_Jerry_ je napisal/-a:Mick Jerry je napisal/-a:Jerry ne morem se s tabo čist strinjat. Pri turbinah se porabi tudi malo moči motorja za poganjanje turbine, ker turbina ovira pretok plinov in tako v izpuhu nastaja povratni tlak. Ampak se ta izgubljena moč potem tako ali tako kompenzira zarad prirastka, ki ga da turbina.
Si si ze sam odgovoril. Seveda je turbina najbolje izkoriscena pri ostrih pospesevanjih in visokih vrtljajih. Da pa deluje tudi pri nizkih in da je njena vloga tudi takrat zelo pozitivna, prica prirastek navora v obmocju nizkih vrtljajev. Turbo bencinarja je uzitek vozit tudi v nizkih obratih, saj je tam neprimerljivo bolj prozen kot atmosferski motor...

No Jerry...zdaj si pa ga malo pobiksal, res se ti to zgodi zelo redko...a prav zato pade v oči
Kot si že sam povedal, ali ima turbina luknjo

in brco, ali pa je živ dolgčas
Torej, idealne turbine skoraj ni...če je velika, potem ima turbo luknjo, potem ko ta mine, pa sledi pripadajoča brca v hrbet

, zaradi katere gre glava tako

, voznik pa se zasači med vožnjo

v pootročenih napadih smeha

, ki trajajo včasih še 2 dni po takšni vožnji

ops: Takšna turbina neverjetno dvigne zmogljivosti v višjih srednjih vrtljajih, ne v najvišjih in ne v nizkih, tam od 3-6 bi lahko rekel, pa ne bi mnogo zgrešil, žal je do kakih 3000 ponavadi avto zaspan kot le kaj

ali še bolje rečeno skoraj mrtev

, tako da o kakšnem navoru in prožnosti tukaj ne moremo govoriti.
Če pa je turbina majhna, pa se zlahka zavrtu že v nizkih obratih

ampak tukaj ni turbo luknje, ni brce v hrbet, kot si že rekel živ dolgčas

...primer so VAG motorji, ki so v originalu anemični in podobni bolj atmosferskim motorjem kot pa turbašem, zato so sicer bolj prijazni, saj že od prostega teka ponujajo obilo navora, vendar pa v srednjih in višjih obratih ni tiste opevane brce, le počasno izgubljanje volje do vrtenja...can't have it all torej, ali veliko moč v višjih vrtljajih ali pa navor v nizkih, kar se tiče turbin...
Kar se tiče porabe, bi pa rad dodal nekaj...
Pri istem motorju recimo Audi 1.8 in 1.8T, je turbaš v normalni ali malenkost hitrejši vožnji varčnejši, v kolikor pa res tiščiš, pa defnitivno požene več goriva skozi izpuhe kot NA motor, je pa res da tudi neprimerljivo bolj leti.
Je pa zanimiva primerjava, med primerljivima NA in turbo motorjem, ki sta primerljiva ne po motorju, pač pa po moči oziroma zmogljivostih. Kako je pa tukaj s porabo...
Pred kakim tednom sem se zelo začudil, ko sem prebral test novega 330i. Zopet so bavarci naredili "sahnestuck" med motorju z novim 3 litrašem.
Poglejmo zakaj in naredimo eno primerjavo...
Impreza WRX STi...tipičen grob turbaš, z izrazito old-school karakteristiko turbine...nič,nič,nič...BUUUUM...
BMW 330i...vrstni šestak, z svilnatim tekom in prav takim razvijanjem moči...
Poglejmo kako zelo sta si podobna ta popolnoma različna motorja...eden črpa tistih cca. 260konjev iz prostornine drugi iz turbine.
BMW : 258KM, 300Nm navora, 0-100 = 6,1s,
0-200 = 24,7s,
250kmh
Impreza :
265KM,
343Nm,
0-100 = 5,9s, 0-200 = 25,8s. 244kmh
Gole številke, ki nikomur ne povedo veliko, povedo pa da sta motorja po zmogljivostih zelo zelo primerljiva. Na štartu ima Impreza malo prednosti, kanček več moči in navora, ter odlična trakcija zaradi AWD. do 200 pa jo BMW že ulovi in prehiti, najverjetneje zaradi aerodinamike in manjših izgub, isto velja za končno. Ampak bistvo je da sta avta zelo zelo blizu po zmogljivostih. Kljub temu da sta po namenu POPOLNOMA različna...
Potem pa pride poanta te zgodbe...poraba...pri kot že rečeno zelo zelo podobnih performansah
BMW : minimalna povp.poraba 8,1, maksimalna p.p 14 in povprečje na testu 11,4l/100km
Impreza : minimalna povp. poraba, 10,1, maksimalna p.p 25,8

in povprečje na testu 16,2l/100km...
Ja, v tem primeru po moči primerljiv TIPIČNI turbaš požre dosti več od atmosferca...sicer da ne bo pomote, bi lahko tukaj znamke izbrisal, da ne bo kdo začel kregarije na račun znamk...Sta pa oba avtomobila mojstrovine svoje sorte in sta se mi zdela kot taka odličen primer za to primerjavo, saj sta res podobno zmogljiva, en tipičen turbaš in drugi mehki NA motor...no tukaj je tako, mogoče je pa kje kako drugače...
Še nekaj...jaz sem tukaj mislil da ga je Jerry pobiksal LE in SAMO glede turbin in navora pri nizkih ter moči pri visokih obratih, NE pa pri porabi, s tistim delom se pretežno strinjam...samo prvi del je pobiksan torej
