Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
svadreb
Uporabnik
 
Prispevkov: 880
Pridružen: Če apr 21, 2005 9:25 am

Kompresijsko razmerje --- oktansko število goriva

Napisal/-a svadreb To nov 22, 2005 8:22 am

V knjigi "Vse o avtu" iz leta 1978 sem zasledil podatek, da je od kompresijskega razmerja odvisno, koliko oktanski bencin je primeren.

Odnos je naslednji:

Komp. razmerje ----- Okt. št.
do 7,5 ----------------- 90
do 8,2 ---------------- 94
do 9 ------------------- 97
nad 9 ----------------- 100
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To nov 22, 2005 8:56 am

logika ane.

namrec nizko oktanski bencin se pri velikih kompresijah sam uzge. to pa pripelje do klenkanja oz samouziga.

vec oktanov k ma benz, bol je stabilen.
 
svadreb
Uporabnik
 
Prispevkov: 880
Pridružen: Če apr 21, 2005 9:25 am

Napisal/-a svadreb To nov 22, 2005 9:27 am

Ja, samo marsikomu to ni jasno. Večina jih misli, da je večoktanski bencin boljši in "bolj gori".
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI To nov 22, 2005 9:37 am

Jah, to je splošna zmota. Drugače pa je na fifth gear bila dobra raziskava. Testirali so namreč kako se v praksi obnese 100 oktansko gorivo; ali so trditve o večji moči resnične. Avte so sprva laufali na navaden benz in jih dali na meritev WHP, vendar ne preko valarjev ampak na dyno ki se direktno pripne na peste. potem so popolnoma izpraznili ves benz ven in vlili 100 oktanca, resetirali comp na motorju in ponovili vajo.
Dali so pa Cliota, golfa GTI in Imprezo STI.
Ugotovitev je da navadni vsakdanji atmosferci ne profitirajo absolutno nič. GTI je že dal boljše rezultate od par konjičev ven, medtem ko je visokotunirana Impreza STI spljunila po 15-20 konjev več. Skratka razen če voziš navit avto z turbinami itd ni nobene razlike.

Svadreb - res je tudi da danes avti ne potrebujejo tako visoke oktane za kompresije ki so bile navedene, namreč avtomobili imajo vgrajene "knock senzorje" ,tako da ni panike glede klenkanja.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder To nov 22, 2005 9:53 am

Je bistvena razlika med kompresijskim razmerjem, in kompresijo.

Ferrari enzo ima komp.razmerje 11.5:1 ali 12:1, pa ne potrebuje kakega posebnega goriva....
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET To nov 22, 2005 11:54 am

Knock senzorji zaznajo klenkanje in zato ECU zmanjša kot predvžiga .... ampak je zato tudi izkoristek goriva malce manjši in posledično poraba večja in manjša moč.

So pa te razlike tako majhne, da se lahko pogovarjamo le o procentih razlik. ;)
 
Uporabniški avatar
Mr. S2k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 58
Pridružen: Po maj 16, 2005 12:36 pm

Napisal/-a Mr. S2k To nov 22, 2005 7:56 pm

S2000 ima 11.1 : 1 pa verjetno (še nisem probal) gre tudi na 95 oktanov.
When i got my s2k i though i was getting one of the fastest cars on the street, then i learned what the s2k is about.

So its not called the S 2000 for nothing!!!!

Slika
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To nov 22, 2005 11:05 pm

moj jugo ma kompresijsko razmerje caa 9,5:1
nema razlikce z 100oktancem :D, kvecemu slabse :P
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR To nov 22, 2005 11:23 pm

No jst mam kopmresijo 13, na bencinarju in mi s 95 oktanskim klenka, s 98 pa samo dokler se ne segreje.

Kdor ne vrjame da mam tako kompresijo plača kišto Laškega in merjenje kompresije.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Sr nov 23, 2005 12:16 am

Samotar je napisal/-a:No jst mam kopmresijo 13, na bencinarju in mi s 95 oktanskim klenka, s 98 pa samo dokler se ne segreje.

Kdor ne vrjame da mam tako kompresijo plača kišto Laškega in merjenje kompresije.


Ena stvar je kompresijsko razmerje, drugo je kompresija ;)

Glede tega, zakaj majo naviti motorji vecje razmerje, gre se z to da majo vec casa odprte sesalne ventile, zaprejo se sele do 90° po smt... neki v tem smislu, za kaksno boljso razlago pa me ne rabite niti vprasat, ker ne vem :lol:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Sr nov 23, 2005 2:37 am

Blinder je napisal/-a:Glede tega, zakaj majo naviti motorji vecje razmerje, gre se z to da majo vec casa odprte sesalne ventile, zaprejo se sele do 90° po smt... neki v tem smislu, za kaksno boljso razlago pa me ne rabite niti vprasat, ker ne vem :lol:

Verjetno res ne veš če tko pišeš .... :lol:

Kompresijsko razmerje je razmerje prostornine v cilindru (in delčku utora v glavi) med spodnjo in zgornjo lego .... primer: če gre u cilinder na bat, ko je bat v zgornjem položaju 1dl vode in ko je u spodnjem položaju 12dl vode je razmerje 12:1.

To razmerje se pri navijanju motorjev povečuje s brušenjem - nižanjem glave in dodatno še s posebej oblikovanimi čeli batov. ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov