Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
tomos
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: To jan 18, 2005 6:48 pm

Napisal/-a tomos To mar 07, 2006 1:01 am

Tako podobno debato smo mel v SŠ pri mehaniki...in nam je profesor razložu nekako tkole:"Torej...če vas je v avtu 5 (5×80kg), avto je težak 1tono, to znese 1400kg...Če si v tem istem avtu (1tona) sam, to znese 1080kg....Ko ti zabremzaš, se gibalna količina ohranja...torej, se bo prej ustavlo lažje vozilo (v našem primeru tisto s 1080kg)..."
Torej, težji kot je avto, daljša je zavorna pot, ker te skupna teža nese naprej in se tako težje (počasneje) ustaviš...dež, sneg, pesek..pa to še poslabšajo.

Mislm da bi twingec prej obstal kot pa passat.
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To mar 07, 2006 7:24 am

Končno je en napisal kako to zgleda v resnici. Sam se nisem hotel vmešavat v tole zadevo, ker mi že v prejšnji temi o ABSu in grobem asfaltu ni noben verjel, da avto brez ABS-a ustavi hitreje, Tukaj na snegu je pa to itak jasno.

V primeru twingota in pasata se bo tvingo par metrov prej ustavil. 400kg kolikor je težji pasat vseeno rine naprej. Važne so še gume, vendar če imata oba avta enake znamke in pa za svoj avto pravilne po homologaciji (twingo 165/65/14 in pasat 185/70/14 ali pa celo 15) tukaj potem to ne igra vloge.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
tomos
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: To jan 18, 2005 6:48 pm

Napisal/-a tomos To mar 07, 2006 6:24 pm

Mislm da smo to zdj razčistl?! Al ma še kdo kj za dodat?!...
Slika
Slika
 
andrazzupan
Novinec
 
Prispevkov: 360
Pridružen: Ne nov 13, 2005 9:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a andrazzupan To mar 07, 2006 6:35 pm

Tomos!!
Ali si prepričan da je profesor mislil da se lažji avto hitreje ustavi iz teg razloga kot si ti napisal?

Moje mnenje je da je profesor le mislil da pri lažjem avtomobilu potrebujemo manj energije za ustavljanje. Npr. 1000 Ws za lažji in 1500 Ws za težji avto.
 
Uporabniški avatar
tomos
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: To jan 18, 2005 6:48 pm

Napisal/-a tomos To mar 07, 2006 6:44 pm

LoL...če smo takrat obravnaval gibalno količino ;) Lahko prašaš še kšnga strojnika, če ta trditev drži...Ne vem...lahko da sm se uštel, ker je to ca.3 leta nazaj...Ampak vztrajam pri napisanem. Zarad ohranjanja gibalne količine, se lažji avto prej ustav. Vrjamem, da dost folka ne ve kaj je to gibalna količina :) Definirana je kot produkt HITROSTI in MASE...Torej: Večja je masa, večja je gibalna količina (hitrost je v obeh primerih enaka), torej, telesa z večjo gibalno količino, dalj časa rabjo, da se ustavjo.

Upam da sm biu dost jasn :lol:
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To mar 07, 2006 7:23 pm

tomos je napisal/-a:LoL...če smo takrat obravnaval gibalno količino ;) Lahko prašaš še kšnga strojnika, če ta trditev drži...Ne vem...lahko da sm se uštel, ker je to ca.3 leta nazaj...Ampak vztrajam pri napisanem. Zarad ohranjanja gibalne količine, se lažji avto prej ustav. Vrjamem, da dost folka ne ve kaj je to gibalna količina :) Definirana je kot produkt HITROSTI in MASE...Torej: Večja je masa, večja je gibalna količina (hitrost je v obeh primerih enaka), torej, telesa z večjo gibalno količino, dalj časa rabjo, da se ustavjo.

Upam da sm biu dost jasn :lol:


hehe...hitrost x masa = bolečina - vse kar mora majk tajson vedet :mrgreen:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat To mar 07, 2006 8:34 pm

Nisem se mislu vmešavat sam eni majo res glupe izpade intiligence in dvomim,da imajo ti pametnjakoviči za sabo kar neki prevoženih tisočakov pa se to samo po mestu :D
Dejstvo je,da so sistem ABS izpopolnili vendar v danem primeru bi zmagal Tvingo ker je skor za tono lažji kot večji Passat,razlika bi se vrjetno obrnila v prid passatu na suhem asfaltu kjer k rezultatu pripomore širina gume in pa teža samega avtomobila vendar v snegu ali poledici bi pa pri enaki konstantni hitrosti zmagal Tvingo pa čeprav ma "navadne" zavore passata tle ubije teža in gibalna količina.
Primer povem iz stroke v kateri delam in sicer iz mizarstva na CNC strojih kjer ti meri obrate orodja oz. nožev lahko lepo vidiš ko stroj ugasneš težje je orodje večja je vztrajnost in kljub zavori se velik kasneje ustavi kot pa lažje orodje.Tle lahko vidmo da teža se kako upliva na samo ustavljanje.
Nevem jst sem mel možnost vozit lažje avtomobile in tut omenjenega Passata sam na službenem passatu nisem delal poiskusov :D vem pa da na spolzki cesti hitrost in ustavljanje ne sodelujeta najbolje :D

Poglejmo tut samo kako zavorno pot ima tovornjak ki je težak par deset ton pa čeprav ima pohvale vredne zavore se ob teži samega tovora in samega tovornjaka ne more ustavit v parih desetih metrih :D
Podoben primer je tudi vlak sam dejmo besedo pametnjakovičem ki vejo vse in še več.
Me zanima koliko od vas ki trdite da se bo passat prej ustavu je vozu ta avto in tvingota :D:D:D
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
Uporabniški avatar
tomos
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: To jan 18, 2005 6:48 pm

Napisal/-a tomos To mar 07, 2006 8:43 pm

@seat RESPECT! :bow :D
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat To mar 07, 2006 8:50 pm

tomos je napisal/-a:@seat RESPECT! :bow :D


Ne tle ni nobene umetnosti ampak gola dejstva.Kot sem reku na suhem asfaltu bi zmagu passat pa še tist komaj ampak tle pol tut sama guma pripomore velik.
Nevem zakaj se pozimi potlej tovornjaki čez prelaze ne smejo vozit sej so ja teški in majo dost kvalitetne zavore :D mislim tle eni streljajo mimo kot pri samozadovoljevanju :D :D
Vzemimo torej najnovejši tovornjak in ga spustimo čez vršič :D pa zraven enga tvingota :D
bomo vidli kje se bo šteri ustavil Tvingo na cesti tovornjak pa v Kranjski gori :D
Res blo bi lepo enim to tut dokazat sam dvomim da bo šteri lastnik Passata pristal na tak test :P
ABS je zakon vendar na snegu ali ledu je pa...........
Vem iz lastnih izkušenj iz prejšnih avtov in sedaj Leona ki ma 1.4t pa mu roko na srce na ledu ali snegu ABS prow nič ne pomaga :D
Še zmer sem pa mnenja,da je najboljša zavora tista v glavi :D če maš pamet v glavi in malo izkušenj je marsikatero situacijo mogoče rešit in tut krajša zavorna pot spada sem.Če si pa moron ti pa ne ABS ne kremenčkove premze ne pomagajo :D
Noben pripomoček ti ne pomaga,če ga neznaš uporabljat in tko je tut z ABS-om
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov