Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

alternativna goriva (vozila na utekočinjen zemeljski plin)

Napisal/-a bridgestone Po jan 14, 2008 11:17 pm

pri nas trenutno na visoko ponujajo predelave bencinskih motorjev na LPG, goriva katerega cene so že sedaj skoraj višje (glede na količino energije v litru) od cene nafte (vir Petrol d.d => http://www.petrol.si/index.php?sv_path=98,104), poleg tega pa strmo rastejo, tako da bodo v kratkem presegle cene bencina. Druga zadeva pa je da vožnja na LPG sploh ni poceni, je dražja od vožje na nafto!!!! Poleg tega so prepovedani v podzemnih garažah, kar za zemeljski plin mislim da ne velja, ker je lažji od zraka in tako izhlapi, se ne zadržuje v prostoru.

ne verjameš? spodnji preračun velja!

95 Diesel LPG
cena 1,055€/L 1,072€/L 0,681€/L
energijska vrednost 32,4MJ/L 36,0MJ/L 23,6MJ/L
cena za 100MJ 3,26€ 2,98€ 2,89€
cena za 100km vožnje* 8,5€ 7,0€ 7,5€

*le približna ocena za srednji razred in 100kW motor (poraba; bencin 8L, nafta 6,5L, plin 11L)

no vsekakor pa je nekaj drugega seriski avto na utekočinjen zemeljski plin. Prednost tega je da ima višjo kompresijko razmerje (kar plin omogoča saj ima samovžigno točko pri 500C, bencin pri 270C), to pa pomeni boljši izkoristek, večjo moč in manjšo porabo. Edina slabost tega plina je da ima relativno majhno gostoto, to pa pomeni tankanje na 300km, in ne na 1000 kot pri dizlih. Prav tako je zemeljski plin bistveno cenejši od LPGja, vendar pa ne vem kakšna je europska in slovenska zakonodaja glede tega.

Črpalke v SLO namreč zemeljskega plina ne ponujajo, ta za gospodinjstva pa ni namenjen prometu saj ne vključuje trošarin specifičnih za promet. No kakor koli v tujini se uporablja. Kdo kaj več ve?
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

Napisal/-a bridgestone Po jan 14, 2008 11:21 pm

no tabela ni prikazana tako kot bi morala biti (napisal sem urejeno po stolpcih in vrsticah), razloži naj moderator zakaj forum tega ne prikaže tako kot bi moral!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jan 15, 2008 12:33 am

BS je tole.

Evo primerjave
grand cherokee 5.9 V8 ima porabo 18 litrov ali bencina ali pa plina in si zdej naredi računico.
18 litrov bencina je okoli 20 evrov, 18 litrov plina je okoli 13 evrov. Torej tukaj je računica.

Pa povej recimo še kok ima kak terenc z 6.5TD mašino porabo? Tko da potem vidiš, da se plača predelovat na plin.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

Napisal/-a bridgestone Sr jan 16, 2008 12:51 pm

nebivedu je napisal/-a:BS je tole.

Evo primerjave
grand cherokee 5.9 V8 ima porabo 18 litrov ali bencina ali pa plina in si zdej naredi računico.
18 litrov bencina je okoli 20 evrov, 18 litrov plina je okoli 13 evrov. Torej tukaj je računica.

Pa povej recimo še kok ima kak terenc z 6.5TD mašino porabo? Tko da potem vidiš, da se plača predelovat na plin.


sploh ne! če maš tak avto si glup da maš bencinca!
Če teb isto nuca plina kot bencina, pol očitno z plinom voziš dvakrat bolj umirjeno, drugače ni šanse da je poraba ista (glede na litre), saj je LPG lažji in ima na kilogram manj energije. Poleg tega predelana vozila na plin sploh niso optimalno izkoriščena ker je kom razmerje za plin lahko preko 12.

LPG pa je sploh nateg. V tujini obstaja CNG, ki je 2X cenejši od LPGja, problem je samo velikost tanka.

Drugače pa tiste predelave kot ti tank dajo v prostor za rezervno gumo, so pa itak kr neki. Kolk pa gre ke 30L?
 
Uporabniški avatar
seeman66
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 782
Pridružen: Sr okt 05, 2005 10:16 pm
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če jan 17, 2008 12:09 pm

bridgestone je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:BS je tole.

Evo primerjave
grand cherokee 5.9 V8 ima porabo 18 litrov ali bencina ali pa plina in si zdej naredi računico.
18 litrov bencina je okoli 20 evrov, 18 litrov plina je okoli 13 evrov. Torej tukaj je računica.

Pa povej recimo še kok ima kak terenc z 6.5TD mašino porabo? Tko da potem vidiš, da se plača predelovat na plin.


sploh ne! če maš tak avto si glup da maš bencinca!
Če teb isto nuca plina kot bencina, pol očitno z plinom voziš dvakrat bolj umirjeno, drugače ni šanse da je poraba ista (glede na litre), saj je LPG lažji in ima na kilogram manj energije. Poleg tega predelana vozila na plin sploh niso optimalno izkoriščena ker je kom razmerje za plin lahko preko 12.

LPG pa je sploh nateg. V tujini obstaja CNG, ki je 2X cenejši od LPGja, problem je samo velikost tanka.

Drugače pa tiste predelave kot ti tank dajo v prostor za rezervno gumo, so pa itak kr neki. Kolk pa gre ke 30L?


Nekateri imamo radi zvok V8 in vožnjo z njim tudi. Predvsem nam je pa vseeno na porabo. In za nas so edaki tisti, ki vozijo dizle.
Old subarus never die, they just get faster!
 
mucek
Novinec
 
Prispevkov: 202
Pridružen: Po sep 13, 2004 6:08 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mucek Če jan 17, 2008 12:22 pm

bridgestone je napisal/-a:Če teb isto nuca plina kot bencina, pol očitno z plinom voziš dvakrat bolj umirjeno, drugače ni šanse da je poraba ista (glede na litre), saj je LPG lažji in ima na kilogram manj energije. Poleg tega predelana vozila na plin sploh niso optimalno izkoriščena ker je kom razmerje za plin lahko preko 12.

LPG pa je sploh nateg. V tujini obstaja CNG, ki je 2X cenejši od LPGja, problem je samo velikost tanka.

Drugače pa tiste predelave kot ti tank dajo v prostor za rezervno gumo, so pa itak kr neki. Kolk pa gre ke 30L?


Zadev očitno povsem ne poznaš... CNG / LPG dilema je že dolgo časa; cenovno sta zadevi tam-tam. Največja problema LPGja pri nas sta cena (ki nikakor ni konkurenčna ostali Evropi) in pomanjkanje postaj, kjer bi plin tankali (in s tem tudi pomanjkanje konkurence).
Kar se tiče same porabe je pri plinu, če želiš isto moč kot pri bencinu cca. 5-10% večja, da pa se naprogramirati plinski računalnik tudi tako, da je poraba manjša ali enaka bencinu, seveda na račun manjše moči vozila.
Radialni tank (tak, za prostor rezervne gume) je za 15'' 72l (-20% rezerve (torej 56l), nekateri si nastavijo na 10%, vendar je 20% priporočena vrednost).
Sam imam pri Opel Merivi 1.6 60l radialni tank in z enim naredim dobrih 500km (s tem, da ni izpraznjen do povsem do konca).

Lp, Grega
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Če jan 17, 2008 1:59 pm

bridgestone je napisal/-a:

sploh ne! če maš tak avto si glup da maš bencinca!
Če teb isto nuca plina kot bencina, pol očitno z plinom voziš dvakrat bolj umirjeno, drugače ni šanse da je poraba ista (glede na litre), saj je LPG lažji in ima na kilogram manj energije. Poleg tega predelana vozila na plin sploh niso optimalno izkoriščena ker je kom razmerje za plin lahko preko 12.

LPG pa je sploh nateg. V tujini obstaja CNG, ki je 2X cenejši od LPGja, problem je samo velikost tanka.

Drugače pa tiste predelave kot ti tank dajo v prostor za rezervno gumo, so pa itak kr neki. Kolk pa gre ke 30L?


Ti pa še nisi imel avta na plin ;)

MI lahko poveš kje se da tankat CNG in kdo prodaja napeljave za v avto ?
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: burek66, Google Adsense [Bot] in 8 gostov