Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Taknejo bremzo z levo pred ovinkom

Napisal/-a Blinder Po sep 12, 2005 10:10 pm

Dobar dan.

Na nekaterih posnetkih(japoncki na tsukubi, ali pa australianski touring car(zadnji pogon & 630km)) sem opazil, da vcasih na ravninah, preden zacnejo bremzat, z desno nogo se vedno drzijo gas do deske, z levo pa 1-2 ali trikrat taknejo po bremzi(brez da bi bremzali). Sele potem spustijo gas, levo na sklopko in bremzajo normalno z desno. Torej zakaj tikajo bremzo z levo nogo preden zacnejo bremzat zares?

lp
Zadnjič spremenil Blinder, dne To sep 13, 2005 8:05 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Po sep 12, 2005 10:23 pm

zato, da dajo pred ovinkom na gas, tko da imajo motor v ovinku na obratih, tko da ga lahko pol vn povlece...nekater celo v ovinku z desno nogo dajajao gas (s peto) in bremzajo (s prsti), tko da se avto ustavlja ampak ne zdrsi z ovinka zaradi centrifugalne sile......
upam da sem ti kej pomagal.... ;)
LP
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Po sep 12, 2005 10:41 pm

Dariooo je napisal/-a:zato, da dajo pred ovinkom na gas, tko da imajo motor v ovinku na obratih, tko da ga lahko pol vn povlece...nekater celo v ovinku z desno nogo dajajao gas (s peto) in bremzajo (s prsti), tko da se avto ustavlja ampak ne zdrsi z ovinka zaradi centrifugalne sile......
upam da sem ti kej pomagal.... ;)
LP


Tezko vprasanje. Oni taknejo po bremzi, ne da ki bremzajo z levo. Oni samo taknejo parkrat. Pol sele spustijo gas in zacnejo brenzat, in grejo v ovinek. To oni po ravnem z levo taknejo bremzo, medtem ko z desno stiskajo gas do deske.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Po sep 12, 2005 11:17 pm

Vem kaj misliš, to je priprava na zaviranje, kako bi rekel očisti disk in obenem še poveča odzivnost pedalke za zavoro.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Po maj 16, 2005 12:36 pm

Napisal/-a Mr. S2k To sep 13, 2005 6:53 am

He he pojma nimate.

To se dela pri avtomobilih s prvim pogonom z željo po čim boljšem času.
Pri vožnji skozi ovinek z plinom začne nos riniti ven iz ovinka. Če pa v tem trenutku malo ˝potapkaš˝, seveda z občutkom in da ne odvzameš plina, pa avto malo potegne noter v ovinek in zato si lahko hitrejši oz. ne razbiješ avta. Avto se na nek način obnaša podobno, kot z zadnjim pogonom.

To tehniko mi je razložil prijatelj, sovoznik v grupi N. Zahteva pa veliko vaje, ker se je treba navadit zaviranja z levo nogo. Se pa najboljše opazi na makadamu ali pa gladkemu asfaltu.

Mogoče je kdo opazil zenf twingota, ki zdrifta skoraj pol rondoja pred rolbarom brez ročne zavore
ali
pa srebrno S2000 celega.

Both times me...

LP
When i got my s2k i though i was getting one of the fastest cars on the street, then i learned what the s2k is about.

So its not called the S 2000 for nothing!!!!

Slika
 
Uporabniški avatar
maniac
Novinec
 
Prispevkov: 441
Pridružen: Če avg 08, 2002 4:44 pm

Napisal/-a maniac To sep 13, 2005 7:10 am

jap,
načeloma se to dela zato, da se teža malce prebeksla in da zadek malce zgubi trakcijo in ovinek hitreje spelje, brez da ti nos sili ven.
iz podkrmarjenja v prekrmarjenje(rahlo).

tisto, kar pa japanerji (pa ne samo oni) delajo, ko hkrati v ovinku in pred njim stiskajo in gas(ponavadi oboje z desno nogo) in bremzo pa je predvsem namenjeno (pri zadnjem pogonu) držanju visokih obratov.

probaj, zadeva definitivno deluje.
;)
lp
Ni vse tako, kot na prvi pogled zgleda!
 
cardinal
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: Če jul 21, 2005 7:45 am
Kraj: Ljubljana

Drsenje skozi ovinek (ali reševanje pločevine)

Napisal/-a cardinal To sep 13, 2005 7:27 am

Mr. S2k je napisal/-a:Pri vožnji skozi ovinek z plinom začne nos riniti ven iz ovinka. Če pa v tem trenutku malo ˝potapkaš˝, seveda z občutkom in da ne odvzameš plina, pa avto malo potegne noter v ovinek in zato si lahko hitrejši oz. ne razbiješ avta. Avto se na nek način obnaša podobno, kot z zadnjim pogonom.
LP


... no, če dodam še malo fizikalne razlage: gre za to da se pri zaviranju težišče avtomobila premakne iz sredine dolžine avtomobila naprej, proti sprednjemu kolesnemu paru, kar omogoča boljši oprijem sprednjega para koles, ki je v primeru pospeševanja izpostavljen večjim obremenitvam kot zadnji.

Tehniko lahko s pridom izkoristite tudi na spolzkih cestiščih, če avto začne drseti iz ovinka. V tistem trenutku (potrebno je malo vaje) nekajkrat *narahlo* pritisnete na zavoro. Plin je najboljše obdržati na istem položaju (zato je potrebna *res* vaja) ali pa ga *počasi* odvzeti. Pri odzvemanju plina se prav tako težišče prenese na prednji kolesni par.

Seveda... z zadnjega kolesnega para, ki ga ponavadi odnese. Na to je potrebno biti pripravljen z rahlim dodajanjem volana v ovinku. To seveda velja samo za vozila s sprednji pogonom.

Opisano vedenje pride še bolj do izraza, če imate avto (tak avto je bil včasih Mondeo), pri katerem elektronika ne zmanjša vrtljajev motorja takoj, ko plin odvzamete, ampak šele čez 100÷200 ms. Težišče se prenese naprej bolj *postopno* in ovinek ste zdrseli skozi oz. ste se rešili avtokleparjev in ličarjev. :)

Lep dan,
Cardinal
Ko nič več ne dela, preberi navodila. :)
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder To sep 13, 2005 8:12 am

To se dogaja po ravnini, ko majo visoko hitrost, in ko se ne vstavljajo avto v ovinek, saj niso se niti zaceli brenzat. Ga floorajo medtem. Ni neki under-over steer. Bi znalo bit res da hocejo ocistit diske :?
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To sep 13, 2005 11:22 am

Dariooo je napisal/-a:zato, da dajo pred ovinkom na gas, tko da imajo motor v ovinku na obratih, tko da ga lahko pol vn povlece...nekater celo v ovinku z desno nogo dajajao gas (s peto) in bremzajo (s prsti), tko da se avto ustavlja ampak ne zdrsi z ovinka zaradi centrifugalne sile......
upam da sem ti kej pomagal.... ;)
LP


Peta prsti se uporablja pri zaviranju in sočasnem metanju prestav navzdol, da lahko devaš "cvišngas" (medplin, međugas)...upam da je jasno :oops: da ujameš obrate...
Zaviranje z levo nogo v ovinku je opisal že cardinal, namen je da se težišče prenese naprej, da zadnja kolesa rahlo (ali bolj) zdrsnejo in se zmanjša understeer oz. podkrmarjenje(nos rine naravnost) BTW, če si pregrob lahko še prej končaš u malinah, kot brez tega...:lol:
Tisto kar pa pa ti sprašuješ, kar počnejo na ravninah(ampak nekateri ne znajo brat, čeprav je podčrtano :EE ) je pa meni tudi uganka, ampak mi je alanq4-ova razlaga še najbolj logična, tudi sam sem si tako razlagal to početje...
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Tattoo-
Uporabnik
 
Prispevkov: 1318
Pridružen: Če dec 16, 2004 10:33 pm
Kraj: Circuit de la Sarthe

Napisal/-a Tattoo- To sep 13, 2005 11:54 am

Obstajata 2. možnosti:

1.) Če je res samo ravnina in nato ovinek s tem, da malo tapnejo po bremzi, 'očistijo' + segrejejo diske na delovno temperaturo. S tem dosežejo, da potem ko resnično zavirajo v ovinek bremze primejo optimalno.

2.) Če pa je ravnina ter zelo zelo hitra šikana ali pa zelo blag, hiter ovinek pa na ta način (stopalka za plin do konca + samo tapnejo po bremzi) dosežejo, da se del teže prenese na prednja kolesa ter tako lahko najhitreje odpeljejo šikano.

To je samo mojega pol dolarja :roll: ;)
There are only three sports: bull fighting, car racing and mountain climbing. The rest are mere games! - Ernest Hemingway
 
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Po maj 16, 2005 12:36 pm

Napisal/-a Mr. S2k To sep 13, 2005 12:49 pm

Slide je napisal/-a:Peta prsti se uporablja pri zaviranju in sočasnem metanju prestav navzdol, da lahko devaš "cvišngas" (medplin, međugas)...upam da je jasno :oops: da ujameš obrate...
Zaviranje z levo nogo v ovinku je opisal že cardinal, namen je da se težišče prenese naprej, da zadnja kolesa rahlo (ali bolj) zdrsnejo in se zmanjša understeer oz. podkrmarjenje(nos rine naravnost) BTW, če si pregrob lahko še prej končaš u malinah, kot brez tega...:lol:
Tisto kar pa pa ti sprašuješ, kar počnejo na ravninah(ampak nekateri ne znajo brat, čeprav je podčrtano :EE ) je pa meni tudi uganka, ampak mi je alanq4-ova razlaga še najbolj logična, tudi sam sem si tako razlagal to početje...


Ja to je to. Pri moji igrači pri vožnji z visokimi obrati kolesa blokirajo, če ne dodam medgasa, ko mečem v nižjo prestavo. S tem tudi hitreje šaltaš, ker se sklopka oz. motor ne rabi ˝sinhronizirati˝ na željene obrate.

Tapkanje na ravnini je logično na dežju, kjer so diski mokri.
Nevem česa oz. kakšno svinjarijo očistiš z diskov v lepem vremenu, kot nekateri pravite. Ker so pri močnem zaviranju (kot na dirkališču) čisti ko suza. Pa z majhnim tapkanjem ne segreješ diska ampak se diski segrejejo na delovno temperaturo po nekaj zelo močnih zaviranjih. Pri mojem dirkalniku po enem krogu na Mobiju.
When i got my s2k i though i was getting one of the fastest cars on the street, then i learned what the s2k is about.

So its not called the S 2000 for nothing!!!!

Slika
 
Uporabniški avatar
swifthead
Novinec
 
Prispevkov: 335
Pridružen: Po sep 20, 2004 4:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a swifthead To sep 13, 2005 2:14 pm

js to obvladam, in lahko rečem da je učinkovito pri zadnjem pogonu tudi, pa pr avtomatiku gre tut dobr od nog :oops: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Slika
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 To sep 13, 2005 2:43 pm

Mater ste se razpisal o tehniki vožnje čez ovinke, on pa vas samo sprašuje zakaj potapkajo bremzo PO RAVNINI in ne pri vstopu v ovinek in ne v ovinku.
Dejte prebrat kaj sprašuje pol pa napište kej pametnega.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
_BiStRi_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 710
Pridružen: Pe feb 25, 2005 9:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _BiStRi_ To sep 13, 2005 2:46 pm

alanq4 je napisal/-a:Mater ste se razpisal o tehniki vožnje čez ovinke, on pa vas samo sprašuje zakaj potapkajo bremzo PO RAVNINI in ne pri vstopu v ovinek in ne v ovinku.
Dejte prebrat kaj sprašuje pol pa napište kej pametnega.




Podpis ;)



L.p. Bistri...
 
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Po maj 16, 2005 12:36 pm

Napisal/-a Mr. S2k To sep 13, 2005 7:41 pm

lenivec je napisal/-a:
Mr. S2k je napisal/-a:Ja to je to. Pri moji igrači pri vožnji z visokimi obrati kolesa blokirajo, če ne dodam medgasa, ko mečem v nižjo prestavo.

ajd model zaj pa razloži ka lahko pri tvoji igrači kolesa blokirajo med vožnjo po vrhu vsega še pri visokih obratih :D

torej kolesa so blokirana mašina ma pa visoke obrate. super kombinacija :D

kok jaz vem če kolesa blokirajo tut mašina blokira ;) razn če je kuplonga stisnjena.

pa predn začneš pisat nazaj si poste sptremeni in namesto da kolesa blokirajo napiši da se začnejo počasneje sukat kot gre asvalt mimo njih in zaradi tega zdrsnejo, ker blokirajo 100% ne


Matr smo pikolovski... :P
When i got my s2k i though i was getting one of the fastest cars on the street, then i learned what the s2k is about.

So its not called the S 2000 for nothing!!!!

Slika
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 2:02 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a EX-B To sep 13, 2005 8:14 pm

Jaz mislim da s tapkanjem po bremzi malenkostno pripravijo diske na vecjo temperaturo za bolj optimalno bremzanje pred ovinkom. Edina logicna razlaga..
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
Uporabniški avatar
_BiStRi_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 710
Pridružen: Pe feb 25, 2005 9:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _BiStRi_ To sep 13, 2005 8:26 pm

Mr. S2k je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:
Mr. S2k je napisal/-a:Ja to je to. Pri moji igrači pri vožnji z visokimi obrati kolesa blokirajo, če ne dodam medgasa, ko mečem v nižjo prestavo.

ajd model zaj pa razloži ka lahko pri tvoji igrači kolesa blokirajo med vožnjo po vrhu vsega še pri visokih obratih :D

torej kolesa so blokirana mašina ma pa visoke obrate. super kombinacija :D

kok jaz vem če kolesa blokirajo tut mašina blokira ;) razn če je kuplonga stisnjena.

pa predn začneš pisat nazaj si poste sptremeni in namesto da kolesa blokirajo napiši da se začnejo počasneje sukat kot gre asvalt mimo njih in zaradi tega zdrsnejo, ker blokirajo 100% ne


Matr smo pikolovski... :P



Jah kaj si pa drugega pričakoval, če si napisu, da nimajo pojma...


L.p. Bistri...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 3 gostov