Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
SENATOR
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 737
Pridružen: To sep 14, 2004 6:06 am
Kraj: near Nova Gorica

Napisal/-a SENATOR Sr mar 22, 2006 7:13 am

seat je napisal/-a:Ja fack no a tle pa noben ne pomisli na varnost :D
Velik prej opaziš avto,če ma prižgane luči,dejstvo je,da altenator ob porabi pač mora nadomestit manjek elaktrične energije in zarad tega se pač mora bolj vrtet.
A zdej bo pa še kdo uletu z temo kolk se poraba poveča z uporabo avtoradija:P
Vsak električni uporabnikv avtomobilu povečuje porabo goriva med njimi pa najbolj istopajo:klima,gretje notranjost,gretje zadnje šipe.
Drugače luči,ki so predpisane za tvoj avto recimo H4 55W ne porabijo bistveno goriva medtem ko H4 100W pa porabijo več goriva.
Sam ob tem marsikdo kot sem že napisal spregleda kolk bolj varno je na cesti oz. kolk prej opaziš avto,če ma prižgane luči,pa se pose**em na tisti deci bencina več :D:D:D:D

alternator motorju nč več moči ne odvzame da bi uplival na bencin. ja kva pa pol drugi porabniki pol, radijo, ventilacija in še kej?
res za razmišlat tema


Mislim tle ste mi eni res poznavalci avtomobilizma in vsega kar je povezano z avtomobilizmom.
ALTENATOR JE DINAMA in kolker mi je znano in kolikor sem prevozil z kolesom vem,da si mogu ob "vklopljeni" dinami pač kolo bolj priganjat pa to sam zarad dveh luči :D
Tko mora tut altenator nekaj poganjat a si ti še vedno prepričan da v drobovju motorja živijo hrčki :lol: :lol: :lol: ki ti poganjajo altenator,no naj ti povem živiš v zmoti :D


Vse to ze vem, jst osebno se zaradi te porabe ne sekiram, tudi ce bi en liter vec popilo, varnost je varnost.
S to temo sem hotu nekomu dokazat da imam prav.
Nekdo je trdil da luci ne porabijo nic energije, en drug pa da porabijo skor tolk kot klima. Jaz pa sem rekle da je poraba kar se samih luci tice minimalna.
V italiji se celo v avto solah ucijo, da so luci velik porabnik goriva, zato se pa italijani tudi ponoci vozijo samo s parkirnimi (najveckrat). :twisted:

LP :twisted:
30 STYLING AWARDS

http://www.youtube.com/watch?v=fZYbGHM5WY0
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Sr mar 22, 2006 7:49 am

Luči porabijo točno tok W kokr so same močne. Če rečemo da so sredne 0.1kW + zadnje recimo 0.05kW torej ti vzamejo točno .15kW pa še neki je zgub in smu tu.
Kako pa naj bi nastala drgač elektrika? To je sam pretvorba energije iz mehanske v električno. Bolj kot ti opremeniš alternator več energije rabiš za pogon le tega.
 
mirčRT
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 49
Pridružen: Sr jan 25, 2006 10:16 am

Napisal/-a mirčRT Sr mar 22, 2006 8:57 am

[quote="Bor"]Luči porabijo točno tok W kokr so same močne. Če rečemo da so sredne 0.1kW + zadnje recimo 0.05kW torej ti vzamejo točno .15kW pa še neki je zgub in smu tu.
[quote]

Dejva raš rečt 150W se bolš sliš. ;)
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Sr mar 22, 2006 10:13 am

To ja. Ampak sem pisala zanalašč v kW ker se podaja moč avtomobila v kW in nekdo ki nima pojma lahko dobi približen vtis kolko moči mu porabi. Ampak ne pozabimo do so bile tukaj samo luči notri. Potem pa so tu še drugi porabniki, avto sam, radio, fršterkerji... in si pomoje kar hitro na 1kW
 
kixs
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 760
Pridružen: Sr feb 09, 2005 5:06 pm

Napisal/-a kixs Sr mar 22, 2006 2:35 pm

Ker je ravno debata tudi o alternatorjih...

Pri svoji Alfi 145 L99 opazam, da ob vklopu dolocenih porabnikov padejo obrati. Vem, da vsak porabnik obremeni alternator, ampak prej pri drugih avtih tega nisem opazil.

Npr. najbolj se opazi pri gretju zadnjih sip, pa tudi pri vkopu luci, brisalcev...

Zanima, me prav zato, ker pri prejsnih avtih tega nisem opazil... a je lahko kaj narobe z alternatorjem... ali akumulatorjem?

LP
Slika
 
Bor
Uporabnik
 
Prispevkov: 1370
Pridružen: Sr maj 22, 2002 9:59 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Bor Sr mar 22, 2006 2:39 pm

ni. to je normalno. Pri cliotu sem pržgal vse 4 žmigovce pa je avto laufal pod štand gasom in so obrati nihali skos :) se je prov slišalo vou vou vou vsakič ko je utripnalo :)
 
Uporabniški avatar
CockroaC
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3538
Pridružen: So okt 25, 2003 8:43 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a CockroaC Sr mar 22, 2006 3:41 pm

Bor je napisal/-a:To ja. Ampak sem pisala zanalašč v kW ker se podaja moč avtomobila v kW in nekdo ki nima pojma lahko dobi približen vtis kolko moči mu porabi. Ampak ne pozabimo do so bile tukaj samo luči notri. Potem pa so tu še drugi porabniki, avto sam, radio, fršterkerji... in si pomoje kar hitro na 1kW


Pa to das sportni filter not pa si na nuli :)
Slika
 
Uporabniški avatar
seat
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3582
Pridružen: Pe avg 08, 2003 6:54 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a seat Sr mar 22, 2006 4:00 pm

No ja glede brisalcev in vseh 4 smernikov da bi delalo vov vov vov lih ne vrjamem no sam je pa dejstvo da se porabniki seštevajo in kaj kmal si kot je en reku na 1KW :D
Drgač so sedeži v Hondi super tui oprijem imajo vrei samo ta default položaj nelagodno vpliva na moja vretenca,ker iz prejšnih avtov drugih znamk nisem bil navajen ležečega sedenja med vožnjo pr hondah pa je to že po defaultu tak nastavljeno,da imaš glavo tam kjer je sovoznik,sprednji vzglavnik je pa tam kjer imajo druge znamke zadnjega.ツ
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Če mar 23, 2006 4:02 am

Pudgar Uroš je napisal/-a:
Dariooo je napisal/-a:js neki ne zastopim...oke to da ti alternator neki moci poberem je oke....samo itaq alternator se vedno vrti z isto hitrostjo ne glede na to kolko je uporabnikov na avtu....tako da dvomim da vec kot ti imas uporabnikov vec ti avto pije...mozno je samo da imas manjso napetost, ne pa da ti vec pije.....
al je tko da vec kot je uporabnikov, tezje se alternator vrti in bolj se more motor napenjat da ga vrti in posledicno vec pije????????......to mi pac ni jasno no...
LP.....


Dariooo, vidim, da ti še nihče ni odgovoril, ali je alternator težje vrteti pri večjem številu električnih porabnikov. Na kratko, DA. Zdaj ti je verjetno že jasno, zakaj se poveča poraba.
V alternatorju je navitje (tuljava), znotraj katerega se vrti trajni magnet, katerega poganja motor avta. Če sponki alternatorja, kar predstavlja sponki navitja nista sklenjeni preko porabnikov, je magnet znotraj alternatorja prosto vrtljiv.
Takoj ko pa sponki sklenemo oz. dodamo porabnika, po navitju steče tok. Ta tok povzroča magnetno polje, katero zavira prosto vrtenje magneta. V tej točki moramo alternator poganjati z nasprotno enakim navorom, kot ga izvaja magnetno polje.

dober odgovor .... samo tist rdeče obarvano ne drži! ;)
vrteči del alternatorja-rotor ni nikoli trajni magnet, ampak je magnet ki mu mag. polje regulira elektronika preko dveh drsnih obročkov in grafitnih krtačk glede na višino napetosti akumulatorja (včasih so tej elektroniki rekli regler in je bil sestavljen iz treh relejev - uporabljal se je na dinamah).

enostavno povedano .... alternator lahko daje ven (nadomešča porabo) pri 1000 ali pa pri 5000 obratih enako, ker elektronika regulira potrebno vzbujalno napetost v rotorju in s tem amperažo ki jo daje ven alternator na statorju 8)
 
Uporabniški avatar
Walker_P
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Pe maj 06, 2005 5:37 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Walker_P Če mar 23, 2006 8:11 am

VET je napisal/-a:
Pudgar Uroš je napisal/-a:
Dariooo je napisal/-a:js neki ne zastopim...oke to da ti alternator neki moci poberem je oke....samo itaq alternator se vedno vrti z isto hitrostjo ne glede na to kolko je uporabnikov na avtu....tako da dvomim da vec kot ti imas uporabnikov vec ti avto pije...mozno je samo da imas manjso napetost, ne pa da ti vec pije.....
al je tko da vec kot je uporabnikov, tezje se alternator vrti in bolj se more motor napenjat da ga vrti in posledicno vec pije????????......to mi pac ni jasno no...
LP.....


Dariooo, vidim, da ti še nihče ni odgovoril, ali je alternator težje vrteti pri večjem številu električnih porabnikov. Na kratko, DA. Zdaj ti je verjetno že jasno, zakaj se poveča poraba.
V alternatorju je navitje (tuljava), znotraj katerega se vrti trajni magnet, katerega poganja motor avta. Če sponki alternatorja, kar predstavlja sponki navitja nista sklenjeni preko porabnikov, je magnet znotraj alternatorja prosto vrtljiv.
Takoj ko pa sponki sklenemo oz. dodamo porabnika, po navitju steče tok. Ta tok povzroča magnetno polje, katero zavira prosto vrtenje magneta. V tej točki moramo alternator poganjati z nasprotno enakim navorom, kot ga izvaja magnetno polje.

dober odgovor .... samo tist rdeče obarvano ne drži! ;)
vrteči del alternatorja-rotor ni nikoli trajni magnet, ampak je magnet ki mu mag. polje regulira elektronika preko dveh drsnih obročkov in grafitnih krtačk glede na višino napetosti akumulatorja (včasih so tej elektroniki rekli regler in je bil sestavljen iz treh relejev - uporabljal se je na dinamah).

enostavno povedano .... alternator lahko daje ven (nadomešča porabo) pri 1000 ali pa pri 5000 obratih enako, ker elektronika regulira potrebno vzbujalno napetost v rotorju in s tem amperažo ki jo daje ven alternator na statorju 8)

Se podpišem pod zadnjo izjavo. Sam bom kmal doktorat naredu na altenatorju in vam rečem, zadeva je simpl ko pasulj. Drugače pa lahka rečem, seveda se vsak porabnik pozna, sam vseen tolk mal, da si ne splača s tem glave belit.
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Če mar 23, 2006 8:28 am

Koliko moči bo proizvedel alternator se regulira z velikostjo vzbujalnega toka, ki povzroča magnetno polje, od tega pa sta potem odvisna inducirana napetost in tok na drugi strani. Te izgube mora pokriti motor in od tu tudi večja poraba. Nobena stvar ne deluje brez energije. Alternator se vrti z obrati sorazmernimi motornim, izhodna napetost se pa regulira z vzbujalnim tokom.

Normalno je, da obrati avtomobilu malenkostno padejo, ko se prižge večji porabnik.
Slika
 
Uporabniški avatar
OG_Blaz
Novinec
 
Prispevkov: 310
Pridružen: Če jun 16, 2005 8:04 pm
Kraj: Ok.Domžal

Napisal/-a OG_Blaz Če mar 23, 2006 8:33 am

Luci porabijo bencin to je znano sam kaj ko jih pac rabis, tuki nimas kaj, poglejmo preprost primer luci, če jih prizgec na kolesu(das dinamo na kolo dol na gumi) in ti se vrti mal tezje poganjas :D , pa ce pod standgasom jih prizgem tud men padejo obrati tko da je nekaj na tem.
Jaz se okoli tega nebi prevec sekiral, la pa nej en test nardi da se 1 tank vozi normalno z lucmi, 1ga pa brez, pa mu tuki za kazni naberemo skupi ;) joke
Uzivite, Lp
Neki je, dobr je, nč ni!!1
 
Uporabniški avatar
Walker_P
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Pe maj 06, 2005 5:37 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Walker_P Če mar 23, 2006 8:39 am

BlažB je napisal/-a:Luci porabijo bencin to je znano sam kaj ko jih pac rabis, tuki nimas kaj, poglejmo preprost primer luci, če jih prizgec na kolesu(das dinamo na kolo dol na gumi) in ti se vrti mal tezje poganjas :D , pa ce pod standgasom jih prizgem tud men padejo obrati tko da je nekaj na tem.
Jaz se okoli tega nebi prevec sekiral, la pa nej en test nardi da se 1 tank vozi normalno z lucmi, 1ga pa brez, pa mu tuki za kazni naberemo skupi ;) joke
Uzivite, Lp

To sm js zadnja dva dni parkticiral k mi je altenator crknu, pa sm se brez luči vozu da mi vsaj za svečke kej štroma iz akumulatorja ostal. Sm meu pa blazno srečo pri policajih. Pr porabi pa morm rečt pozna se 1,5 litra, če vrjameš.
 
milankregar
Uporabnik
 
Prispevkov: 945
Pridružen: Sr mar 30, 2005 6:24 pm

Napisal/-a milankregar Če mar 23, 2006 9:21 am

lexuss je napisal/-a:okej 0.07% bi še šlo a 0.17 je pa preveč

Kako preveč?

Recimo, da avto na 100km popije 10L bencina.
0,07% od 10L = 0,007L na 100km
0,17% od 10L = 0,017L na 100km

To so tako neopazno majhne mere in potem rečeš, da je nekaj še sprejemljivo, nekaj pa ne. :bonk :rofl

Eni ste pa res tu gor pravi specialisti za mikrodelce in laboratorijske meritve. :roll:
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov