovih, preveč pa po sredini tekalne plasti! :ne
Slika
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Pe avg 06, 2004 3:48 pm

mal preveč imaš napolnjene (gume se ti bodo po sredini obrabljale)

Če se v avtu ponavadi voziš sam (brez dodatne teže) bo 2.1 ali 2.2 bara čist dovolj.
 
Uporabniški avatar
Serđo™
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2412
Pridružen: Če mar 21, 2002 10:03 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Serđo™ Pe avg 06, 2004 4:34 pm

jst mam moje 205/40/17 med 2.0 in 2.2
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Napisal/-a 1.8T Po avg 09, 2004 8:36 am

Sem jih spredaj spustil na 2,2 bara, pa so se posedle in razlezle do te mere, da me je zaskrbelo. Sele pri 2,4 bara so se toliko dvignile, da imajo normalno obliko, ne pa kot en kupcek dr*ka... ce pa grem vec od 2,4 bara se oblika ne spreminja vec, samo trdota...

WTF?

V navodilih za avto pise spredaj od 2,1 do 2,2 bara.

/jan
 
Uporabniški avatar
Skull23
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2128
Pridružen: Po okt 14, 2002 11:28 am
Kraj: Kolomban

Napisal/-a Skull23 Po avg 09, 2004 9:25 am

Tako malo razlike se pomoje ne pozna... js mam 215/45 17 in mam spredaj 3.0 (težek motor) zadej pa 2.6bar. To mi je vulkanizer nafilal tolko, upam da obvlada svoj posel. Problem je ker nisem še nikjer na netu opazi kako stran z merami gum in priporočenim pritiskom...
 
-djsly-
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Če jul 03, 2003 6:43 am

Napisal/-a -djsly- Po avg 09, 2004 9:30 am

res raje premisli o nakupu večjih platišč in širših gum.
hint: 17" :twisted:
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček Po avg 09, 2004 9:48 am

jest mam 16 colske 205/55, pa serijsko piše da morjo bit napumpane med 1.9 in 2.2, pa k sem gume menu mi jih je vulkanizer napumpu na 2.6. Neke hude razlike v vožnji ni lohk, da se obrabljajo bolj, ampak ne ne na zunanji in ne sam na notranji strani ampak enakomerno, je pa avto mal bolj trd.
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Napisal/-a 1.8T Po avg 09, 2004 10:02 am

-djsly- je napisal/-a:res raje premisli o nakupu večjih platišč in širših gum.
hint: 17" :twisted:


Indeed.

Glih 17" ne, bom pa verjetno 16" col (ker imam ze homologirane). Ne da se mi spet po LPP-ju letat in jih na kolenih prosit, naj mi za bozjovoljo kaj noter vpisejo...

/jan
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Po avg 09, 2004 10:20 am

Da bi gumo razneslo ni problema. Jaz jih filam na 3 bare za driftat, pa je guma pod veliko obremenitvijo takrat in se čist normalno drži, tudi ko žice že ven pogledajo. Vulkanizer je reku da je tut na 7 barov že napumpal gumo in je ni razneslo.

Ampak če boš filal gumo na 3 bare ali več ne bo bistvene razlike. V ovinkih se bo še vedno deformirala. Najboljša rešitev so pomoje 16" feltne (lahko tudi več, ampak pol pa že avto trd rata). In to dost široke feltne, recimo 8 ali 8,6J če misliš imet gor 205 ali 215 gume. Tako da bo guma malo raztegnjena na feltni. Tko se pol še manj deformira in se ful pozna pri handlingu. Je pa res da ni praktično za vožnjo po ozkih mestnih ulicah ker je pol feltna bolj na udaru, ker je guma ne ščiti.
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Po avg 09, 2004 10:21 am

Glej moj post http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=16659&highlight=

Jaz sem naredil ravno obratno. Najprej 16", pol nižal, pol čez nekaj časa na 15" :roll:
 
Uporabniški avatar
Vičo
Novinec
 
Prispevkov: 306
Pridružen: Po mar 15, 2004 12:14 pm
Kraj: Ilirska Bistrica

Napisal/-a Vičo Po avg 09, 2004 10:41 am

Štos je v višini gume, ne v velikosti felge!
Dej gor ene 45 višine pa se nebo več zvijala v ovinku! :wink:
Slika
 
maček
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 589
Pridružen: Pe avg 06, 2004 4:25 pm

Napisal/-a maček Po avg 09, 2004 10:45 am

Kuko pa veš da se ti zvija, se ti nebi smela tudi pr predpisanem tlaku, kolk maš pa višino gume????
 
Uporabniški avatar
ASenna
Uporabnik
 
Prispevkov: 1249
Pridružen: To jan 20, 2004 10:53 am
Kraj: kropa

Napisal/-a ASenna Po avg 09, 2004 10:48 am

Dej gor ene 45 višine pa se nebo več zvijala v ovinku!

ta je pa dobra
na passata k ma 15" al kaj že ma ne more dat gor 45 visokih gum oziroma jih lahko da sam bo pol zgledal avto k en gnoj :wink:
men mama prav "za vsakmu ovinkom je hodič"
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
1.8T
Novinec
 
Prispevkov: 387
Pridružen: Sr jan 28, 2004 2:24 pm

Napisal/-a 1.8T Po avg 09, 2004 10:48 am

MIKIMOUS je napisal/-a:Kuko pa veš da se ti zvija, se ti nebi smela tudi pr predpisanem tlaku, kolk maš pa višino gume????


GY EagleF1 205/60/15

Pri 2,2 bara (predpisano za moj avto) se zadeva zelo posede, kot da bi bila na pol prazna. Pri 2,4 bara dobi normalno obliko.

/jan
 
Uporabniški avatar
Vičo
Novinec
 
Prispevkov: 306
Pridružen: Po mar 15, 2004 12:14 pm
Kraj: Ilirska Bistrica

Napisal/-a Vičo Po avg 09, 2004 10:53 am

ASenna je napisal/-a:
Dej gor ene 45 višine pa se nebo več zvijala v ovinku!

ta je pa dobra
na passata k ma 15" al kaj že ma ne more dat gor 45 visokih gum oziroma jih lahko da sam bo pol zgledal avto k en gnoj :wink:


Zakaj pa? Sam bolj na tleh bo. :D :D :D

O.K., nisem se dobro izrazu. Važno da je guma nizka, zdej na vem kolko col lahk daš na passata, da bo dobro zgledalo. 17, i guess.
Slika
 
mihaa
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Pe okt 24, 2003 10:30 pm

Re: Visanje tlaka v pnevmatikah...

Napisal/-a mihaa Po avg 09, 2004 11:31 am

1.8T je napisal/-a:Po daljsem iskanju nisem nikjer zasledil te teme (...ali pa ne znam iskalnika uporabljati), zato mi ne zameriti, ce je taksna tema ze bila...

Torej, zamenjal sem podvozje za bolj sportno (Kayaba Ultra SR amortizerji ter FK vzmeti -40mm) in avto se je spremenil iz vrtne gugalnice v kar solidno na cesti lezec karavan. So far, so good.

Zaradi principa, da mora avto izgledati cim bolj "original", sem ostal na tovarniskih 15" litih platiscih, na katerih so gume GY EagleF1 205/60/15.

Do sedaj sem jih vedno vozil na 2,4 bara, sedaj pa sem jih pihnil na 2,6 bara, ampak se vedno cutim pod kolesi zvijanje in podajanje gume. Normalna poteza bi bila 16" ali celo 17" platisca, ampak mene zanima to, do katere mere je se zdravo visati tlak in kaj vse to s sabo potegne?

V mislih sem imel tja do 3 bare?

Any ideas?

/jan



Najboljse da testiras vec nastavitev pa bos videl kaj ti najbolj ustreza. Ce je guma bolj napumpana se obrablja bolj po sredini, ce pa je manj pa po robovih. Ce so gume bolj napumpane zacnejo prej drseti ampak drsijo bolj enakomerno, medtem ko (pre)malo napumpane gume drzijo do neke meje in nato naenkrat full zdrsnejo! Sam pumpam (225-45/17) 2.5 spredaj in 2.7 zadaj. Malo vec kot je predpisano zato, da se izognem prekomerni obrabi po robovih. Drugace pa nizkoprofilne gume dajejo dosti boljsi obcutek na volanu... ce so pnevmatike "visoke" avto bolj plava cez ovinke in nasploh ni tako lepo vodljiv.

lp, Miha
 
Uporabniški avatar
ASenna
Uporabnik
 
Prispevkov: 1249
Pridružen: To jan 20, 2004 10:53 am
Kraj: kropa

Napisal/-a ASenna Po avg 09, 2004 11:38 am

zame najboljša rešitev da menjaš in feltne na dimenzijo 235/18/40,sam tuki je pa ena slabost drago te pride vse skupi :wink:
men mama prav "za vsakmu ovinkom je hodič"
SlikaSlika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: cellist in 5 gostov