Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
mark-shark
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Sr nov 27, 2002 2:04 pm

Gume vprašanje?

Napisal/-a mark-shark Ne apr 06, 2003 10:15 am

Mi morda kdo med vami zna razložiti zakaj so gume tako široke, oziroma je bolje da so širše, da se bolje držijo ceste? Seveda je to samoumevno, toda v enačbi za trenje oz. lepenje je sila ki pritiska na podlago krat koeficient trenja, in je neodvsno od površine naleganja. Kje je torej fora? Morda v segrevanju, da se porazdeli na večjo maso?
 
Uporabniški avatar
MGsax
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: Ne okt 27, 2002 2:51 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a MGsax Ne apr 06, 2003 10:28 am

po moje je finta v tem da imajo večjo površino za oprijem na cesto, seveda pa pri tem tudi igra vlogo težišče avtomobila,....
SlikaSlika
če te zanima powerlifting ali strongman tekme klikni -
Stran za najmočnejše
 
Uporabniški avatar
Panizzi
Novinec
 
Prispevkov: 204
Pridružen: Po mar 31, 2003 1:25 pm

Napisal/-a Panizzi Ne apr 06, 2003 10:30 am

Tole je pa bila težka teoretična razlaga :lol:

Vglavnem je tkole pomoje...širše gume so boljše za vožnjo kadar pride do prenosa teže na posamezno kolo - torej v ovinkih, kjer se ogromni pritiski prenašajo na posamezno stran. Takrat bi morala večja tekalna površina se bolje odrezat kot manjša...
Tuki jaz vidim edino dejansko prednost - poleg izgleda :twisted:

No, tak jaz mislim :P
 
Uporabniški avatar
MGsax
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: Ne okt 27, 2002 2:51 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a MGsax Ne apr 06, 2003 10:31 am

zakaj pa so po snegu boljše ozke gume?
SlikaSlika
če te zanima powerlifting ali strongman tekme klikni -
Stran za najmočnejše
 
Uporabniški avatar
Panizzi
Novinec
 
Prispevkov: 204
Pridružen: Po mar 31, 2003 1:25 pm

Napisal/-a Panizzi Ne apr 06, 2003 10:36 am

Če je moja logika ta prava, potem zato, ker je več teže razporejeno na manjšo površino in lahko bolj "grabjo" gume...
 
mark-shark
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Sr nov 27, 2002 2:04 pm

Napisal/-a mark-shark Ne apr 06, 2003 2:16 pm

Že, že, sam po fizikalni strani bi moglo bit to veeno, da nema veze koljšna je.
 
Uporabniški avatar
Sota
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 53
Pridružen: Sr okt 02, 2002 10:37 pm
Kraj: Zagorje ob Savi

Zimski oprijem

Napisal/-a Sota Ne apr 06, 2003 3:36 pm

Pozimi je fora v tem, da se guma v mehki materijal tudi ugreza (in tako sama sebi dela luknjo oz. tlači steno te luknj)... malo si priskrbite lit. o kotalnem trenju pa takih zadevah... (se mi ne ljubi razlagat, sam vem da smo mi že v teh. gimnaziji v 3. letniku to obravnaval - zakaj se širše gume oprijemajo bolj in ožje pozimi lažje peljejo...)

LP
VW Passat 20VT (1.6.2004 =>)
Slika Slika Slika
 
mark-shark
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Sr nov 27, 2002 2:04 pm

Napisal/-a mark-shark Ne apr 06, 2003 8:38 pm

Dej, potrud se mal pa napiš če veš zakaj so širše gume boljš. Sej ne da bi težil
ampak glih slučajno imam tud knjigo za tretji letnik gimnazije in noter o tem govora sploh ni, je čist drugo. No, najbrž pa si starejši letnik.
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Ne apr 06, 2003 8:53 pm

Pozimi je boljše imeti ozkejše gume. To pa zaradi tega, ker je takrat manjša površina stika in na isto težo avta (tak se mu ne spreminja) je večji pritisk oz. tlak. Ker pa iz tega sledi, da je pozimi koeficient trenja in lepenja dosti manjši, je to ta pravi razlog. Enako je to tudi v dežju, oz. v ko se pelješ čez lužo. Pri ozkejši gumi je izpodrivanje vode hitrejše kot pri širši.

Poleti pa je boljše imeti širše, ker je koeficient trenja in lepenja med podlago in gumo dosti večji. Pre večjih površinah gume je stik s cesto zato boljši, čeprav je po enačbi: p= F/S pritisk manjši na cesto. Efekt pa je pri tem, ko se naglo pelaš v ovinek, kjer se večina teže avtomobila prevesi na prednje kolo (odvisno od vozila). Ker pa je zdaj trenje boljše, pritisk se poveča pri isti stični površini. Temu sledi, da je na kolo večja Fg sila. Ft=k*Fg Torej je sila trenja večja, kar pomeni, da je manjša verjetnost, da zdrsneš.

Uh, sem malo pofilozofiral... :roll: :wink:
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
Panizzi
Novinec
 
Prispevkov: 204
Pridružen: Po mar 31, 2003 1:25 pm

Napisal/-a Panizzi Ne apr 06, 2003 8:56 pm

Hmmm...tole je blo sicer 100x bolj sofisticirano...ampak a nisi v bistvu isto napisal k jaz na začetku :P :P :P
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Ne apr 06, 2003 9:01 pm

Panizzi je napisal/-a:Hmmm...tole je blo sicer 100x bolj sofisticirano...ampak a nisi v bistvu isto napisal k jaz na začetku :P :P :P


Vem ja, samo mark-shark očitno ni razumel takoj, pa sem malo obrazložil. :wink:
Slika
Renault Avtomobilistični klub Slovenija
http://www.rk.avtomobilizem.com
 
Uporabniški avatar
Ticko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 22
Pridružen: Po feb 03, 2003 8:42 pm
Kraj: Sl. Konjice

joj joj joj

Napisal/-a Ticko Ne apr 06, 2003 9:12 pm

fantje fizika vam peša zgleda...

no veste... v snegu je bols da so ozke zato da majo vecji pritisk in bolj izpodrinejo sneg oziroma se bolj pa tisto brozgo na cesti. A nikol ne vidite kak avtobusi divjajo vcasih pozimi??? no vazn je tut da so dokaj spuscene da se profil lazje cisti... if u know what i mean...

no poleti pa ni tak enostavno. Zelo dobro je ce je guma cim nizja in felga cim vecja. Da se prepreci zvijanje gume ker na robovih gume ne prime kaj dost. nove gume majo dokaj resen ta problem. sam fora je da je za navadno voznjo potem taka guma trda.
kolk morajo bit pa siroke??? ja fantje jst bi vas vprasal ce mi zna kdo zagret gume 195/45 15 na twinogtu al pa kej podobnega... gume ostajajo mrtvohladne...to pozabljate.

pa se neki cist fizikalnega. GROBO gledano koeficient trenja NI odvisen od velikosti podlage oz. stične ploskve...


poglejte hondo kaj ima original gor pa je orng strupena... 215 (dokaj ozko), 17!!!, 45!!! tak da... accord type r...

ciao
 
mark-shark
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 35
Pridružen: Sr nov 27, 2002 2:04 pm

Napisal/-a mark-shark Po apr 07, 2003 12:20 pm

No sej to jest hočem povedat, da je sila trenja neodvisna od površine gume. Pri gumi za v sneg je pa zadeva zmeri bla čist jasna in razumljiva.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov