O temperaturnih razlikah mi je jasno in ne govorim o teranju hladnega motorja tik pod rdečim poljem. V vsakih kulturnih navodilih za uporabo avtomobila nekako tako piše:
Dokler se motor ne segreje na delovno temperaturo ne preseži 4000-4500 vrtljajev - bencin in 3000 vrtljajev dizel.
Tukaj nekateri razlagajo, da grejejo avto na mesti in se potem vozijo v ekstremno nizkih vrtljajih. Pa tudi potem ko je avto ogret še vedno vozijo v nizkih vrtljajih in šparajo na bencinu itd. Recimo, da imaš navadnega bencinca in šparaš na gorivu. Vsak tak bo rekel da se izogiba vožnji nad 4000 vrtljajev, po drugi starni pa ne ve kaj bi naredil da bi pridobil še kakega konjiča več. Recimo, da imaš 100 KM bencinca, ki ima rdeče polje pri 6000 vrtljajih in šparaš na bencinu, dejansko uporabljaš samo od 40 pa do 70 konjev. Kaj ni v tem primeru bolje, da kupiš en manjši avto s 75 do 80 konji, kjer boš z normalno vožnjo in vrtljaji porabil ravno toliko goriva in veliko več prišparal na vzdrževanju in zavarovanju.
Pa še tistih 2000 vrtljajev in turbo luknja.
Možakar je napisal, da ogreva Golfa na mestu nevm koliko časa in potem vozi nekje DO 2000 vrtljajev. Sicer poznam samo 150KM TDI iz Leona, vendar pri ostalih švohejših različicah 1.9 motorja obnašanje motorja skozi območje vrtljajev precej podobno le da je toliko in toliko manj moči in navora. Tile motorji so do 1.700 vrtljajev praktično mrtvi in nevozni, pri 1900 se začnejo prebujat in nekje pri 2.100 vrtljajih zaresno potegnejo. Če koga zanima si lahko prebere test Seat Leona 1.9 TDI 150KM Sport
http://www.citroenbilten.com/jereb.htm
Zakaj je vožnja v prenizkih vrtljajih škodljiva? Preveč obremenjuješ materiale!!!
Primerjava iz življenja:
Vsedeš se na bicikl in voziš 10km/h v klanec. V ta isti klanec lahko voziš s to hitrostjo v 6 prestavi in z 30 zavrtljaji na minuto, v 12 prestavi z 20 zavrtljaji na minuto in 18 prestavi z 10 zavrtljaji na minuto. Verjetno je vsakemu jasno ki je kdaj vozil kolo kako je najlažje peljat 10km/h v klanec in kaj je občutil in kakšen je imel utrip ob vožnji v 6, 12 in 18 prestavi. V 18 prestavi se celo bolj zdelaš in celo omagaš, dočim v 6 boš ravno tako moker in zdelan, vendar ne boš omagal.
Pri motorju avtomobila je isto.
Lp Čojko