Pozimi je boljše imeti ozkejše gume. To pa zaradi tega, ker je takrat manjša površina stika in na isto težo avta (tak se mu ne spreminja) je večji pritisk oz. tlak. Ker pa iz tega sledi, da je pozimi koeficient trenja in lepenja dosti manjši, je to ta pravi razlog. Enako je to tudi v dežju, oz. v ko se pelješ čez lužo. Pri ozkejši gumi je izpodrivanje vode hitrejše kot pri širši.
Poleti pa je boljše imeti širše, ker je koeficient trenja in lepenja med podlago in gumo dosti večji. Pre večjih površinah gume je stik s cesto zato boljši, čeprav je po enačbi: p= F/S pritisk manjši na cesto. Efekt pa je pri tem, ko se naglo pelaš v ovinek, kjer se večina teže avtomobila prevesi na prednje kolo (odvisno od vozila). Ker pa je zdaj trenje boljše, pritisk se poveča pri isti stični površini. Temu sledi, da je na kolo večja Fg sila. Ft=k*Fg Torej je sila trenja večja, kar pomeni, da je manjša verjetnost, da zdrsneš.
Uh, sem malo pofilozofiral...
