Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a maniaxxx Po maj 14, 2007 11:14 am

amun je napisal/-a:Še moja ugotovitev glede porabe goriva...
Z zimskimi gumami sem imel porabo cca 6.9l (Opel Astra letnik 2002).
Kakšen mesec nazaj pa sem gume zamenjal in opazil porabo 6.4l.

Potem sem se spomnil, da sem imel te iste letne gume gor že prejšnje poletje, ko sem imel porabo prav tako okoli 6.9.

Torej kako je lahko prišlo do take razlike, lansko leto poraba 6.9, letos pa 6.4 gume pa enake. (relacije vožnje se niso spremenile, prav tako ne način vožnje)

No, po enem mesecu, sem se odločil, da grem napumpati gume, ker nisem ravno zaupal vulkanizerju, ki jih je menjal. Opazil sem, da mi jih je napumpal preveč. Prednje bi morale bit 2.2, bile pa so 2.4.. Zadnje so bile 2.2 morale bi bit pa 1.9.

Kot zaključek...očitno tudi napumpanost gum pomaga pri porabi.

Sedaj pa še vprašanje. Bral sem o t.i. overinflatingu in underinflatingu, se pravi preveč napumpane oz. premalo napumpane gume. Gume naj bi bile napumpane tako kot piše, sicer je obraba gum večja. Moje gume so sicer že stare, cca 5 let (z njimi je bilo narejenih cca 15.000 km) in mi jih ni škoda, naj se obrabijo, samo, da bo poraba manjša :). No, sedaj pa končno vprašanje...poleg obrabe gum, se je potrebno še česa zavedati, glede na to, da imam prenapumpane gume?


Hvala in lp,

Simon


ja, da bos, ko bo dezevalo, ti pa bos zaradi slabsega oprijema svojih preveč napumpanih gum v drevesu ali jarku, povedal, če si z manjšo porabo našparal dost za kleparja. Itak pa 5 let stare gume niso za na avto več :roll:
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic Po maj 14, 2007 1:02 pm

Glede napumpanosti ne bi vedel natančno. No pri meni v navodilih piše, koliko naj bi bile napumpane. Podatki najprej za "običajno", pa še 0,2 bar višji za "avtocesta". Sicer ne vozim dosti po avtocesti (no, po obvoznici pa parkrat tedensko), ampak napumpam do "avtocestnega" podatka.

Glede tvojih gum pa BTW: pri 5 letih najbrž niso več v najboljši formi, ne glede na ohranjenost profila. Material se pač stara, vse gume naj bi bile po največ 6 letih že slabe, tudi če so bile malo vožene. Priporočam da jih po koncu te sezone vržeš stran.

Glede na vse stroške z avtom se mi zdi neumno potem šparat ravno pri gumah, ker so vendarle edini stik s cesto... (pa IMO nima veze, ali si "dinamičen" ali "umirjen" voznik - skoraj vsakdo kdaj na cesti doživi moment, ko potrebuje kar najboljši možen oprijem, magari mora reševati situacijo, ko je kdo drug zamočil)
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Po maj 14, 2007 3:48 pm

Falco' je napisal/-a:zimske sem imel 185/55/15, poraba je bila 7.2L
letneo so 225/45/17, poraba pa okrog 8L, s tem da se tudi vozim precej bolj dinamično.


ti imaš pa veliko odspopanje med zimskimi in letnimi :shock:
Slika
 
evilson
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Sr dec 06, 2006 11:32 am
Kraj: Mežiska dolina

Napisal/-a evilson Po maj 14, 2007 3:57 pm

Na avtu mi za gume 195/65/15 pise da moram imeti napumpane 2.3 spredaj in 2.3 bara zadaj. Zdaj imam gor 225/45/17. Ali moram imeti napumpane kaj vec,isto, oziroma koliko jih imate vi s taksnimi dimenzijami? Drugace se je pa tudi meni poraba zvisala!

Lp,
Matej
Passat 1.8T ---> BMW 523i
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4572
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Napisal/-a Ivan36 Po maj 14, 2007 8:22 pm

No, po enem mesecu, sem se odločil, da grem napumpati gume, ker nisem ravno zaupal vulkanizerju, ki jih je menjal. Opazil sem, da mi jih je napumpal preveč. Prednje bi morale bit 2.2, bile pa so 2.4.. Zadnje so bile 2.2 morale bi bit pa 1.9.

Kot zaključek...očitno tudi napumpanost gum pomaga pri porabi.

Sedaj pa še vprašanje. Bral sem o t.i. overinflatingu in underinflatingu, se pravi preveč napumpane oz. premalo napumpane gume. Gume naj bi bile napumpane tako kot piše, sicer je obraba gum večja. Moje gume so sicer že stare, cca 5 let (z njimi je bilo narejenih cca 15.000 km) in mi jih ni škoda, naj se obrabijo, samo, da bo poraba manjša . No, sedaj pa končno vprašanje...poleg obrabe gum, se je potrebno še česa zavedati, glede na to, da imam prenapumpane gume?


Hvala in lp,

Odvisno koliko je max tlak, ker eni avti imajo tudi do 0,4 bara razlike odvisno od mer koles :idea: ;) Samo 5 let stara guma pa ni glih za mokro cesto :shock:
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a abbe Po maj 14, 2007 8:53 pm

ja ce je prevec napumpana poj ne lezi fajn na podlagi pa je slabsi oprijem.tko da ne sam na to porabo gledat,k pa varnost?
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ To maj 15, 2007 6:19 pm

mah jaz imam 2.6 spredi, 2.4 zadi.... to je vse odvisno od avta in dimenzije gum...
Slika
 
Uporabniški avatar
coffa06
Novinec
 
Prispevkov: 422
Pridružen: Po maj 22, 2006 10:13 pm

Napisal/-a coffa06 To maj 15, 2007 6:58 pm

vincent je napisal/-a:zimsek gume požrejo več goriva - preverjeno!

ne moreš pa delati primerjave med širšimi in ožjimi gumami (freak!).

Zimsek gume tako ali tako niso z apletje...če že se aje stalno vozi z letnimi gumami, tiste 2 letno koje zjutraj snega greš pa na bus oz vzameš taksi.

Ker letne gume so pozimi boljše v suhem, poletei pa na vseh področjih izrazito boljše.

Si se kdaj za primerjavo usedel iz mountain bike (s kramparcami) na dirkalno kolo oz. magari na mountaina s sly gumami?

Se ne strinjam s tabo. Ko temperatura pade pod +6 stopinj C, letna guma postane trda in nima več pravega oprijema. Takšnim pogojem je namenjena zimska guma v kateri je dodatek termosilike, ki daje gumi prožnost in elastičnost tudi pri nižjih temperaturah. Na testu pri -20 bo imela zimska guma veliko krajšo zavorno pot, kot pa letna. Še en freak, ki misli, da zimske gume uporablja samo zaradi snega.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr maj 16, 2007 12:55 am

ni vse v sirini, poanta je v sticni povrsini, ki ustvarja trenje.

dunlop sp9000 je recimo guma k ma precej zraka med lamelami, tko da tut ce je sirsa ma se zmer manj kotalnega upora kot enako siroka guma z navadnim profilom.

kar se pa napumpanosti tice mam js v knjizci napisan zadi 2.5 bar spredi pa 2.0 :)
 
Uporabniški avatar
Stasky
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 91
Pridružen: Če avg 24, 2006 12:01 am
Kraj: Koper

Napisal/-a Stasky Sr maj 16, 2007 4:47 pm

mislim, da ima zimska guma pri isti dimenziji večji kotalni upor in s tem večjo porabo, to lahko razberete iz kšnega testa gum in primerjate kotalne upore (seveda ista dimenzija gume)... ker pa imamo ponavadi letne guime na alu platiščih, zimske pa na jeklenih je tukaj večja poraba zaradi platišč... tko da si pol nekje na istem...

glede napumpanosti gum pa reče vsak drugače, js imam po knjižici se mi zdi 2.3 spredaj in 2.2 al 2.1 zadaj... trenutno pa imam spredaj napumpano 2.8, zadaj pa 2.6... guma pa če verjamete ali ne drži boljše kot pri tovarniških priporočilih avta... (Good Year Eagle F1) in to tako v suhem kot v mokrem... pa še poraba in obraba sta manjši...
 
Uporabniški avatar
coffa06
Novinec
 
Prispevkov: 422
Pridružen: Po maj 22, 2006 10:13 pm

Napisal/-a coffa06 To maj 22, 2007 9:21 pm

Stasky je napisal/-a:mislim, da ima zimska guma pri isti dimenziji večji kotalni upor in s tem večjo porabo, to lahko razberete iz kšnega testa gum in primerjate kotalne upore (seveda ista dimenzija gume)... ker pa imamo ponavadi letne guime na alu platiščih, zimske pa na jeklenih je tukaj večja poraba zaradi platišč... tko da si pol nekje na istem...

glede napumpanosti gum pa reče vsak drugače, js imam po knjižici se mi zdi 2.3 spredaj in 2.2 al 2.1 zadaj... trenutno pa imam spredaj napumpano 2.8, zadaj pa 2.6... guma pa če verjamete ali ne drži boljše kot pri tovarniških priporočilih avta... (Good Year Eagle F1) in to tako v suhem kot v mokrem... pa še poraba in obraba sta manjši...

Platišče nima tukaj nobene veze, naležna površina gume, ki je v stiku s podlago je stalno ista. A misliš, da, če je alu platišče malo širše, da raztegne kotalno površino gume in imaš potem namesto 185, širino 195? Raztegne se samo bočnica. Za tebe pa ne vem kaj prevažaš, da imaš 2.8 napumpane gume. Od tega je zelo odvisna obraba gume, ker, če je premali tlak ti požira robove, v tvojem primeru pa ti jih požira po sredini pa verjetno se avto kar odbija po cesti. Za inf. audi A8 ima za 18" predpisan tlak 2.5 bara pa vaga skoraj za dva tvoja avta.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 21 gostov