im nobody je napisal/-a:pomoje ni mislu dobesedno maso vozila ampak na maso(minus) vozila

Gregamax je napisal/-a:ko je akomulator poln alternator se zmeraj proizvaja toliko energhije kot jo je prej torej pomeni da gre nekaj za stalne uporabike ostalo pa na minus pol kar pomeni na maso vozila!
Gregamax je napisal/-a:stvar je taka! Alternator polni maksimalno že pri 890 vrtljaji! Alternator proizvede toloko enrgije kot je avto ni zmožen ponucati! Nekaj je gre za polnjenje akomulatorja druga pa za vse ostalo! ampak ko je akomulator poln alternator se zmeraj proizvaja toliko energhije kot jo je prej torej pomeni da gre nekaj za stalne uporabike ostalo pa na minus pol kar pomeni na maso vozila!
sebaveh je napisal/-a:Gregamax je napisal/-a:ko je akomulator poln alternator se zmeraj proizvaja toliko energhije kot jo je prej torej pomeni da gre nekaj za stalne uporabike ostalo pa na minus pol kar pomeni na maso vozila!
Ni temu tako. Ne more bit. Seveda alternator zagotavlja elektriko za porabnike (luči, ventilator, elektronika, radio...) in to po plus žicah, ki gredo do njih. Od teh naprav pa gredo minus žice vse na maso (karoserijo) vozila, in od tod naprej nazaj na alternator. Nekaj moči, ki jo proizvede alternator, gre tudi za polnjenje akumulatorja. Ko bo ta bolj prazen, bo potegnil večji tok od alternatorja, kot pa če bo poln. Enako velja za porabnike - ko jih bo več vključenih, bodo potegnili več toka, kot pa takrat ko so izklopljeni.
Torej, se mora alternator prilagajati obremenitvi - večja kot bo obremenitev, več toka mora dovajati. Za to pa služi regulator v njem. Namreč, ta pa dovaja napetost na rotor preko krtačk. Imenuje se "vzbujalna napetost". Večja kot bo obremenitev, več vzbujalne napetosti mora spustiti na rotor, da bo alternator lahko zagotavljal napajanje za porabnike, ne da bi se napetost sesedla pod ca. 13,8 Voltov.
Moraš namreč vedet, da alternator nikoli ne deluje s polno močjo, ampak se prilagaja obremenitvi. Tako kot vsak drug izvor električne energije.
Če regulator ne deluje pravilno, se lahko zgodi da odda od sebe premalo toka (napetost v sistemu je pod ca. 13 Voltov) ali pa da oddaja preveč toka (napetost se dvigne čez 15 Voltov).
Da bi pa alternator oddajal višek napetosti na maso vozila, pa že iz fizikalnih razlogov ni mogoče. Namreč, elektrika je v bistvu le potovanje elektronov. In ti elektroni gredo od izvora (alternatorja), po vodniku (masa), skozi porabnik (žarnica) in po drugem vodniku (žica) nazaj v izvor. Ta krog je zaključen, in elektroni se ne morejo nikjer zbirati oziroma kopičiti. Večji kot je tok, ki ga porabnik potegne za svoje delovanje, večja količina elektronov bo stekla skozi. In če je izvor to sposoben zagotovit, jih bo tudi dal od sebe.
Razumem, da je elekrika včasih malo težavna za razumet, zato pa lahko brez skrbi še kaj vprašate.
Skubic je napisal/-a:Zdej pa bi js prosu neki.. Nekateri govorijo, da daš lahko v avto max. 10Ah močnejši, kot je serijski, drugi pravjo da bo alternator nafilu usazga, lahko celo 2 akumulatorja.. Kako je zdej stem? A se lahko da kej močnejšga, npr. 20Ah močnejši kot serijski?
Pa tut te akumulatorji TAB pa Topla... Nekateri imajo neko večjo zagonsko moč, drugi so za težke razmere.. Kaj se najbolj splača vzet? Rabim namreč nov akumulator pa bi kupu mal bolj ornk in res ne vem kaj je najboljš uzet...
Hvala, LP
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov