super98 je napisal/-a:kljukec je napisal/-a:super98 je napisal/-a:Samo za informacijo če nisi vedu...
SAABi imajo oplove dizelske 2.2 DTI motorje.
a oplove motorje je mel?
zdej ma alfine, pa sm mislu da je mel prej svoje
Ja prej je meu oplove, svojih pa SAAB nikol ni neu. Po novem so pa notr Fiat multijet JTDji... naveza Fiat-GM pa to...
SAAB je res precej casa vgrajeval tuje motorje, ze precej casa (od sredine 70.ih let) pa izdeluje tudi svoje. Motorji v SAABih so si sledili nekako takole:
SAAB 92 (1949-1953): 2 valjni 2 taktni 764 ccm DKW
SAAB 93 (1956-1960): 3 valjni 2 taktni 748 ccm DKW
SAAB 96 (1960-1964): 3 valjni 2 taktni 841 ccm DKW
SAAB 96 V4 (1965-1979): 4 taktni V4 1498 ccm Ford
SAAB 99 (1967-1970): 4 taktni R4 1709 ccm Triumph
SAAB 99 (1970-1973): 4 taktni R4 1850 ccm Triumph
SAAB 99 (1973-1978): 4 taktni R4 1985 ccm SAAB
SAAB 900 (1978-1983): 4 taktni R4 1985 ccm SAAB
SAAB 900 16V (1984-1993): 4 taktni R4 1985 ccm 16V SAAB
SAAB 9000 (1984-1996): 4 taktni R4 1985 ccm 16V SAAB
SAAB 900 II (1993-1997) 4 taktni R4 1985 ccm 16V SAAB
SAAB 9000 V6 (1995-1996) 4 taktni V6 2962 ccm Opel
+: Od leta 1976 naprej se je vse bencinske motorje dobilo tudi v Turbo izvedbi, kar je sploh popolnoma samostojna SAABova konstrukcija.
Zaceli so torej tako, da so najprej odkupili licenco za Triumphov motor, ga temeljito predelali (konstrukcija vodne pumpe je bila recimo tipicno anglesko idiotska, itd.), kasneje pa mu dodali se sistem za neposredno vbrizgavanje, 16 ventilsko glavo in (po zelji) turbino. Vsi 4 valjni motorji od leta 1983 naprej so bili torej v celoti skonstruirani in izdelani pri SAABu in veljajo za prakticno neunicljive. Sicer tudi Oplovi agregati (tudi turbodizelski) niso slabi, ampak legendarne kvalitete bencinskih turbasev iz maticne tovarne ne bodo nikoli presegli, niti dosegli
P.S.: Grega, tako turbodizel kot turbobencinar sta obcutljiva predvsem na kilometre. Vzemi karkoli (tudi dizla ne bo kar tako pobralo), ampak kupi izkljucno tisti avto, ki bo BREZHIBNO ohranjen in se bo ze na 2 km videlo, da je bil tudi SKRBNO vzdrzevan. Ce kupujes avto iz uvoza, raje reskiraj kakih 500-800k vec in ga kupi od firme Avto-Mik, ki jih uvaza direktno iz Italije...
