Tole kar sem napisal ni namenjeno kreganju ampak zgolj kot razmišljanje v neki drugi smeri.
Ta izbor z dvomljivim imenom "Najboljši avto 2006" je preveč subjektivne narave, da bi ga lahko vzeli kot referenco po drugi strani pa bo ravno zaradi teh rezultatov zrastla prodaja zmagovalcem posameznih kategorij.
Zanimivo, da je zmagal BMW (vključno z Minijem) v vseh avtomobilskih segmentih v katerih sploh izdeluje avtomobile razen v enem (prestižnem). Zakaj tudi v tem ne? Verjetno zato ker je tu premalo modelov in se glasovi ne razpršijo in ostanejo skoncentrirani na ključnih modelih.
V "teoriji zarote" bi lahko tisti, ki jim je to v interesu recimo pokupili 200 izvodov AM, izpolnili glasovnice (v vskem sta bili dve), izbrali v vseh kategorijah samo svoje avtomobile in v končnem seštevku bi imeli 15% vseh glasov od 3000 prejetih glasovnic. Teh 15% + glasovi ljudi ki bi tako ali tako glasovali za njihov avto jim na koncu prinesejo absolutno zmago razen v segmentu kjer je malo različne konkurence

. Ne trdim, da se je to resnično zgodilo ampak glede na način glasovanja je to možno in z malce "iznajdlivosti" je takšen izbor lahko daleč najcenejša reklama.
OK - dovolj zarot
pa še par stavkov o grafih oz. posameznih kategorijah
1.) kategorija z imenom "imajo dobre oglase" - bolj subjektivnega ocenjevanja si človek težko zamisli še posebej zato, ker so vsi avto oglasi izdelani kvalitetno in so med boljšimi oglasi v medijih še posebej, če jih primerjamo z oglasi za čistila in zobne paste
2.) "dober odnos do strank" - tega se praktično ne da ocenjevati saj je lastnik avtomobila relevantno seznanjem z odnosom (predvsem na servisih) zgolj za svojo znamko avtomobila. In ker je na cestah največ Renaultov in VW-jev je rezultat zmagovalcev že vnaprej znan. Za potrditev tega dejstva je na repu lestvice recimo Dacia, ki jo servisirajo isti serviserji kot Renaulta in človek bi lahko na osnovi tega grafa dobil občutek, da ko pripelješ na servis Cliota te nosijo po rokah, če pa prideš z Loganom te pa noben ne j**e pet posto
3.) "videz" - zopet subjektivna ocena saj imajo vsake oči svojega malarja in enim je všeč eno drugim drugo. Ampak vseeno je prvo mesto BMW-ja malce nenavadno glede na toliko kritik o kontraverzni obliki, razen če ne gre tukaj spet za... (beri zgoraj napisano o teoriji zarote

)
4.) "zanesljivost" - lastnik avtomobila lahko o zanesljivosti govori zgolj o svojih avtomobilih vse ostalo je na področju "rekla - kazala". In ker so ljudje slišali, da je Toyota zanesljiv avto (ne rečem da ni) je pač na prvem mestu. Zakaj pa potem ni tako visoko tudi Lexus, ki je v končni fazi prestižna znamka Toyote in bi po tem takem moral biti vsaj tako dober kot matična znamka oz. raje še boljši?
5.) kategorije "vrednost glede na ceno" pa raje sploh ne bom komentiral
Zakaj sem sploh napisal tale romanček - predvsem zato ker avtomagazinovci dajejo tako velik povdarek na ta izbor kot, da je edino merilo in zraven še brez zadržkov moralizirajo, da bi se lahko nekatere znamke zamislile saj naj bi bilo stanje skrb vzbujajoče - na osnovi česa? subjektivnih ocen?
Ne, nisem predstavnik nobene avtomobilske znamke in tud ne delam v avtomobilski industriji samo taki izbori zame niso vredni papirja na katerem so natisnjeni in na koncu se ljudje še prerekajo okoli tega.
Pa da ne bom samo kritiziral - relevanten izbor bi bil zgolj tak, da bi lahko vsak ocenjeval (z ocenami) posamezne kategorije zgolj pri avtomobilu, ki si ga last ali vozi. Tako se ne bodo med prvo peterico pojavljali avtomobili, ki jih je v sloveniji samo peščica ali pa jih sploh ni (Carrera GT, RR Phantom).