Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
gago
Novinec
 
Prispevkov: 140
Pridružen: To mar 30, 2004 9:48 pm
Kraj: Krajn

4 motion vs. syncro

Napisal/-a gago Ne jun 19, 2005 5:47 pm

Nisem bil prepričan kam to spada pa sem dal sem. Predvsem pa me zanima če se je 4 motion pri wv kaj spremenil a je še vedno isto, da ko začnejo prva kolesa zdrsavat se vklopijo še zadnja? ker kakor vem je bil syncro pač stalen 4x4 pogon in to je po vsej logiki bolje kakor pa 4-motion, zato ne vem kako to da so prenehali z izdelavo syncrota.če se motim naj me kdo popravi samo bral sem že da so se zaradi 4 motion pogona že dogajale nesreče predvsem pri teranju čez ovinke.
no ker sem zakompliciral me na kratko le zanima ce je danes pri wv 4 motion oznaka za stalen 4x4 in če je od katerega leta naprej je tako?
hvala za vaše odgovore
lp, gago
 
HrabiaMol
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Po jun 07, 2004 11:06 am

Napisal/-a HrabiaMol Ne jun 19, 2005 7:23 pm

4motion je pri vw oznaka za 4x4 pogon. Razlika je samo v tem da se pri modelih z narobe (torej prečno) postavljenim motorjem uporablja haldex sklopka, zadnji kolesni par dobi moč šele ko sprednji zdrsne, pri modelih s prav postavljenim (torej vzdolžno) motorjem pa je 4x4 stalni, s torsen diferencialom.
 
|MaTeJ|
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: Sr jun 25, 2003 11:22 am

Napisal/-a |MaTeJ| Ne jun 19, 2005 9:19 pm

Hja zadeva je dost komplicirana :)

Snycro je isto tako narjen da ko se vklopi zadnji pogon ko začne prednji zdrsavat, 4-motion je samo nadgradnja, razen pri passatih ko je 4-motion v bistvu audijev quattro
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Ne jun 19, 2005 9:26 pm

Kolk vem je synchro pa 4motion isto sranje. Oba imata H. sklopko in ne torsen diferenciala.

Zdi se mi pa da je mal razlike v razporedu moči. Synchro ma 100% na prva kolesa pol pa po potrebi nazaj, 4motion se mi zdi da ima pa že v osnovi nekaj % moči na zadnja kolesa.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
car_freak
Novinec
 
Prispevkov: 219
Pridružen: Če mar 17, 2005 12:13 am
Kraj: Domzale

Napisal/-a car_freak Ne jun 19, 2005 9:53 pm

v resnici je stvar taka, syncro in 4motion, je samo ena razlika:
syncro vklopi se zadnji par koles, ko prednji par koles zavrti v prazno za clih 360 stopinj, se pravi cel krog
4 motion, pa vklopi zadnji par koles, ze ko prednji par koles zavrti v prazno za samo 15 stopinj.
Zgoraj napisano 100% drzi, ker je kolega mi to pravil, ker je imel prvo syncro vw (mislim da passata), potem je pa imel vw golfa 4motion.
Zadnjič spremenil car_freak, dne Ne jun 19, 2005 9:57 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
BMW 4 EVER! - BRUMMMM!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne jun 19, 2005 9:55 pm

4motion nima že v osnovi pogona nazaj ampak šele ko zakopljejo prednja kolesa.
haldex sklopka se uporablja pri modelih s prečno nameščenim motorjem in je tisto kar sem zgoraj napisal, torej kvazi 4pogon, pri modelih z vzdolžno nameščenim motorjem pa se moč na kolesa prenaša z diferencialom torsen, ki že v osnovi deli moč na sprednja in zadnja kolesa v razmerju od 75:25 do 25:75.
Tudi (zdaj že bivši) passat je bil 4motion, pa ma vseeno torsen in ne haldex ;)
Treba je samo vedet kako ma postavljen motor...vzdolžno=torsen, prečno=haldex
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Po jun 20, 2005 9:40 am

car_freak je napisal/-a:v resnici je stvar taka, syncro in 4motion, je samo ena razlika:
syncro vklopi se zadnji par koles, ko prednji par koles zavrti v prazno za clih 360 stopinj, se pravi cel krog
4 motion, pa vklopi zadnji par koles, ze ko prednji par koles zavrti v prazno za samo 15 stopinj.
Zgoraj napisano 100% drzi, ker je kolega mi to pravil, ker je imel prvo syncro vw (mislim da passata), potem je pa imel vw golfa 4motion.


To sigurno ne drži ker mamo synchrota pa še niti enkrat nisem videl da bi se v prazno zavrtela samo prva kolesa. Se pravi da takoj ko je razlika nekaj stopinj se moč že prenese na zadnja kolesa. Če po mokrem takoj ko avto mal zdrsne se vklopi tut zadn pogon ki poveča oprijem čez ovinek.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
|MaTeJ|
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: Sr jun 25, 2003 11:22 am

Napisal/-a |MaTeJ| Po jun 20, 2005 11:31 am

tole glede syncrota je pa tak mim napisano da kr glava boli... dsa se zadnji pogon vklopi šele ko prvi nardi 360 stopinj v prazno? dej no dej :)

mam sam syncrota pa ti povem da ni tak
 
Uporabniški avatar
gago
Novinec
 
Prispevkov: 140
Pridružen: To mar 30, 2004 9:48 pm
Kraj: Krajn

Napisal/-a gago Po jun 20, 2005 6:44 pm

Se prav, če sm prav zastopu, ima passat od l.01 naprej stalen 4x4 ala quattro pri avdiju.A kdo ve kako ma passat postavljen motor v mislih imam tdi motor, če je sploh kj razlike med bencinskim in pa dizel motorjem?
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po jun 20, 2005 7:32 pm

gago je napisal/-a:Se prav, če sm prav zastopu, ima passat od l.01 naprej stalen 4x4 ala quattro pri avdiju.A kdo ve kako ma passat postavljen motor v mislih imam tdi motor, če je sploh kj razlike med bencinskim in pa dizel motorjem?

V postavitvi motorja med dizli in bencinci valda ni razlike, imel je pa passat itak skoz pravi 4x4 pogon. Prej je imel syncro, s tem modelom...
Slika
je dobil pa quattro pod drugim imenom(syncro kasneje 4motion) seveda.

Zdaj čist tanovi passat ma pa spet prečno postavljen motor, kar bo pa spet spremenilo 4pogon, ki bo verjetno enak kot v golfu, torej s sklopko haldex(kvazi 4x4)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
gago
Novinec
 
Prispevkov: 140
Pridružen: To mar 30, 2004 9:48 pm
Kraj: Krajn

Napisal/-a gago Po jun 20, 2005 11:41 pm

hvala za vaše odgovore so mi bili v veliko pomoč.
lp, gago
 
Uporabniški avatar
car_freak
Novinec
 
Prispevkov: 219
Pridružen: Če mar 17, 2005 12:13 am
Kraj: Domzale

Napisal/-a car_freak To jun 21, 2005 11:27 am

|MaTeJ| je napisal/-a:tole glede syncrota je pa tak mim napisano da kr glava boli... dsa se zadnji pogon vklopi šele ko prvi nardi 360 stopinj v prazno? dej no dej :)

mam sam syncrota pa ti povem da ni tak


ok, ja potem imam pa jaz narobe info, ce pravs , da je tako, pa naj bo po tvoje. Sam povej kako je tocno in zakaj.
BMW 4 EVER! - BRUMMMM!
 
Uporabniški avatar
gore
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 504
Pridružen: Če feb 27, 2003 6:54 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a gore To jun 21, 2005 4:13 pm

Okrog teh stvari sem doktoriral in tukaj je nekaj zrnc soli...

Takole je - 4motion je le marketinška znamka in obstaja (kot so že zgoraj povedali) v dveh variantah:
a) s Haldex sklopko
b) Torsen diferencial

Pod a) spadajo Golf, Octavia, Audi TT, Sharan...
Pod b) spadajo Passat, večina Audijev...

Marketinška oznaka pri Audiju je Quattro, pa čeprav sta tudi pri njih obe možnosti.

Pod a - Haldex - avto zagrabi zadaj, ko prednja kolesa zdrsnejo (cca 1/16 obrata). Če zdrsne le eno, potem pride v upoštev EDS (elektronska zapora diferenciala). Takoj, ko vzpostavi ravnovesje, spusti zadnji pogon. Vmes je seveda poljubna razporeditev spredaj : zadaj (max vrednost je odvisna od vozila).

Pod b - Torsen - gre za stalni štirikolesni pogon - in avto vmes glede na razmere (zdrse) prilagaja navor med sprednjo in zadnjo osjo. In spet poljubna vrednost (načeloma do max 25% : 75%).

Seveda vseh teh prilagajanj normalen voznik ne čuti, saj so zadeve res izpopolnjene. Prav tako ne čutiš, ko iz štirikolesnega pogona nastane dvokolesni in tudi obratno.

Pri obeh so možni dodatki prej omenjeni EDS ali ASR (ki sicer deluje drugače).

Torej - nikakor ne metati vseh vozil, ki imajo oznako 4motion (ali Quattro) v isti koš. Ker gre le za marketinško oznako.

Kar pa zadeva Syncro - je pač starejša izvedenka, zato potrebuje več časa, da zazna oz., da reagira na zdrs. To so kasneje pri 4motion izboljšali - pohitrili odzivnost. Prav tako je pri 4motionu načeloma manj stroškov. Zadnja verzija (recimo Golf V in novi Passat) pa sta še izboljšana - predvsem manj vzdrževanja in stroškov.
 
|MaTeJ|
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 42
Pridružen: Sr jun 25, 2003 11:22 am

Napisal/-a |MaTeJ| To jun 21, 2005 7:08 pm

car_freak je napisal/-a:
|MaTeJ| je napisal/-a:tole glede syncrota je pa tak mim napisano da kr glava boli... dsa se zadnji pogon vklopi šele ko prvi nardi 360 stopinj v prazno? dej no dej :)

mam sam syncrota pa ti povem da ni tak


ok, ja potem imam pa jaz narobe info, ce pravs , da je tako, pa naj bo po tvoje. Sam povej kako je tocno in zakaj.


Ne vem kako je točno ampak enega obrata ziher ne nardi kolo, ampak se syncro prej vklopi... ti povem iz izkušenj na snegu ko kr hitr zagrabi na vsa štiri
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov