Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Quiksilver
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: Ne dec 11, 2005 8:43 pm

ESP(Audi 2.8quattro 2001) in ASC(Bmw 2.5d 2001) Razlika???

Napisal/-a Quiksilver Pe feb 24, 2006 11:48 pm

Razlika med ESP in ASC? In kaj pomeni ko vključiš tipko za ESP ali ASC?
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha So feb 25, 2006 7:17 am

V bistvu gre vedno za senzorje, ki nadozrujejo gibanje vozila. V primeru, da pride do nepravilnosti (recimo zdrs) ustrezno poseže v delovanje avtomobila. Sistemi so različni
BMW - ima dva sistema
ASC + T - deluje tako, da zmanjša pogonsko oz motorno moč (odvzem plina) + zavre desno ali levo kolo na pogonski osi (odvisno od situacije
DSC - deluje enako, vendar na vsa kolesa
AUDI - ESP - deluje enako, kot zadnji sistem pri BMW-ju zavira vsa kolesa
Delovanje - v primeru, da je izkop možen (ni pri vseh vozilih), gre pa za vozilo s sistemom, kjer sistem reagira prek vseh 4 koles.
Recimo, da ti "uide" zadek oz strokovno rečeno pri prekrmiljenju, deluje oz zavira prednje kolo na zunanji strani ovinka, v obratni situaciji, ko "nos " sili iz smeri (podkrmiljenje) pa na zadnji notranji strani.
V primeru, da sistem izklopiš "pomoč" odpove, avto "sledi" zakonom fizike in je vse v tvojih rokah, nogah, predvsem pa glavi. Za nevedneža "strah in trepet", za mojstre volana neizmerni užitki.

LP
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So feb 25, 2006 12:52 pm

DSC in ESP je dejansko ena in ista stvar in sicer program za stabilizacijo vozila in deluje vedno, ko začne avto zanašat iz kateregakoli vzroka, torej tako pri vrtenju koles v prazno, kot tudi pri nenadnem odvzemu plina ali zaviranju sredi ovinka, ko tudi prednje gnanim avtomobilom rado vzame zadek, ali pa zgolj pri zanašanju/zdrsu zaradi prevelike hitrosti. Deluje z odvzemanjem motorne moči ter selektivnim zaviranjem posameznih koles, kar je že Mojster Miha opisal. Premore pa en kup senzorjev, od merjenja sil pa do zasuka volana ipd...

Za ESP se uporabljajo še oznake DSC, VDS, VDC, VSC, DSTC itd. Njegov podsistem pa je tudi sistem proti zdrsavanju pog.koles, za katerega se uporabljao oznake ASC, ASR, TC itd...

ASC pri BMW in ASR pri audiju(tudi ostali sistemi TC), pa delujejo za razliko od DSC/ESP, le v smislu preprečevanja zdrsavanja(kopanja) pogonskih koles, naj si bojo to vsi štirje, če je quattro ali pa le sprednji ali zadnji par. ASC pri samem zanašanju ne posreduje! Sistem preprečuje le vrtenje p. koles v prazno in sicer z odvzemanjem motorne moči, ne pa z selektivnim zaviranjem posameznih koles. ASC ima senzorje ki načeloma zaznavajo le razliko v vrtenju pogonskih koles...

Šele ko govorimo pa o sistemu ASC+T, pa ta pomaga tudi z selektivnim zaviranjem POGONSKIH koles, ampak le v smislu preprečevanja vrtenja v prazno(pravimo da simulira špero) Drugi proizvajalci ponavadi!!! uporabljajo ločeno označevanje, torej posebej sistem ki odvzema moč ter posebej sistem ki zavira posamezna pogonska kolesa (Audi: ASR - anti schlupf regelung in EDS elektronische differentialsperre) nekateri pa uporabij kratico za vse skupaj, tako kot BMW. ASC je pri BMW-jih starejši pripomoček in ga je ASC+T nadomestil.

Pritisk na tipko, kot je že Mojster miha povedal, pomeni navadno izklop elektronskega pripomočka, ali pa vklop omejenega delovanja pripomočkov(dopuščanje večjega zdrsa). Najslabša je stvar, ko gumba sploh ni, saj si na ledu in globokem snegu povsem pečen. Vprašajte policaje kako "lušno" je v Astrah ko nimajo gumba :D

na kratko: ASC/ASC+T/ASR/TC preprečuje spodrsavanje pogonskih koles, DSC/ESP pa preprečuje zanašanje vozila...sistema ki bi bil čez fiziko seveda ni ;)

Aja, omenjeni BMW ima skoraj zagotovo že ASC+T in ne "le" ASC ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov